سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از بهبهان

 

ساخت‌وساز در حریم منظری «قلعه مدرسه» بهبهان مشکل‌ساز شد
فرهنگی و هنری  26/2/1391  12:37:15
912-21480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان گفت: ساخت‌وسازها در حریم «قلعه مدرسه» برای آن بنای تاریخی مشکلات متعددی را به وجود آورده‌ است.

دولتی مختاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: در سال 82 "قلعه مدرسه" مرمت و بازسازی شد اما اکنون با مشکلات زیادی مواجه شده که به توجه و پیگیری نیاز دارد.

وی ادامه داد: "قلعه مدرسه" در چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب دارای درهایی است. در حال حاضر و در شمال و جنوب آن افرادی که هیچ حقی در زمین‌های اطراف ندارند ساخت‌وساز می‌کنند و نمای "قلعه مدرسه" را از بین برده‌اند.

این دوستدار میراث فرهنگی تاکید کرد: مشکل دیگر این ساخت‌وسازها و مسدود شدن 2 در از درهای قلعه مدرسه و پیچ و خم‌دار شدن راه آن است. به طوری که هر کس بخواهد از آن دیدن کند در کوچه‌های مسیر آن گم می‌شود.

مختاران اظهار داشت: از طرفی این ساخت‌وسازهای ناموزون به قسمتی از فضا و حریم قلعه مدرسه تعرض کرده است و اگر محقق دانشجویی قصد عکاسی از این بنا را داشته باشد به دلیل تداخل فضای قلعه مدرسه با خانه‌های اطراف این اجازه به او داده نمی‌شود. در گذشته هیچ خانه‌ای اطراف قلعه مدرسه نبود و چنین مشکلاتی وجود نداشت.

او گفت: مساله بعدی روشنایی اتاق‌های این مدرسه است چراکه اگر چراغی در یکی از اتاق‌های آن روشن شود برق قلعه مدرسه قطع می‌شود و این برای چنین اثر تاریخی مشکل بزرگی به شمار می‌آید.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی در گذشته هزینه زیادی برای مرمت این محل صرف کرده اما لازم است بیش‌تر به آن توجه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد