سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

راه آهن خوزستان به لرستان فرسوده ترین خط است
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: خط راه آهن خوزستان به لرستان قدیمی ترین و فرسوده ترین خط راه آهن است که منجر به گله مندی مردم و بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در بیان دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه وزارت راه در دولتهای قبل به استان خوزستان کم بوده و در تخصیص اعتبارات ملی به استان جفا شد.
 
وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم طرحها از استانی به ملی منتقل شدند، افزود: به این ترتیب ساخت بزرگراه ها و پایانه ها با تخصیص اعتبار در دستور کار قرار گرفت.

حجازی با اشاره به پایانه جذابه و شلمچه، گفت: به عنوان مثال این پایانه ها در گذشته اعتبار خاصی نداشتند اما هم اکنون با دریافت اعتبار در حال ساخت و توسعه هستند.
 
وی با بیان ضرورت توجه به طرحهای حوزه حمل ونقل، به ویژه مصوبات سفر رئیس جمهور در این حوزه، افزود: در بخش راه آهن متاسفانه اقدامات مطلوبی شامل حال استان نشده به طوری که از مهمترین معضلات استان خط راه آهن خوزستان به لرستان است که  کیفیت واگنها و مسیر گله مندی مردم و تولید کننده ها را با توجه به ظرفیت کم بار، موجب شده است.
 
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ساخت خط راه آهن جدید خوزستان به لرستان با تامین منابع مالی از محل فروش فولاد خوزستان آغاز می شود، تصریح کرد: با توجه به زمان بر بودن ساخت این خط آهن که چهار سال به طول می انجامد، راه آهن کشور باید ساماندهی و نوسازی خط فعلی را برای استفاده مردم در دستور کار قرار دهد.
 
وی با اشاره به مصوبات حوزه راهسازی و توسعه راه های استان، از تکمیل بزرگراه پاتاوه – بهبهان و کمربندی آبادان به خرمشهر تا سال آینده خبر داد و گفت: جاده دهدز- ایذه نیز که یکی از معضلات و جاده های مشکل دار استان بوده نیز به زودی به مناقصه می رود که با اجرایی شدن آن، مسیر مورد نظر 16 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.
 
حجازی از تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای محور اهواز- چذابه خبر داد و گفت: برای دو بانده کردن این جاده استانداری خوزستان، پنج میلیارد و وزارت شهرسازی نیز 15 میلیارد تومان تعهد کرده است.
 
وی با اشاره به  تخصیص 14 میلیارد تومان برای جاده دزفول - شوشتر افزود: مقرر شده این جاده دو بانده به چهار بانده تبدیل شود که در این صورت تا پایان امسال مشکلات این جاده رفع می شود.
 
استاندار خوزستان توسعه پارکینگ فرودگاه اهواز، احداث تاکسی وی، تاسیس سالن بین المللی، تامین تسمه نقاله و توسعه سالن ورودی، اختصاص اعتبار برای جاده شهرهای جدید شیرین شهر و رامین، لایروبی و خروج شناورهای مغروقه در بندر خرمشهرو توسعه بندر اروند رود با 12 میلیارد تومان اعتبار را از دیگر دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد