سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

اقدام عجیب سازمان راه و شهرسازی خوزستان

در کمال ناباوری، هفته گذشته شاهد برداشتن تابلوی بزرگ تعاونی های مسکن مهر واقع در اتوبان منتهی به چهارشیر بودیم که علت این اقدام دستور مکتوب سازمان مسکن و شهرسازی عنوان شد.

 شوشان : روزنامه کیهان  در شماره هفته گذشته خود به قلم فاطمه زورمند به بررسی مسکن مهر اهواز پرداخت و نوشت : هر از چندی رسانه ها اخباری مبنی بر تکمیل پروژه های مسکن مهر در گوشه و کنار کشور و تحویل واحدهای مسکونی به صاحبانشان دارد که این امر نشان از تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته در موعد مقرر و اجرای قانونمند و اصولی این پروژه ملی در آن مناطق دارد که از قبل آن بسیاری از هموطنان عزیزمان که عموماً از قشر کم درآمد و فاقد مسکن جامعه هستند از برکات آنها بهره مند می شوند.

اما متأسفانه از زمان آغاز این طرح ملی در سال84 تاکنون به دلیل عدم تحقق وعده های مسئولان و البته عدم برنامه ریزی صحیح و کارشناسی محل و تجهیزات و سایر جوانب امر این طرح در اهواز نه تنها آغاز به کار نکرد، بلکه به حالت تعلیق درآمد و مسکوت ماند و بسیاری از متقاضیان دردمند فاقد مسکن که به امید یافتن سرپناهی در این طرح عظیم ملی ثبت نام کرده و در قالب تعاونی ها اقدام به سرمایه گذاری کردند به خاطر بعد مسافت دو محل تعیین شده برای احداث مسکن مهر تحت عنوان های شیرین شهر و شهر رامین و همچنین فقدان هرگونه امکانات اعم از تأسیساتی، رفاهی، شهری و...، اساساً از ادامه دادن این راه که راهی بیهوده به نظر می آمد صرف نظر کردند و در انتظار تجدیدنظر مسئولین هستند تا شاید از پس این تجدیدنظر تغییراتی اساسی در سیاستگذاری طرح ملی مسکن مهر در اهواز صورت گیرد.

قطعاً خانواده ای که به زحمت توانسته با گرفتن وام و مقروض شدن وجوه مورد نیاز تأمین یک مسکن را فراهم کند قادر نیست از فاصله 30کیلومتری اهواز برای کار یا امرار معاش یا امکانات تحصیلی فرزندان و یا هر کار دیگری به اهواز سفر کند و این خود یک هزینه مضاعف بر دوش او خواهد بود.

اما از همه نقاط تاریک طرح مسکن مهر در اهواز که بگذریم اخیراً باخبر شدیم یکی ئاز سازمان ها اقدام به برداشتن تابلوی تعاونی های مسکن مهر اهواز کرده است.

اما در همین اثنا محمود شهبازی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کلان شهر اهواز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بیش از 10هزار نفر از همشهریان فاقد مسکن در مناطق بعضاً محروم نظیر خزامی، مهدیس و کیان شهر با اعتقاد به صحت موضوع اقدام به عضویت در تعاونی ها و پرداخت ودیعه مورد درخواست کردند اما متأسفانه آن گونه که در استان های دیگر مورد تشویق قرار گرفت، در اهواز به طرق مختلف در مقابل این پروژه سنگ اندازی و مقاومت شد، که تنها راه حل اعتراض و شکوائیه را برای مردم و مسئولین تعاونی ها برجای گذاشت.

وی در ادامه افزود: با همه این اوصاف در کمال ناباوری، هفته گذشته شاهد برداشتن تابلوی بزرگ تعاونی های مسکن مهر واقع در اتوبان منتهی به چهارشیر بودیم که علت این اقدام دستور مکتوب سازمان مسکن و شهرسازی عنوان شد.

شهبازی اظهار داشت: از بدو خرید زمین از مالک مطابق اسناد و مدارک موجود حدود یکصدوپنجاه میلیون تومان در قالب های گوناگون عوارض به شهرداری مذکور پرداخت شده است.

سؤالی که اکنون مطرح است اینکه آیا این اقدام در حیطه وظایف شهرداری تعریف شده و آیا مسکن و شهرسازی اجازه صدور چنین حکم یا دستوری به شهرداری برای تصرف اموال مردم و تخریب تابلوی تعاونی های مسکن مهر را داشته است؟ وی تصریح کرد: باتوجه به رهنمود رهبر انقلاب درخصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین مصوبات دولت در خصوص ساخت و ساز برای نیازمندان و اقشار فاقد مسکن این اقدام شهرداری و مسکن و شهرسازی را تضییع آشکار حقوق مردم دانسته و از مسئولین ذی ربط خواستار رسیدگی به مشکل پیش آمده هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد