سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

کم بودن سهم اهواز از درآمدهای نفتی غیرمنصفانه است 
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود حجم بالای فعالیتهای نفتی در اهواز، درآمدهای این کلانشهر از این محل ناچیز است که به هیچ وجه منصفانه به نظر نمی رسد.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سهم بالای استان خوزستان به ویژه شهر اهواز در درآمدزایی کشور، افزود: این مناطق به علت‌ داشتن منابع نفتی بسیار عظیم، درآمدزایی بالایی را برای کشور دارد، اما متاسفانه سهم این استان از اینگونه درآمدهای ملی بسیار کم و ناچیز است.

وی با بیان اینکه کم بودن سهم اهواز از درآمدهای نفتی خلاف قانون اساسی است، تاکید کرد: بر اساس مفاد قانون اساسی هر استان باید از داشته ها و درآمدهای خود به میزان کافی بهره مند شود و با توجه به اینکه منابع نفتی بسیاری در استان خوزستان وجود دارد باید از امکانات آن برای مردم این منطقه استفاده شود.

حسینی، توجه وزارت نفت به نقاط محروم استان خوزستان به ویژه اهواز را اندک و غیرمنصفانه خواند و گفت: با وجود اینکه بخشی از نفت کشور در این استان تولید می شود و عوارض سوء ناشی از صنایع نفتی تاکنون مشکلات و آلودگی زیست محیطی بسیاری درخوزستان  به وجود آورده ولی متاسفانه سهم مردم خوزستان از نفت تنها آلودگی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در مراکز نفتی استان خوزستان، یاد‌آور شد: بیشتر شهرهای نفتخیز خوزستان که جای جای زمینهایشان، طلای سیاه جاری است محرومیت بسیار بالایی دارند و معضل بیکاری در این استان بیداد می کند.

وی ادامه داد: باید بخشی از نیروهای این مراکز صنعتی از نیروهای بومی منطقه تامین تا مشکل بیکاری در این مناطق مرتفع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد: دولت باید با یک برنامه ریزی کاربردی مشکلات معیشتی مردم استان خوزستان را برطرف کند این امر موجب می شود بسیاری از آسیبهای اجتماعی در کلانشهر اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان کاهش یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد