سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

بزرگترین حوزه علمیه درس خارج در اهواز ساخته می شود
اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از ساخت بزرگترین حوزه عملیه درس خارج با نام «بقیه الله» در اهواز خبر داد و گفت: ساختمان این مدرسه به نیمه کار رسیده است.

محمد حسین بلک در گفتگو با خبرنگار مهر، این مدرسه در کنار مسجد آیت الله جزایری و با حمایت وی در حال ساخت است که کل اعتبارات آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان پرداخت می شود و هدف آن راه اندازی مکانی برای تدریس درس خارج برای طلاب استان است.

وی افزود: با توجه به گسترش روز افزون مدارس علمیه در استان خوزستان وجود چنین مکانی از سالها قبل به شدت در استان احساس می شد که در نهایت با راهنمایی های آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان کلنگ آغاز ساخت آن به زمین زده شد.
 
بلک عنوان کرد: این مرکز که در نوع خود بزرگترین حوزه علمیه درس خارج در سراسر کشور است علاوه بر پوشش دادن طلاب شاغل به تحصیل در استان خوزستان، می تواند سایر طلاب استانهای همجوار را نیز پوشش دهد.
 
مشاور فرهنگی استاندار خوزستان با اشاره به وجود حدود 400 مسجد در سطح اهواز گفت: فعالیت چندین ساله حوزه علمیه خوزستان توانست روحانیانی را تربیت کند که در سمتهای مهم از جمله امامت جمعه، مدرس حوزوی و دانشگاهی، مدیریت و تبلیغ مشغول به خدمت هستند.
 
بلک تصریح کرد: هم اکنون بیش از 240 طلبه و روحانی در اهواز مشغول به تحصیل در سطح خارج فقه هستند که تعداد 90 نفر از آنان تحت برنامه به این امر مبادرت می ورزند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان عنوان کرد: بالغ بر سه هزار طلبه در 42 مدرسه و مرکز تخصصی حوزوی این استان مشغول تحصیل هستند که تنها در شهر اهواز این تعداد به حدود یک هزار و 300 تن و 15 مدرسه علمیه می رسد.

بلک همچنین با اشاره به اینکه بیش از 400 نفر استاد رسمی و غیررسمی در این حوزه فعالیت می کنند، عنوان کرد: برگزاری 80 امتحان شفاهی در سطح استان، اجرای 40 امتحان استادی از طریق ویدئوکنفرانس، اجرای ضوابط دقیق تلبس طلاب و ... از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سطح استان خوزستان بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد