سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر؛
اهواز، میزبان مسابقات گلف قهرمانی کشور است
ورزشی  28/2/1391  11:28:38

912-21081-5 کد خبر
RSS :: پرینت

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، مسابقات قهرمانی گلف کشور 29 اردیبهشت‌ماه به میزبانی اهواز برگزار می‌شود.

 

غلام‌رضا موسوی، دبیر هایت گلف استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: تاکنون 12 تیم برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و ممکن است این تعداد افزایش پیدا کند.

 

وی افزود: تیم‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، قم، تهران، سه تیم از مسجدسلیمان، دو تیم از آبادان و سه تیم از اهواز در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. این رقابت‌ها‌ در زمین ملی‌حفاری و به صورت تیمی و انفرادی برگزار می‌شود.

 

دبیر هیات گلف خوزستان بیان‌کرد: فکر می‌کنم مقام‌های اول تا سوم ازآن تیم‌های خوزستانی باشد زیرا تهران در زمین‌های خاکی، قدرت مانور کمتری دارد. این چهارمین دوره این رقابت‌ها است و در دوره‌های گذشته نیز همواره تیم‌های خوزستانی قهرمان بوده‌اند.

 

وی در ادامه عنوان‌کرد: هفت گلف‌باز خوزستانی نیز به مرحله اول اردوی انتخابی تیم‌ملی دعوت شده‌اند و روز شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه باید در تهران حضور داشته باشند. حسن کریمیان، سجاد کرم‌پور، محمد شیخ‌زاده، سعید براتی، میلاد حاجی‌پور، حسین دریف و سیدفاخر موسوی به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌اند.

 

موسوی خاطرنشان‌کرد: تیم‌ملی خود را برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه که نزدیک به یک یا دو ماه دیگر برگزار می‌شود، آماده می‌کند و در پایان سه مرحله اردوهای انتخابی، چهار نفر به رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

 

 

آخرین مرحله لیگ برتر سپک‌تاکرا کشور بدون اطلاع تیم‌های خوزستانی برگزار شد
ورزشی  28/2/1391  12:01:10

912-21181-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

آخرین مرحله لیگ برتر سپک‌تاکرا آقایان و بانوان کشور بدون اطلاع تیم‌های خوزستانی، در تهران برگزار شد.

 

مهرداد صفر احمدی، مسوول کمیته سپک‌تاکرا استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: بخشنامه سومین مرحله لیگ آقایان به دست ما نرسید و ما پس از برگزاری این رقابت‌ها از آن باخبر شدیم اما از طریق فدراسیون پیگیر این قضیه هستیم.

 

وی افزود:‌ عملکرد ما در دو دوره نخست این رقابت‌ها خوب بود و در هر دو دوره در بین هشت تیم، چهارم شدیم. پس از برگزاری مرحله سوم، پیگیر مکان تیم در جدول رده‌بندی نشده‌ایم. اگر در مرحله سوم شرکت می‌کردیم، می‌توانستیم مکان چهارم را در اختیار داشته باشیم.

 

مسوول کمیته سپک‌تاکرا خوزستان بیان‌کرد: رییس انجمن نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و ادعا کرده است که وی را دور زده‌اند ولی ما از طریق فدراسیون پیگیر این مساله هستیم. این مسابقات 18 و 19 اردیبهشت‌ماه انجام شده است.

 

وی افزود: تیم بانوان ما نیز به دلیل بی‌اطلاعی از زمان برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ برتر که 17 اردیبهشت‌ماه انجام شد، در آن شرکت نکرد. البته به جز این تیم، چهار یا پنج تیم دیگر نیز به همین دلیل نتوانستند در دور برگشت لیگ حضور پیدا کنند.

 

حیفا مسلم‌پور، مسوول بانوان کمیته سپک‌تاکرا خوزستان نیز گفت: خبر برگزاری لیگ برتر مسابقات بانوان را از سرمربی تیم لرستان شنیدم. دور رفت مسابقات با 18 تیم برگزار شد ولی در دور برگشت به دلیل اطلاع‌نداشتن چند تیم، از جمله تیم بانوان خوزستان، حدود پنج تیم غایب بودند. بیشتر تیم‌های حاضر نیز در روز آخر، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

 

وی افزود: معمولا دو هفته پیش از آغاز مسابقات، نمابر آن برای ما ارسال می‌شد. عملکرد تیم بانوان خوزستان در دور رفت خوب نبوده است زیرا اولین دوره حضور ما در لیگ برتر بود و در پایان آن نیز در بین 18 تیم در رده آخر قرار گرفتیم. دور برگشت مسابقات در زنجان برگزار شد ولی فکر نمی‌کنم این لیگ، سقوط به دست پایین‌تر داشته باشد. اگر در دور برگشت شرکت می‌کردیم، حتی اگر باخت می‌آوردیم امتیازات ما بالا می‌رفت.

 

مسوول بانوان کمیته سپک‌تاکرا خوزستان خاطرنشان‌کرد: عملکرد فدراسیون در زمینه اطلاع‌رسانی خیلی ضعیف بوده است و وظیفه فدراسیون این است که به تمام تیم‌ها اطلاع‌رسانی کند.

 

 

/ضرورت‌های ورزش خوزستان/
رییس اداره ورزش و جوانان باغملک:
شرط اول، مدیریت مناسب است
ورزشی  28/2/1391  12:51:55

912-21381-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس اداره ورزش و جوانان باغملک گفت: ‌باید به زیرساخت‌ها و بحث آموزش در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان برای پیشرفت ورزش استان توجه کنیم.

 

کاظم بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان درخصوص طرح آمایش ورزش استان اظهارکرد: این طرح خوب است و ما از این طریق می‌توانیم روی رشته‌های ورزشی‌ای که در خوزستان پیشرفت و استعداد درونی دارند، سرمایه‌گذای کنیم. قطبی‌کردن ورزش و اهمیت هر شهرستان به چند رشته ورزشی خوب است.

 

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید ضعف مدیریت تا چه اندازه می‌تواند در عدم پیشرفت ورزش استان تاثیرگذار باشد، گفت: مدیریت نیمی از حرکت یک کار است. اگر یک مدیریت مناسب در راس روسای هیات‌ها و ادارات ورزشی‌مان نباشد، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

 

رییس اداره ورزش و جوانان باغملک ادامه‌داد: مدیریت شرط اول انجام یک کار است. اگر مدیریت ضعیف باشد و سایر افراد در ورزش و کارهای ادارات ورزشی دخالت کنند، دچار مشکل می‌شویم ولی اگر مدیریت قوی باشد، او  می‌تواند تمام عوامل را در یک مسیر مشخص هدایت کند.

 

وی عنوان‌کرد: اکنون باتوجه به این‌که چند فرد تحصیلکرده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ادارات ورزشی‌مان وجود دارد، ما می‌توانیم در راس هیات‌ها از آن‌ها بهره‌ ببریم.

 

بهزادی در پاسخ به این سوال که همکاری ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری و آموزش و پرورش تا چه اندازه می‌تواند در پیشرفت ورزش استان‌مان تاثیرگذار باشد؟ گفت: آموزش و پرورش باتوجه به این‌که حجم وسیعی از رشته‌ها را در خود گنجانده است، می‌تواند از پایه روی رشته‌های ورزشی مختلف کار کند و سپس استعدادها را به ادارات ورزشی معرفی کند.

 

وی با اشاره به این‌که تعامل خوبی بین ادارات و هیات‌های ورزشی با آموزش و پرورش صورت گرفته است، افزود: در شهرستان‌ باغملک از 21 هیات، 15 نفر از روسا و اعضای هیات‌های‌مان از کارشناسان آموزش و پرورش هستند. شهرداری نیز اگر بتواند در بخش اعتبارات به ورزش کمک کند، خوب است ولی متاسفانه شهرداری‌های استان در این زمینه همکاری چندانی نداشته‌اند.

 

رییس اداره ورزش و جوانان باغملک درخصوص فعالیت باشگاه‌ها برای پیشرفت‌ ورزش استان، خاطرنشان‌کرد: باتوجه به بحث خصوصی بودن، اکنون فقط شرکت‌های نفت، فولاد خوزستان و ملی‌حفاری باشگاه‌داری می‌کنند و اگر این شرکت‌ها از افرادی که اهل ورزش و بزرگ‌شده ورزش هستند، بهره ببرند می‌توانند در پیشرفت ورزش استان تاثیرگذار باشند.

 

وی افزود:‌ باشگاه‌ها باید برای پیشرفت ورزش، از افراد دلسوز استفاده کنند. بعضی از شرکت‌ها مثل نفت، تعامل خوبی با هیات‌های ورزشی نداشته‌اند و می‌گویند به دلیل این‌که خودمان هزینه می‌کنیم، خودمان هم باید تصمیم‌گیری ‌کنیم. در شهرستان باغملک باتوجه به این‌که باشگاه‌های‌مان دولتی هستند در این زمینه مشکلی نداریم.

 

 مدال‌آوری دو و میدانی‌کاران خوزستانی در مسابقات انتخابی تیم‌ملی جوانان
ورزشی  28/2/1391  13:53:10

912-21681-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

بازیکنان خوزستانی در مسابقات انتخابی دو و میدانی تیم‌ملی جوانان، صاحب چهار مدال رنگارنگ شدند.

 

جعفر حاج‌باقری، دبیر هیات دو و میدانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات 26 و 27 اردیبهشت‌ماه در 22 ماده به میزبانی ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد.

 

وی بیان‌کرد: ‌مسلم ‌پویا، محمد حردانی، احمد عبیات، محمد ساکی، اشکان عفری، محمدرضا ساکی و دانیال مباشر، هفت ورزشکاری بودند ‌که در این رقابت‌ها شرکت کردند.

 

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان ادامه‌داد: این مسابقات در ماده‌های 100، 200، 400، 800، 1500، 5000، 10000 و 110، 400 و 3000 متر بامانع، پرتاب‌های دیسک، وزنه، نیزه و چکش، ‌پرش‌های ارتفاع، بانیزه، طول و سه‌گام، دو امدادی چهار در 100 و چهار در 400 متر، ده‌گانه و 10 کیلومتر پیاده‌روی برگزار شد.

 

وی بیان‌کرد: دانیال مباشر در ماده 200 متر به مقام دوم دست پیدا کرد و در 400 متر مسلم پویا گردن‌آویز نقره گرفت. محمدرضا ساکی نیز در پرتاب نیزه سوم  شد.

 

حاج‌باقری افزود: ‌در این مسابقات محمد حردانی در پرتاب وزنه در جایگاه چهارم قرار گرفت و محمد ساکی در ماده‌های 110 و 400 متر بامانع در مکان چهارم ایستاد.

 

وی خاطرنشان‌کرد: ‌در این رقابت‌ها در ماده چهار در 400 متر امدادی، تیم خوستان به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های فارس و لرستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان با بیان این‌که سطح مسابقات بالا بود، یادآورشد: در پایان مسابقات به نفرات برتر حکم و مدال اهدا شد.

 

وی گفت: مسلم‌ پویا، محمد حردانی و محمد ساکی، دو و میدانی‌کاران خوزستانی به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند.

 

پس از انصراف گرگان از ادامه رقابت‌ها؛
تیم بسکتبال ملی‌حفاری در رده هفتم جدول لیگ برتر ایستاد
ورزشی  28/2/1391  14:49:16
912-21881-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

سرمربی تیم بسکتبال ملی‌حفاری پس از کسب عنوان هفتمی تیمش در لیگ برتر کشور گفت: قرار گرفتن در این رده برای تیمی که سال دوم حضورش در لیگ برتر را تجربه ‌کرد، جایگاه خوبی است.

 عبدالغفور کامروا در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: برای کسب عنوان هفتم، بازی اول برابر نماینده گرگان را با اختلاف شش امتیاز واگذار کردیم و در اهواز نیز موفق شدیم این تیم را در بازی دوم با همین اختلاف امتیاز شکست دهیم.

 وی افزود: به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، باید بازی سوم به میزبانی ما انجام می‌شد ولی از آن‌جا که تیم مقابل از ارایه بازی سوم انصراف داد، این دیدار برگزار نشد و عنوان هفتمی ازآن ما شد.

 سرمربی تیم بسکتبال ملی‌حفاری ادامه داد: ما سعی کردیم از جوانان بومی استان در کنار یک بازیکن خارجی استفاده کنیم تا آن‌ها علاوه بر کسب تجربه، روند رو به رشدی را نیز سپری کنند. مدیرعامل باشگاه نیز تمایل زیادی به بومی‌گرایی داشت و به نظرم نتیجه‌ خوبی از این برنامه‌ریزی، عاید تیم‌مان شد.

 وی اظهارکرد: سعی داریم این بازیکنان جوان و جویای‌نام را حفظ کنیم زیرا آن‌ها می‌توانند در کنار هم فصل آینده را نیز با موفقیت سپری کنند. درمجموع عملکرد تیمم را خوب ارزیابی می‌کنم و امیدواریم فصل آینده نیز بتوانیم مانند این فصل، چند پله صعود کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد