سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

مدیر‌کل میراث فرهنگی خوزستان:
طراحی شناورهای تفریحی جدید در خوزستان / بهمنشیر میزبان شناورهای تفریحی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از طراحی چند نوع شناور تفریحی برای تردد در آب‌های این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: طراحی شناورهای تفریحی جدید در خوزستان / بهمنشیر میزبان شناورهای تفریحی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه دریایی، پرویز پورفرخی اظهار کرد: توسعه گردشگری دریایی در سواحل و آب‌های استان خوزستان یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان محسوب می‌شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان افزود: در این راستا با همکاری شرکت کشتی‌سازی نوح جنوب موفق به طراحی چند نوع شناور تفریحی جدید با قابلیت‌های مختلف برای تردد در آب‌های این استان شده‌ایم.

وی با بیان اینکه با طراحی این شناورهای جدید، امکان برنامه‌ریزی برای چگونگی راه‌اندازی خطوط گردشگری دریایی در این استان فراهم شده است، گفت: این شناورها که از جنس فایبرگلاس است برای تردد در آب‌های کم عمق، راه‌اندازی گشت‌های فرهنگی تفریحی، سفرهای تفریحی تجاری و یا فعالیت در آب‌های متلاطم ساحلی استان خوزستان ساخته خواهند شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، از انتشار فراخوان جذب بخش خصوصی برای خرید شناورهای گردشگری و راه‌اندازی در مسیرهای تعیین شده خبر داد و گفت: این شناورهای تفریحی با ظرفیت 50 الی 60 نفر و آبخور 55 سانتی متر که توسط این شرکت کشتی‌سازی ساخته می‌شوند قابلیت تردد در آب‌های کم‌عمق را دارا هستند.

وی در ادامه از راه‌اندازی یک فروند شناور تفریحی در مسیر رودخانه بهمنشیر به موازات اروندرود خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری آبادان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به زودی این شناور تفریحی به گردشگران خدمات ارائه خواهد داد.

به گفته وی، در این راستا لایروبی رودخانه بهمنشیر در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری‌ 50 درصد آن به اتمام رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد