سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از میراث استان

در حفاری‌های فاضلاب
بقایای تونل‌های باستانی در شوشتر کشف شد

خبرگزاری فارس: در حفاری‌های اداره آب و فاضلاب شوشتر در خیابان شریعتی بقایای آثار تاریخی، کانال‌ها و تونل‌های باستانی در این شهر کشف شد.

خبرگزاری فارس: بقایای تونل‌های باستانی در شوشتر کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حفاری در خیابان شریعتی شوشتر که از یک هفته پیش آغاز شده است پیش از ظهر امروز به تونل و کانال‌های تاریخی در مقطع خیابان برخورد.

یکی از دوستداران میراث فرهنگی خوزستان در این باره گفت: خیابان‌های شوشتر از سال 1327 احداث شده‌اند و در مسیر خیابان شریعتی، یک باب منزل تاریخی به نام منزل آب‌آب‌زاده وجود داشته است که آنچه اکنون کشف شده احتمالا شبستان و کانال‌های زیرزمینی این خانه است.

حفاری فاضلاب شوشتر-کشف بقایای تاریخی

مجتبی گهستونی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی باید بر حفاری در این خیابان نظارت می‌کرد، افزود: اصلاح شبکه فاضلاب در این شهرستان تاکنون چهار بار به تعویق افتاده است و میراث فرهنگی که از اجرای این طرح اطلاع کامل داشت باید بر روند اجرای این خیابان نظارت می‌کرد.

این دوستدار میراث فرهنگی تاکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان از این اتفاق اطلاع دارد و منتظر پاسخ و اقدامات مقتضی در این باره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: محوریت شهرستان شوشتر میراث فرهنگی است که باید همه پروژه‌ها و اتفاقات عمرانی با این اداره هماهنگ شود و برای حفاری نیز مجوز لازم را درخواست کنند.

حفاری فاضلاب شوشتر-کشف کانال های تاریخی

گهستونی افزود: بافت تاریخی و بقایای موجود از گذشته کهن شهرستان شوشتر را باید حفاظت کرد و در این باره باید دقت‌نظر زیادی اعمال شود.

برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند که کانال‌های کشف شده راه‌های زیر‌زمینی قلعه سلاسل است که از زیر خیابان شریعتی عبور می‌کرده و به شهر متصل می‌شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد