سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

شهردار اهواز:
زباله، سرمایه است
امیدوارم تا سه سال آینده دیگر هیچ زباله‌ای در اهواز دفن نشود

اجتماعی  23/2/1391  15:11:07
912-11014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شهردار اهواز گفت: در صورتی که پسماندهای شهری از مبدا تفکیک شوند، می‌توان از آن به عنوان یک فرصت برای اشتغال و بهره‌برداری استفاده کرد و این کار اکنون در مناطق یک،‌ سه و هشت شهرداری در حال انجام است و این طرح به‌زودی در منطقه دو نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خوزستان_منصور کتانباف در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره "دور ریختنی‌ها" که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار  کرد: زباله‌های شهری را نباید به عنوان یک تهدید شناخت، بلکه زباله‌ یک فرصت و سرمایه است و در بسیاری از کشورهای جهان زباله را با عنوان طلای کثیف نامگذاری کرده‌اند. در برخی کشورها زباله‌های شهری به صورت کامل به چرخه تولید بازمی‌گردند و تحقق این کار با مدیریت صحیح امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه سایت جدید بازیافت و دفن زباله‌های شهری در اهواز 21 خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با آغاز به کار این سایت  40 درصد زباله‌های شهری به کود کشاورزی تبدیل می‌شوند. در بخشی از این سایت نیز اقلام و زباله‌های قابل بازیافت به چرخه تولید برمی‌گردند و به این ترتیب امیدواریم تا سه سال آینده دیگر هیچ زباله‌ای در شهر اهواز دفن نشود.

کتانباف تصریح کرد: شهرداری اهواز در تلاش است بحث تفکیک زباله از مبداء و بازیافت پسماندهای شهری را در همه مناطق شهری اهواز راه‌اندازی کند و در این زمینه آموزش‌هایی در مدارس و مهدهای کودک‌ به کودکان ارائه شده است. همچنین شهروندان ساکن در مناطق یک، سه و هشت شهرداری اهواز نیز آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کرده‌اند و در حال حاضر این طرح در این مناطق در حال اجراست. همچنین اجرای طرح در منطقه دو نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد