سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

ضرورت‌های ورزش خوزستان/
رییس هیات والیبال استان:
در کار زیربنایی و سازندگی بسیار ضعیف هستیم
ورزشی  24/2/1391  14:55:24

 

رییس هیات والیبال خوزستان گفت: امکانات سخت‌افزاری مهم‌ترین ضرورت برای پیشرفت ورزش استان‌ است.

 محمدرضا ‌جمال‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: بسیاری از هیات‌‌های ورزشی مثل هیات والیبال یک سالن در اختیارشان نیست و این بزرگترین مشکل است زیرا وجود یک مکان برای تمرین، مهم است.

 وی ادامه‌داد: تامین اعتبارات مالی نیز احساس می‌شود، زیرا هیاتی که می‌خواهد برنامه‌هایش را اجرا کند به اعتبارات مالی نیاز دارد تا بتواند برنامه‌های خود را به نحو مطلوب پیاده کند. البته در این میان باید به بحث آموزش هم اهمیت داده شود.

 رییس هایت والیبال خوزستان عنوان‌کرد: باتوجه به این‌که ورزش علم است و روزانه و حتی در دقیقه در حال پیشرفت است، می‌طلبد که ما از لحاظ نرم‌افزاری، مطالعه و حضور در میادین آموزشی سطح بالا، از دنیا عقب نباشیم.

 وی به طرح آمایش ورزش استان اشاره کرد و گفت: هر حرکتی در سطح ورزشی به نسبت خودش می‌تواند مثبت باشد. البته طرح باید در مرحله عمل قرار گیرد و در پایان دید که این طرح مطلوب یا نامطلوب است. از نظر آماری طرح آمایش نشان می‌دهد که حرکت خوبی است.

 وی افزود: با اجرای این طرح‌، حتی اگر به هدفی که برای خود در نظر گرفته‌ایم، نرسیدیم این طرح به ما کمک خواهد کرد تا موانع موجود در نرسیدن به هدفمان را پیدا کنیم.

 جمال‌پور یکی از شاخصه‌های پیشرفت در هر جامعه ورزشی را بحث مدیریت دانست و عنوان‌کرد: یکی از عوامل مهم که منجر به عدم پیشرفت در کار می‌شود، تصمیمات نادرست است. اگر مدیران تصمیمات درستی اتخاذ کنند، نتیجه آن پیشرفت می‌شود. وی گفت:‌ اگر مدیران تصمیمی را که می‌گیرند، غلط باشد و یا آزمون و خطا داشته باشد، مطمئنا آسیب جدی در پی خواهد داشت و تاثیر خود را بسیار زود نشان می‌دهد. به نظر من ساختار و سیستم مدیریتی بسیار مهم است.

 رییس هیات والیبال خوزستان ادامه‌داد: افرادی باید در راس مدیریت قرار بگیرند که توانمند، ‌باانگیزه و با انرژی باشند و به کاری که انجام می‌دهد اعتقاد داشته باشد.

 وی به تعامل ارگان‌های مختلف و هیات‌های ورزشی برای پیشرفت ورزش استان اشاره کرد و افزود: به شرطی آموزش و پرورش یکی از ارکان پیشرفت ورزش در سطح استان است که بین دو طرف تعامل وجود داشته باشد و استعدادیابی صورت گیرد. تعامل بین آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی به درستی انجام نمی‌شود.جمال‌پور عنوان‌کرد:‌ به نظر من باید یک ارتباط مالی و امکاناتی بین دو طرف باشد. یک کارگروه تخصصی در هر رشته با هماهنگی هیات‌های ورزشی و آموزش و پرورش تشکیل شود و با استعدادیابی در مدارس ابتدایی و راهنمایی که پایه اصلی ورزش هستند، استعدادها کشف شوند.

 وی ادامه‌داد: به نظرم آموزش و پرورش در ناحیه‌های خود امکانات خوبی دارد و می‌تواند استعدادهای ورزشی را در سالن‌های خود پرورش دهد و سپس امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از طرف هیات‌های استان در اختیار افراد مستعد قرار داده شود.  رییس هیات والیبال خوزستان خاطرنشان‌کرد: باید یک تعامل دوطرفه بین هیات‌های ورزشی و آموزش و پرورش از نظر مالی و انسانی به وجود آید که نتیجه آن ساخت بازیکنان ملی خواهد شد. هدف این کار ملی است که همه به دنبال آن هستیم.

 وی گفت: گاهی اوقات که تیم‌های ملی‌مان در مسابقات جهانی و آسیایی نتیجه‌ نمی‌گیرند، می‌گوییم آسیب‌شنایی کنیم و علت آن را بیابیم. علت آن این است که ما در کار زیربنایی و سازندگی بسیار ضعیف هستیم.

 جمال‌پور با بیان این‌که شهرداری می‌تواند برای پیشرفت ورزش استان ایجاد انگیزه کند، اظهارکرد: این ارگان‌ می‌تواند محیط را برای ورزش فراهم کند. شهرداری می‌تواند با ایجاد اماکن‌ ورزشی، در سطح ورزش‌های عمومی فعال باشد.

 وی افزود: شهرداری اهواز یک کار بسیار خوب را در یکی، دو سال اخیر انجام داده و در هر منطقه یک مجموعه ورزشی در حد بضاعت خود احداث کرده است که این کار خوب و سازنده‌ای است. رییس هیات والیبال خوزستان بیان‌کرد: با فراهم شدن چنین اماکنی، افرادی که امکانات لازم را برای ورزش کردن ندارند، می‌توانند از این امکانات استفاده و ورزش کنند که از همین اماکن استعدادهایی بروز پیدا می‌کند.  وی در ادامه با تاکید بر این‌که باشگاه‌ها تعامل خوبی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان ندارند، عنوان‌کرد: باشگاه‌ها در بسیاری از موارد نیز ضربه می‌زنند زیرا در سطح پایه از فرزندان و کارکنان‌شان استفاده می‌کنند.

 جمال‌پور افزود: باشگاه‌ها در سطح حرفه‌ای یکسری بازیکن و مربی غیربومی جذب و پول‌های استان را به آن‌ها تزریق می‌کنند و هنگامی که آن‌ها رفتند، متوجه می‌شوند آن‌ها هیچ بازدهی ‌برای استان نداشته‌اند.

 وی عنوان‌کرد: عقیده‌ام این است هر باشگاهی که می‌خواهد در سطح کشور بازیکن جذب و یا در لیگ‌های مختلف شرکت کند، باید با اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌ها تعامل داشته باشد زیرا آن‌ها دیدگاه حرفه‌ای دارند.

 

رییس هیات والیبال خوزستان افزود: باشگاه‌ها نباید فقط قراردادهای‌شان را در هیات‌ها به ثبت برسانند بلکه جذب بازیکن و مربی را‌ هم باید به اطلاع هیات‌ها برسانند. معتقدم این تعامل باید بسیار نزدیک باشد. باشگاه‌ها هنگامی که مشکلی برای‌شان پیش می‌آید به سمت اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌ها می‌آیند.

 وی گفت: باشگاه‌ها نباید فکر کنند بودجه‌ای که در اختیارشان است متعلق به آن‌ها است بلکه آن بودجه متعلق به استان بوده و با آن می‌توان بهترین امکانات ورزشی را برای استان فراهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد