سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی:
برقراری ترانزیت کالا به بصره عراق مستلزم احداث پل بزرگ این شهراست
 
خرمشهر- وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت کالا از بار اندازهای مرزی خوزستان به عراق به ویژه استان بصره مستلزم احداث خط راه آهن و پل بزرگ این شهر عراق است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا 'علی نیکزاد' روز شنبه در حاشیه دیدار از پایانه مرزی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران هزینه اجرای این پروژه را 400 میلیارد ریال برآورد کرد که گویا دولت عراق فعلا توانایی سرمایه گذاری در این طرح را ندارد.
وی اضافه کرد: در سفر اخیری که به بصره و با وزیر حمل و نقل عراق دیداری داشتیم ، ایشان دیدگاه مثبتی نسبت به همه همسایه گان به خصوص جمهوری اسلامی ایران دارد و بیشتر راغب فاینانس و ریل گذاری است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در صورت احداث پل بزرگ بصره عراق ، تحول عظیمی در استفاده از راه آهن برای انتقال بارصادراتی صورت خواهند گرفت.
نیکزاد ابرازامیدواری کرد که هر آنچه برای رونق پایانه های صادراتی چذابه و شلمچه برآید دریغ نخواهیم کرد و ازطریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دنبال خواهد کرد.
وی گفت: توسعه بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا درخوزستان قطعا ازحیث اقتصادی تاثیرمثبت زیادی درسطح ملی برجای خواهد گذاشت و انصاف کاری ایجاب می کند که درپایانه هایی که در ترانزیت کالا اثر گذارند ، سرمایه گذاری خوبی بعمل آوریم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق تصمیمی که امروز اتخاذ شد مقرر گردید که واحدهای در دست احداث مسافری و تجاری درپایانه صادراتی چزابه در شش ماهه اول سال جاری و کارهای مانده بر زمین نیز تا پایان امسال به اتمام برسد.
نیکزاد به مسکن مهراشاره کرد و گفت: در استان خوزستان 193 هزار واحد مسکونی مهر در دولت نهم و دهم شروع شده که از این تعداد 51 هزار واحد افتتاح شده و بناست 82 هزارو 500 واحد که از این تعداد 12 هزار و 500 روستایی و 70 هزار واحد شهری است نیز تاپایان سال افتتاح شوند.
وی تاکید کرد که تسهیلات مسکن مهر درخرمشهر حتما با حداکثرتسهیلات یعنی معادل 250 میلیون ریال به ازای هرمتقاضی پرداخت گردد.
نیکزاد به بخش راه و راهسازی اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی برای توسعه و ترمیم راههای استان خوزستان گرفته شده است . ازجمله کریدور شمال به جنوب که تقاط منقطع دارد که یکی از این نقاط منقطع پل زال اندیمشک است که با استاندار خوزستان تصمیم گرفتیم تا سوم خرداد سال 1392 این پروژه را به اتمام برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد