سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

حسینی با رد احتمال افزایش قیمت بنزین به لیتری 1000 تومان:
شایعات افزایش نرخ بنزین علت افزایش روانی سایر قیمت‌ها است

اقتصادی  24/2/1391  14:44:53
912-16074-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه سال 91 به صورت غیر شفاف اعلام کرده که افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به فوب خلیج فارس اتفاق می‌افتد و لذا شاید با افزایش قیمت بنزین مواجه شدیم؛ اما هنوز موضوع افزایش قیمت بنزین به تصویب کمیسیون تلفیق نرسیده است.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: تا زمانی که مجلس افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را مصوب نکند این اتفاق نخواهد افتاد؛ البته با توجه به شرایط موجود در واقع بروز شایعات، افزایش روانی سایر قیمت‌ها را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که قیمت کرایه‌ها متاثر از شایعات افزایش نرخ بنزین است، افزود: هنوز هیچ افزایش قیمتی در زمینه بنزین مصوب نشده و دولت هم این موضوع را تکذیب کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در برنامه پنجم توسعه قیمت بنزین را به حد 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس برساند که برای انجام این کار تا سال 94 فرصت دارد؛ هر چند که دولت یک افزایش سریع قیمت را در سال گذشته اعمال کرد و اگر این روند ادامه داشته باشد در طول 2 تا 3 سال آینده فشار زیادی به جامعه خواهد آمد؛ لذا مجلس در حال برنامه‌ریزی است تا فشاری بر جامعه وارد نشود.

وی تصریح‌کرد: احتمال افزایش قیمت بنزین به لیتری 1000 تومان وجود ندارد، چه برسد به این‌که از لیتری 1000 تومان هم بیشتر شود. در هر صورت دولت قیمت بنزین را مشخص می‌کند و لذا باید منتظر ماند که دولت قیمت بنزین را چه‌قدر افزایش خواهد داد.

حسینی با اشاره به این‌که مهمترین وظیفه دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندکردن یارانه باید جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باشد، افزود: هدفمند کردن یارانه‌ها یعنی دولت پول یارانه‌ها را به صورت نقدی به خانوارها پرداخت کند. حالا اگر مردم پول یارانه را در جایی دیگر هزینه می‌کنند، این امر نشان می‌دهد که الگوی مصرف باید تغییر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد