سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان:
خوزستان رتبه اول متقاضی ورود به حوزه علمیه را دارد/همه از تولیدات داخلی استفاده کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خوزستان از نظر تعداد جوانان متقاضی ورود به حوزه علمیه در رتبه اول کشوری قرار دارد و پس از آن، قم و تهران بیشترین داوطلبان را دارند.

خبرگزاری فارس: خوزستان رتبه اول متقاضی ورود به حوزه علمیه را دارد/همه از تولیدات داخلی استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حوزه‌های علمیه خوزستان که امروز برگزار شد، افزود: امروز آزمون با شرکت جوانان علاقه‌مند به تحصیلات علوم دینی در دو حوزه حسینیه ثارالله ومصلی کوت عبدالله اهواز برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به کنگره نخبگان جوان صنعت نفت در اهواز، اظهارکرد: همانطور که هم کلاسی‌های این نخبگان جوان در انرژی هسته‌ای توانستند پیروزی بزرگ برای ملت ایران به ارمغان آورند، شایسته است جوانان صنعت نفت با تلاش وپشتکار نیازهای این صنعت را برطرف کنند تا از نظر تکنولوژی و صنعت در این بخش نیاز به خارج نداشته باشیم.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به شعار امسال، گفت: باید عزم خود را جزم و از تولیدات ایرانی استفاده کنیم همه تولید کنندگان، کشاورزان، دامپروران و صنعتگران موظفند نیازمندی داخلی را تامین و رفع کنند.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی آن‌ها که در راس قدرت بودند اینگونه تلقین می‌کردند که ایرانی قادر به تولید مصنوعات مناسب نیست و ناگزیریم از کالای خارجی استفاده کنیم اما امروز بسیاری از تولیدات ما بر‌تر از مشابه خارجی است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی و صنعتی برخی کشور‌ها در سال‌های اخیر گفت: بعد از جنگ جهانی دوم ژاپن بسیار صدمه دید و چین هم کشوری بسیار عقب مانده بود اما آن‌ها با بستن راه ورورد کالا به کشور خود و ممنوع کردن استفاده از کالای خارجی، اقتصاد خود را تقویت کردند و امروز جزو ابرقدرت‌های اقتصادی در جهان محسوب می‌شوند.

موسوی جزایری توضیح داد: تفکر آن‌ها این بود که از کالای داخلی خود هر چند با کیفیت کمتر استفاده کنند و اینگونه بوده که آمریکا امروز در مقابل قدرت و توان اقتصادی چین احساس نگرانی می‌کند.

وی تاکید کرد: تکلیف شرعی و ملی ما این است که از کالای داخلی به جای مشابه خارجی آن استفاده کنیم تا بدین طریق زمینه ساز استقلال و خودکفایی کشور شویم.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به روز 26 اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت اسرائیل در سال 1948 گفت: از آن روز اسباب نکبت و بدبختی بر جهان اسلام ایجاد شد و باید همه مسلمانان متحد با هم این غده سرطانی را از بین ببرند.

موسوی جزایری اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که ملت شریف ایران رهسپار قدس شریف شوند و نماز را به امامت مقام معظم رهبری در مسجد الاقصی اقامه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد