سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

عملیات پاکسازی آلوده‌ترین منطقه مین جهان امسال به اتمام می رسد
 
آبادان- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نماینده ویژه رییس جمهور در امور پاکسازی میادین مین گفت: عملیات پاکسازی آلوده‌ترین منطقه جهان به مین و مهمات عمل نکرده (شلمچه) تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
 
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار 'احمدی وحیدی' نماینده ویژه رییس جمهوری در امور پاکسازی میادین مین،مهمات خوشه‌ای و مهمات بجامانده از جنگ تحمیلی برای بازدید از روند عملیات پاکسازی به استان خوزستان سفر کرده است.
وی در بازید از مناطق پاکسازی شده از مین در این استان اظهارداشت : کار پاکسازی این میادین با برنامه‌ریزی، تلاش و همت مرکز مین‌زدایی کشور و گروه‌های عملیاتی سپاه پاسداران، ارتش و پیمانکاران بخش خصوصی انجام می شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: با اتمام کار عملیات پاکسازی بی‌تردید روند اجرای طرح‌های توسعه‌ در این منطقه با شتاب بیشتری دنبال می شود.
سردار وحیدی، تله شدن و تراکم زیاد مین‌های جهنده و والمر و ضد خودرو، به هم‌ریختگی میادین براثر آبرفتی بودن زمین، جابجایی مین براثر حرکت خاک از دلایل صعوبت و سختی کار در پاکسازی این میادین عنوان کرد.
وی افزود: پنهان شدن مین در لایه‌های زیرین خاک، وجود میدان مین در شیب‌های تند، مناطقی که زیر آب بوده و در حال حاضر خشک شده اند و رملی بودن بعضی از مناطق از دیگر دلایل سختی کار در پاکسازی این میادین است.
نماینده ویژه رییس جمهوری در امور پاکسازی میادین مین،مهمات خوشه‌ای و مهمات بجامانده از جنگ تحمیلی تصریح کرد: باوجود این موانع نیروهای مرکز مین‌زدایی، سپاه پاسداران ، ارتش، بسیج و بخش خصوصی همچون دوران دفاع مقدس با شجاعت و همت بلند خود و تقدیم 71 شهید و 408 جانباز ، مصمم هستند گام های نهایی را برای حل این معضل ملی با شتاب بیشتری بردارند.
سردار وحیدی همچنین گفت: صحنه‌هایی که در عملیات پاکسازی میادین مین و مهمات عمل نکرده ،بوجود آمده است همچون صحنه‌های دفاع مقدس افتخار آفرین و حاکی از تداوم روحیه بسیجی و جهادی آن دوران حماسی است .
وی از دست‌اندرکاران این اقدام مهم ملی و تلاش هایی که در این زمینه انجام شده است، قدردانی کرد.
وزیر دفاع اظهارداشت: با توجه به سطح آلودگی مناطق کشور به مین، مهمات خوشه‌ای و مهمات به جامانده از جنگ تحمیلی کشور را به یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.
سردار وحیدی اظهارامیدواری کرد: ایران اسلامی در آینده نزدیک از لیست کشورهای آلوده به مین حذف شود.
همزمان با بازدید وزیر دفاع از منطقه عمومی شلمچه، مین ها و مهمات عمل نکرده این منطقه در دو چاله بزرگ انفجاری منهدم شدند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد