سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

کارون جان جوان 16 ساله خرمشهری را گرفت
خرمشهر - خبرگزاری مهر: رودخانه کارون جان جوانی 16 ساله از این شهرستان را گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر بی جان این جوان خرمشهری، شامگاه پنج شنبه در میان گریه های برخی از مردم ایستاده در محل حادثه از آب بیرون کشیده شد.

با آغاز گرمای شدید در شهرهای استان خوزستان این روزها جوانان این شهرها برای فرار از گرما و شاید برای اندکی تفریح دل به رودخانه ها و نهرها و کانالهای آب می زنند که البته این امر بارها به آنها گوشزد شده است که خطراتی فراوانی نیز به همراه دارد.

بر همین اساس تاکنون ده ها جوان خوزستانی به علت ورود به رودخانه ها و کانالهای آب و شاید به علت آشنا نبودن با فن شنا جان خود را تقدیم اندکی تفریح کرده اند که این به نظر می رساند بی ارتباط با نبود یا کمبود استخر و گرانی بلیت ورودی به آن نیست.
 
لحظه بیرون آوردن جسد جوان از رودخانه

در آبادان و خرمشهر که به علت قرار گرفتن در کانون هشت سال دفاع مقدس با تخریبهای فراوانی مواجه شده اند شاید به تعداد انگشتان یک دست هم استخر وجود ندارد و آنهایی هم که هم اکنون فعالیت می کنند اغلب متعلق به دستگاه ها و سازمانهایی مثل شرکت نفت است.

از سوی دیگر گرانی بلیتهای ورودی به استخرها که گاها تا پنج هزار تومان نیز اعلام شده عاملی است که جوانان محروم این دو شهر که شاید اغلب آنها تمکن مالی چندانی ندارند مجبور به حضور در رودخانه به جای استخر باشند و همین امر باعث می شود در سالهای اخیر بارها جوانان این دور شهر غرق شده باشند.

از سوی دیگر به علت عبور رودخانه کارون از میان اغلب شهرهای خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر و نزدیکی آن به خانه ها مردم، به نظر می رسد مسئولان باید برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اقدام به بر ایجاد ایستگاه های نجات غریق کنند تا حوادث مذکور به حداقل برسد. همچنین باید با ایجاد موانعی از ورود جوانان شهرهای کنار رودخانه به برخی مناطق خطرساز آن جلوگیری کنند.
 
گریه مردم برای این نوجوان 16 ساله

رودخانه کارون که از آن به عنوان مظهر حیات و سرزندگی خوزستان نام می برند و حتی اغلب مردم معتقدند تصور نشاط و حیات بیشتـر شهرهای خوزستان بدون آن ممکن نیست، سالها مورد کم توجهی قرار گرفته است.

کارون تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور است که با آبهای بین المللی ارتبـاط دارد. این رودخانـه پرآب ترین و بلندترین رودخانه ایران است که 950 کیلومتر طول دارد و مساحت آبریز آن شش هزار کیلومتر مربع است.
 
------------

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد