سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

نگاهی به ویترین روزانه "مشرق"
بی بی سی: ایرانی ها آریایی نیستند!
این شبکه از انتشار نتایج پژوهش یک دانشمند ایرانی در خصوص اصالت نژادی ایرانیان خبر داد و برای خبر خود از تیتر دروغین 'اکثر ایرانیان نژاد آریایی ندارند' استفاده کرد.

روایت امین حیایی از علت حضورش در 'قلاده‌های طلا' و وقایع سال 88
خیلی‎ها ندیده راجع به فیلم‎ها قضاوت میکنند و همچنان هم این سیاق ادامه دارد. شایعاتی برای فیلم ساخته اند که چنین نیست و این شایعه سازی همچنان هم ادامه دارد.

عکس/ اعتراض مردم آمریکا علیه ناتو


برنامه مسابقات فرنگی کاران کشورمان
رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی 2012 روسیه امروز شنبه با حضور 10 تیم برتر جهان از جمله فرنگی کاران کشورمان در شهر سارانسک روسیه آغاز شد.

از سخنان دینانی اثبات رقص سماع صوفیانه به مشام نمی‌رسد
اگر بخواهیم بگوئیم ایشان به صحت سماع معتقدند باید لوازم آن را نیز بپذیریم. مثلا آنکه اهل سماع آن را از قرآن و نماز نیز برتر نهاده اند؛ براستی آیا حکیم گرانمایه ی شیعی چون دینانی می تواند قائل به این سخن باشد؟ بسیاری از صوفیان در حین سماع لباس نوجوانان زیباروی را می شکافته اند و سینه بر سینه ی آنها نهاده و به اصطلاح شاهد بازی می کرده اند، چگونه میتوان پذیرفت جناب استاد دینانی از چنین اموری تمجید کند؟

دلایل ضرب سکه با تاریخ 86
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه سکه‌ها از سال 86 به این طرف با تاریخ همان سال ضرب می‌شوند، دلیل این امر را جلوگیری از خرید و فروش سکه با تاریخ سال‌های پائین‌تر با نرخ کمتر در بازار اعلام کرد.

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شرق سوریه
تلویزیون سوریه در خبری فوری از انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر دیرالزور در شرق این کشور و کشته و زخمی شدن شماری از افراد خبر داد.

همدردی فیتیله‌ای‌ها با خانواده های خرم دره

عموهای فیتیله‌ای قصد دارند در این هفته به دیدار خانواده‌های قربانیان برنامه "خاله شادونه" بروند و با حضور در خانواده‌شان همدردی‌ خود را به آنها نشان بدهند.

اولین گام اولاند برای جلب نظر فرانسوی ها
رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با همتای آمریکایی‌ خود اعلام کرد که وی به وعده‌اش برای خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان در پایان سال جاری میلادی عمل خواهد کرد.


وعده های میلیونی برای بخشش آقازاده متخلف
پس از آن که دوپینک آقازاده مربی منشوری مشخص می شود، این شخص با کمک گرفتن از برخی اشخاص دلال، در تلاش برای جلوگیری از محرومیت احتمالی فرزندش است.

کچویان : رأی علی مطهری مرهون پدرش است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علی مطهری تصور می‌کرد، رأی خوبی دارد هرچند رأی وی مرهون پدرش است اما در عین حال کاهش آرای او نشان داد که مردم از وی روی گردان شده‌اند.

پیشنهاد انگلیس درباره ناظران بین‌المللی
با وجود مخالفت دمشق، نخست وزیر انگلیس پیشنهاد داده است کشورهای عضو گروه هشت در تیم ناظران بین المللی در سوریه مشارکت کنند.

چطور سحر خیز باشیم؟
از گذشته تا به امروز همه پزشکان اعتقاد داشتند که باید سحرخیز باشیم. حتی این امر به اندازه ای مهم بوده است که برای آن ضرب المثل های متفاوت نیز ساخته شده است.

ملاقات ضرغامی با آیت الله سیستانی

در این دیدار آقای ضرغامی گزارشی از عملکرد شبکه های ملی و برون مرزی جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

واکنش ولایتی به شایعه کاندیداتوری وی
ولایتی در پاسخ به سوالی که آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهید شد اظهار داشت: در حال حاضر قصد ندارم در این خصوص اظهار نظر کنم.

آمادگی خارطوم برای مذاکره با سودان جنوبی
وزارت امور خارجه سودان از آمادگی این کشور برای مذاکره با دولت سودان جنوبی خبر داد.
زیباکلام : اصلاح‌طلبان حول قالیباف وحدت کنند
زیباکلام در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت : این وظیفه آقای خاتمی است و وظیفه تمام کسانی که در طیف اصلاح‌طلبی قرار می‌گیرند، این است که با همه وجود از نامزدی آقای قالیباف حمایت کنند، چون عرض کردم در میان تمام چهره‌هایی که الان وجود دارند، به نظر من آقای قالیباف می‌تواند بیشترین خدمت را در جهت تحقق آرمان دموکراسی‌خواهی انجام بدهد. خدمتی که قالیباف می‌تواند برای امیال و آرزوهای اصلاح‌طلبان انجام بدهد یک‌صدمش را یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب نمی‌تواند انجام بدهد.

شکست تیم ملی از تیم زیر 22 سال
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه با نتیجه 3 بر 2مغلوب تیم زیر 22 سال کشورمان شد.

پنج گام تحول علوم انسانی ازدید آیت الله مصباح
آیت الله محمد تقی مصیاح یزدی از جمله اندیشه وران حوزوی و فیلسوفان و از اولین کسانی است که وارد مباحث اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه‎ها شد. این مقال سخنان ایشان در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی در کشور است.

وعده ارزانی غضنفری محقق شد؟
در حالی وزیر صنعت وعده ارزان شدن مواد غذایی در پایان اردیبهشت را داده بود که جزئیات قیمت‌های جدید در بازار و وضعیت تحقق این وعده را از معاون بازرگانی داخلی غضنفری جویا شدیم. پاسخ‌های ضیغمی را ببینید.

جورج‌بوش به کاخ سفید بازمی‌گردد

دفتر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و کاخ سفید تایید کردند، جورج بوش به کاخ سفید باز می‌گردد تا از نقاشی چهره خود رونمایی کند.

«علی جمالی فشی» چگونه بازداشت شد؟
تایمز ادامه می دهد: به نظر می رسد مقامات ایرانی فشی را بر اساس این سند، به عنوان فردی که با غرب در تماس غیر قانونی بوده شناسایی کرده بودند. او چند روز پس از انتشار سند فوق توسط ویکی لیکس، در دسامبر سال 2010 دستگیر شد و در ژانویه 2010 به جرم همکاری با سازمان موساد و ترور مسعود علی محمدی، دانشمند هسته ای ایران متهم شد.

گلایه همسر شهیدعلیمحمدی از فرهاد رهبر

منصوره کرمی در رابطه با عملکرد ریاست دانشگاه تهران با بیان گلایه‌ای گفت: متأسفانه عکس‌های شهید علیمحمدی را در دانشگاه تهران نمی‌بینم.

اعلام ساعت دیدار سپاهان و استقلال
با مشخص شدن چهره 16 تیم صعود کننده برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی و ساعت شروع بازی ها اعلام شد.

بهار و خزان بهارستانی که گذشت!
بررسی نقاط ضعف و قوت چهار سال فعالیت مجلس هشتم، زمان زیادی می‌طلبد چه اینکه در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی در عرصه سیاسی کشور نیز وجود داشته و همین امر ارزیابی دقیق از عملکرد دوره هشتم مجلس را دشوارتر می‌کند.

خاله شادونه بار دیگر به میان بچه‌ها آمد
خاله شادونه بعد از حادثه‌ اخیر خرم‌دره در برنامه‌ زنده‌ کودک شبکه دو حاضر شد.

حادثه ای که اشک آتش نشان را هم درآورد +عکس
بار‌ها صحنه‌‌های مرگبار را دیده بود، اما این‌بار انگار دنیا روی سرش خراب شده بود. از قدیمی‌‌‌های آتش‌نشانی است و همیشه با صحنه​های مرگبار دست و پنجه نرم کرده است، اما مرگ تلخ یک دختربچه، خواب را از او گرفته و چشم‌هایش را به مهمانی اشک برده است.

آیا برادر بشار اسد ترورشده است؟

شماری از رسانه‌های جمعی اخبار ضد و نقیضی درباره ترور برادر بشار اسد به دست یکی از همراهانش منتشر کردند.

شناورهای متحدان آمریکا تحت‌ رصد کامل سپاه هستند
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای نظامی و غیرنظامی متحدان آمریکا تحت‌ رصد کامل سپاه هستند.

عکس/ نیم‌ صفحه اول روزنامه‌ های ورزشی
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز شنبه 30 اردیبهشت 91 به انتقادات کی روش نسبت به در اختیار نداشتن بازیکنان استقلال، سپاهان و پرسپولیس و شایعه های بازار نقل و انتقالات و دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا اختصاص دارد.


راهکار جدید حزب موتلفه برای بقای سیاسی
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از پوست‌‌اندازی جدید در مجمع حزب موتلفه اسلامی خبر داد.

5 مسیر سرنوشت ساز فینال لیگ قهرمانان اروپا
چلسی با استفاده از حربه عقب نشستن و شلوغ کردن میانه میدان توانست غولی به نام بارسا را از سر راه خود بردارد. حال آنها برای غلبه بر بایرن چند گزینه را پیش‌رو دارند.

در بازار طلا چه خبر است؟
برخی معتقدند اگر هر اونس طلا بتواند آستانه مقاومتی 1620 دلار را بشکند باید شاهد بازگشت طلا به سطح 1700 دلار بود. آستانه مقاومتی که شکستن آن البته کار آسانی نیست؛ اما رفتارهای سرمایه‌گذاران در دو روز گذشته نشان می‌دهد هجوم به سوی پناهگاه طلا برای مصون ماندن سرمایه از نوسانات قیمتی و بحران‌های آتی افزایش یافته است.

روسیه صادرات‌ سلاح به لیبی را آزاد کرد
دولت روسیه ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی و محدودیت انجام معاملات مالی با شرکت نفت و بانک مرکزی لیبی را لغو کرد.

شاهین‌ نجفی ناپدید شد

شاهین نجفی گفت: بین موقعیت من و سلمان رشدی تشابه کمی وجود دارد چرا که سلمان رشدی می‌تواند در زندگی مخفی خود کتاب بنویسد اما من باید روی صحنه باشم و اکنون این موقعیت از من سلب شده است.

محض رضای خدا VOA را تعطیل کنید!
شبکه بالاترین خواستار تعطیلی تلویزیون فارسی VOA به خاطر کیفیت مبتذل آن شد.

هنرهای آشغالی دنیا! +عکس
ما لقب طلا را به چیزهایی می دهیم که برای ما ارزش زیادی دارند. برای مثال نفت را طلای سیاه می نامیم و گاهی زباله ها را طلای کثیف نام می بریم.

اظهارات مربیان قبل از فینال مهیج امشب
سرمربی بایرن مونیخ گفت:‌ دروگبا در تمام سال‌هایی که بازیکن چلسی است، یکی از خطرناک‌ترین مهاجمین لیگ برتر بوده است. او همیشه بوی گل می دهد و برای مدافعین تیم مقابلش، همواره دلهره ایجاد می کند.

هنیه: اسرائیل آینده‌ای در فلسطین ندارد
نخست وزیر منتخب فلسطین با بیان اینکه حماس هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت، تاکید کرد اشغالگران قدس هیچ آینده ای در سرزمین فلسطین ندارند.

کنترل بازار با مسکن مهر تهران
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور گفت: در مسکن مهر شهر تهران، زمین‌های دولتی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا با تولید انبوه این نوع از مسکن، بازار مسکن تحت کنترل قرار گیرد.

جدول/قیمت خودروهای داخلی

کار مفید دولتی‌ها؛ روزی22 دقیقه!
پایین بودن دستمزدها، عدم تقویت فرهنگ کار، نگرش خاص افراد به بهره‌وری و ناتوانی دولت در حمایت کافی از تولید باعث کاهش شدید ساعات کار مفید در ایران شده به نحوی که این میزان روزانه در بخش دولتی تنها 22 دقیقه است!

موتور محرک اتحادیه اروپا متوقف می شود
اگر آنگونه که برخی رسانه های غربی ادعا کرده اند رئیس جمهور جدید فرانسه با صدر اعظم آلمان در طرح ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا همراهی نکند، این امر می تواند بر محور پاریس – برلین که تا کنون نقش مؤثری در روند همگرایی اتحادیه اروپا داشته است تاثیر بگذارد.

سقوط بالگرد در ونزوئلا

وزیر دفاع ونزوئلا از کشته و زخمی شدن 5 نفر در پی سقوط یک بالگرد نظامی در شمال غربی این کشور خبر داد.

جنگ لفظی استقلال و سپاهان بالا گرفت
فتح الله زاده خطاب به نوید کیا گفت: آدم که پول زیادی می‌گیرد، از سر شکم‌سیری خوب حرف می‌زند. اگر آنها نمی‌دانند که چقدر به بازیکنانشان پول داده‌اند، ما بخوبی می‌دانیم.
*فراکسیون مؤتلفه در مجلس نهم تشکیل خواهد شد. گفته می شود این فراکسیون دارای 40 عضو خواهد بود. از تهران، خانم ها رهبر و افتخاری از اعضای مؤتلفه موفق به راهیابی به مجلس شدند و آقایان حبیبی، بادامچیان و غفوری فرد ناکام ماندند.

*شنیده ایم آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه ای گفته است اگر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود علاوه بر رأی اصولگرایان، می تواند نظر مثبت اصلاح طلبان را نیز جلب نموده و یک اجماع ملی را رقم بزند.

*یک عضو جریان انحرافی گفته "ما دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری آینده شانسی نداریم. باید از سرگرم بودن گروه های سیاسی به انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم و سرمایه گذاری خود را معطوف شورای شهر تهران کنیم. ما می توانیم از طریق تسخیر منصب شهرداری به قدرت برگردیم."

*آیت الله محمد یزدی به عنوان رئیس وآقایان مقتدایی و مؤمن به عنوان نایب رئیس اول و دوم و بوشهری و عبداللهی به عنوان منشی های جامعه مدرسین انتخاب شدند. آقایان رجبی و خاتمی در این دوره در هیئت رئیسه حضور ندارند.

*شبکه بی بی سی در گزارشی به تحلیل سخنان چندی قبل عبدالکریم سروش در بنیاد" کارل پوپر" پرداخت که در آن مدعی شده بود محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در اوایل دوره ریاست جمهوری اش خواندن کتاب"درس های این قرن" از آثار پوپر را به اعضای کابینه اش توصیه کرده بود. اظهارات سروش با استقبال رسانه های غربی و سکوت اطرافیان خاتمی مواجه شده است. یکی از نکته های قابل تامل سخنرانی سروش در این بنیاد این بود که از نگاه پوپر دموکراسی تنها "وسیله ای برای به پایین کشیدن آسان حاکمان است نه نصب آنان".

*فراکسیون اساتید دانشگاههای کشور در مجلس نهم شکل خواهد گرفت. شنیده ایم نخستین جلسه این فراکسیون با حضور بیش از 80 نماینده در دفتر وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده است.

*دانشگاه بریستول انگلیس اقدام به برپایی دوره ای آموزشی با عنوان" راههای مقابله با سخت گیری های جنسی" کرده است. دعوت شدگان به این همایش از مسؤولان اتحادیه میهنی کردستان عراق، تنی چند از دانشجویان ایرانی دانشگاه سلیمانیه و تعدادی از چهره های کُرد ایرانی، سوری، عراقی و ترک بوده اند. یکی از اساتید این دوره، پروفسور "چیل هیگ" یهودی بود که به مواضع ضد ایرانی شهرت دارد.

*حضرات آیات استادی، بوشهری، نکونام، غروی، وافی، مقتدایی و خاتمی به عنوان اعضای جدید شورای مدیریت حوزه علمیه قم انتخاب شده اند. در دوره جدید، آقایان عبداللهی و رجبی حضور ندارند.

*اعضای حزب مؤتلفه، فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اقلیت، جبهه ایستادگی، فراکسیون اهل سنت، اقلیت های دینی و چهره هایی چون ابوترابی، مصباحی مقدم، جهانگیرزاده، تابش، باهنر، مطهری، جلالی و شجاعی از ریاست علی لاریجانی در مجلس نهم حمایت می کنند.
از سوی دیگر اکثریت اعضای جبهه متحد اصولگرایان، اعضای جبهه پایداری، جمعیت رهپویان، جمعیت ایثارگران و چهره هایی چون توکلی، نادران، کوثری، زاکانی، آقاتهرانی، مرندی، رحماندوست و زارعی از ریاست حدادعادل حمایت می کنند.

*پیش بینی کارشناسان حکایت از رقابت جدی میان "عبدالمنعم ابوالفتوح" و "عمرو موسی" در انتخابات مصر دارد. اگرچه برخی نظرسنجی ها حکایت از پیروزی ابوالفتوح در دور اول انتخابات دارد اما برخی کارشناسان معتقدند انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. ابوالفتوح دارای گرایش معتدل و اخوانی است. عمرو موسی که سوابقی چون وزارت خارجه مصر در دوره مبارک و دبیرکلی اتحادیه عرب را یدک می کشد، عنصری ناسیونالیست به حساب می آید.

* هفته گذشته شاهد برگزاری تجمعاتی در برابر مجلس بودیم که پیگیری های مشرق نشان می دهد برخی از این تجمعات از سوی سازمان ها و مراکز مختلف با هدف تخصیص بودجه بیشتر به دستگاه ها سازماندهی شده بود. این سازمان ها با اتوبوس های اداری اقدام به انتقال تجمع کنندگان در برابر مجلس می کردند.

*رصد فضای سایبر در هفته های اخیر نشان می دهد سایت های وابسته به بهائیت، اپوزیسیون و سلطنت طلبان، برنامه ریزی گسترده ای برای ارائه مدهای جدید و خلاف شؤون اسلامی و انسانی در فضای مجازی دارند. این سایت ها اقدام به معرفی و تبلیغ گسترده انواع و اقسام مدل های جدید آرایش بانوان، مدل های غربی لباس و پوشاک بهاره و تابستانی، ادکلن های محرک و وسایل ضدبارداری می کنند. کارشناسان فرهنگی می گویند در سال جاری هر هفته شاهد ارائه مدل های جدیدی از آرایش و پوشاک ویژه بانوان در این سایت ها هستیم که این موج جدید، نشان از سرمایه گذاری ویژه دشمنان نظام اسلامی در این بخش دارد.

*عوامل گروه شیطان پرستی "ارتعاش" در مهاباد دستگیر شدند. از محل استقرار این گروه که اقدام به اجرای 18 آهنگ هیپ کرده، ابزار و نمادهای شیطان پرستی و وسایل فساد به دست آمده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد