سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از وضعیت آب در استان

وضعیت نامناسب حوزه کرخه

استاندار خوزستان از برنامه ریزی برای تامین آب در حوزه کرخه در این استان از سایر استانهای کشور خبر داد.سید جعفر حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب حوزه کرخه و موازنه منفی آب، برنامه ها و تمهیدات خاصی برای این حوزه  در نظر گرفته شده است.

حجازی با اشاره به اینکه آورد آب حوزه کرخه 82 درصد منفی است، گفت: آورد آب این حوزه امسال تنها 18 درصد بوده که این رقم مشکلاتی را در حیطه کشاورزی و تامین آب مورد نیاز کشت به وجود آورده است.وی با اشاره به اینکه در این راستا با وزیر نیرو جلسه ای گرفته شده و به همین منظور نیز پنجشنبه این هفته نیز جلسه اضطراری ستاد خشکسالی و تنظیم آب مورد نیاز کشاورزان در استانداری خوزستان برگزار می شود، افزود: تصمیماتی در این جلسه به منظور تامین آب پائین دست کرخه از سایر استانها اتخاذ و برای تایید به وزیر نیرو منتقل می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت حوزه کرخه به آب گیری سد سیمره در شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام مرتبط است، گفت: درحال پیگیری هستیم که از 500 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده در سد سیمره، در حدود 300 میلیون متر مکعب آن برای تامین حوزه کرخه رها سازی شود.

وی با اشاره به مطرح بودن کیفیت آب شرب در تابستان، تصریح کرد: با این وضعیت معلوم نیست بتوانیم به کشاورزان آبی تخصیص دهیم اما سعی می کنیم در صورت رها سازی آب از سد سیمره آن را بین کشاورزان توزیع کنیم.

حجازی افزود: در این صورت هم تنها 30 درصد از اراضی این حوزه امکان کشت خواهند داشت.

پیش از این معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از پیش بینی 70 درصدی کشت تابستانه در استان، با توجه به محدودیت کشت در حوزه کرخه خبر داده بود.

در حال حاضر کشاورزان خوزستانی با محدودیت کشت و عدم تخصیص آب در برخی حوزه ها مواجه هستند که این امر کشاورزی استان را به خطر انداخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد