سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

سامانه سنجش دید خودکار در فرودگاه اهواز

رئیس سازمان هواشناسی گفت: در سال گذشته اکثر فرودگاه‌های غرب کشور به سامانه سنجش دید خودکار مجهز شدند که امسال نیز فرودگاه‌های اهواز و ایلام به این سامانه مجهز خواهند شد.

بهرام صناعی در گفت‌وگو با فارس گفت: اطلاع رسانی در مورد پدیده گردوغبار بر عهده سازمان هواشناسی گذاشته شده است که بر اساس مصوبه‌ ستاد خشکسالی در سال 88 قرار بود اعتباری در اختیار سازمان هواشناسی بگذارند تا شبکه ایستگاه‌ها را به سامانه سنجش گردوغبار تجهیز کنیم تا  بتوانیم اندازه گیری میزان گردوغبار را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور عراق خلاء کمبود اطلاعات داریم، ادامه داد: اغلب کانون‌های گردوغبار در کشورهای غرب ایران وجود دارد که بیش از 90 درصد این کشورها کانون ایجاد گردوغبار هستند و ایجاد گردوغبار در ایران تنها حدود 5 تا 6 درصد است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در کشور عراق غیر فعال هستند و اطلاعات در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، در این شرایط پیش بینی موضوع گردوغبار برای ما سخت است.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: با شرایط موجود و امکاناتی که در اختیار داریم سعی کرده‌ایم به صورت مقدور پدیده گردوغبار را در کشور اطلاع رسانی کنیم. از طرفی دیگر با توجه به محدودیتی که این پدیده برای حمل و نقل ایجاد می‌کند، نیاز بود فرودگاه‌های غرب کشور را به سامانه سنجش دید خودکار مجهز کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اعتباری که در دست داشتیم، فرودگاه‌های سنندج، بوشهر، کرمانشاه و لرستان را به سامانه سنجش دید خودکار تجهیز کردیم و در سال جاری نیز فرودگاه‌های اهواز و ایلام به این سامانه مجهز خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد