سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اقتصادی

هدفمندی یارانه ها کشاورزان را با مشکلات مالی مواجه کرد
اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور گفت: اجرای سیاستهای هدفمندی یارانه ها در استان خوزستان در بخش کشاورزی تبعاتی داشته و کشاورزان را با مشکلات مالی مواجه کرده است.

مسعود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشاورزان خوزستانی در حال حاضر با فقر مالی و کمبود نقدینگی مواجه هستند که باعث به وجود آمدن مشکلات معیشتی فراوانی برای آنان شده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور با اشاره به تبعات هدفمندی یارانه ها به رغم نیاز برای اجرای این طرح تصریح کرد: علاوه بر محدودیتهای کشت در سالهای اخیر و محدودیتهای آبی، طرح هدفمند سازی یارانه ها نیز منجر به کاهش نقدینگی و فقر مالی کشاورزان خوزستانی شده است.

اسدی با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی به دلیل نیاز مالی و در حال حاضر بدون انتظار درآمد زیاد بلکه تنها به دلیل چرخه مالی اقدام به کشت می کنند، افزود: وضعیت موجود و ممنوعیت کشت در صورتیکه بدون تدابیر خاصی برای کشاورزان باشد، تبعات زیادی ازجمله مهاجرت، بیکاری و نا امنی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت دقیقی بر اختصاص منابع آبی به کشاورزان صورت گیرد و حداکثر منابع آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: از سویی به صرف اعلام ممنوعیت کشت به کشاورزان نباید اکتفا کرد و ضرروی است فرهنگسازی لازم انجام و کشاورزان را از عمق فاجعه باخبر کرد.

رئیس هیئت مدیره مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشوربا اشاره به همراهی کشاورزان در شرایط خشکسالی سالهای گذشته، افزود: امسال با توجه به شرایط مالی کشاورزان، تحمل این شرایط و سپری کردن بدون منبع درآمدی امکان پذیر نیست.

اسدی با بیان اینکه درخواست شده که محدودیت کشت تابستانه با اعطای تسهیلات و وامهای قرض الحسنه به کشاورزان جبران شود، گفت: کمبود منابع آبی طبیعی است اما اگر منابعی برای تامین نیاز مالی کشاورزان و کمک به نقدینگی آنها اندیشیده نشود، اجرای ماموریتها و سپری کردن بحرانها با مشکل همراه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد