سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان:
اتباع خارجی در صورت ارتکاب جرم و یا تکدی‌گری طرد می‌شوند

اجتماعی  25/2/1391  15:49:50
912-12414-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، هم اقامت و هم ورود آنها غیرقانونی است و باید به اردوگاه تحویل و ظرف 24 ساعت از کشور خارج شوند.

حجت‌الله دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: برخی اتباع خارجی که با گذرنامه و روادید وارد خاک کشور شده‌اند، اقدام به تکدی‌گری می‌کنند. بررسی موارد مربوط به افرادی که از طریق گذرنامه و روادید وارد استان شده‌اند از طریق اداره گذرنامه ناجا انجام می‌شود و استانداری خوزستان امور اتباعی که به صورت غیرقانونی و به عنوان پناهنده وارد کشور و استان می‌شوند را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی اتباع خارجی از طریق مرزهای باز کشور و به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و تقاضای پناهندگی می‌کنند، افزود: افرادی که با گذرنامه وارد می‌شوند، مدت اقامت معینی دارند و می‌توانند این مدت را تمدید کنند؛ در این مدت اگر این افراد در شهرهای استان تکدی‌گری کنند، به دلیل اینکه تکدی‌گری جرم مشهود است، توسط عوامل نیروی انتظامی جمع‌آوری و از طریق سفارتخانه‌های مربوطه از کشور خارج می‌شوند.

 

دهدشتی تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند نیز توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری و تحویل اردوگاه اتباع خارجی می‌شوند؛ پس از آن تلاش بر این است که این افراد ظرف 24 تا 48 ساعت از کشور خارج شوند. اتباع پاکستانی و افغانی از طریق مرز سیستان و بلوچستان از کشور خارج می‌شوند. اتباع سوری موجود در استان معمولا با استفاده از گذرنامه وارد کشور شده‌اند و این افراد تنها در صورتی که مرتکب جرم شوند، طرد می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد