سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

امروز در اهواز
ششمین مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرد کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ششمین مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرد واکسن کشور در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: ششمین مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرد کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ششمین مرکز منطقه‌ای زنجیره سرد واکسن که جنوب غرب کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد، در خوزستان افتتاح شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرد واکسن خوزستان بر اهمیت بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون چهره و الگوی این بیماری‌ها را که می‌توانست مرگ و میر ایجاد کند تغییر داده است.

شهرام رفیع افزود: البته این یک روی قضیه است و یک سهل انگاری کوچک می‌تواند بیماری‌های حذف شده و کنترل شده را برگرداند.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه پرسنل، امکانات و تجهیزات را ضروری دانست و افزود: حذف یک بیماری از جامعه بسیار حائز اهمیت است، اما نگهداشت وضعیت کار دشوارتری است و نظام مراقبت باید به صورتی باشد که برگشتی اتفاق نیفتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه برنامه‌ریزی واکسیناسیون برای اثربخشی باید به بهترین نحو انجام شود، اظهار کرد: اگر زنجیره سرما دچار نقص باشد و حساسیت‌های لازم در آن رعایت نشود، نه تنها واکسن‌ها خراب می‌شوند بلکه طغیان و اپیدمی را در برخواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برنامه ایمن سازی یکی از برنامه‌های موفق حوزه بهداشتی کشور در سطح بین‌المللی در زمینه‌های بهداشت عمومی است که با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها، تجهیزات قوی شبکه مراقبت بهداشت اولیه PHC و بهره‌گیری از نظام مراقبت از بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن همچنین فراهم کردن شرایط زنجیره سرما توانسته است پاسخ مناسب به ویژه در گروه‌های هدف از جمله کودکان و مادران ارائه کند.

وی افزود: در چند دهه گذشته داشتن یک مرکز مجهز برای نگهداری و عرضه واکسن یکی از دغدغه‌های استان و کشور بود، بر همین اساس مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرمای خوزستان در راستای تامین سلامت مردم در استان و استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور بر اساس آخرین روش‌های سازمان بهداشت جهانی به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، در این مرکز شرایط نگهداری واکسن‌های مورد نیاز استان و استان‌های همجوار برای مدت حداقل یک سال پیش‌بینی شده است.

مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرما خوزستان ششمین مرکز از هشت مرکز پیش بینی شده در کشور است که استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد. این مرکز با 800 مترمربع مساحت در کوی سعدی اهواز قرار دارد که دارای تجهیزاتی مانند چهار سردخانه و ژنراتور برق اضطراری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد