سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از وضعیت آب در استان

معاون سازمان آب و برق خوزستان:
میزان آورد آب سد کرخه 83 درصد کاهش یافته است
مدیریت بحران برای مصارف تابستانه برنامه ریزی کند

اقتصادی  19/2/1391  09:18:37
912-12274-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: کل آورد آب پشت سد کرخه 701 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال‌های نرمال کاهش 83 درصدی نشان می‌دهد.

فتح‌الله دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، با بیان این‌که این آمار بیانگر این است که شرایط عادی نیست، اظهارکرد: بر همین اساس از استانداری و اداره‌کل مدیریت بحران خواستیم تا با برگزاری جلسه‌ای، ضمن ارایه آمار ورودی آب و آب ذخیره شده در پشت سدها، هماهنگی‌های لازم را با ارگان مربوط انجام دهند و برای مصارف تابستانه برنامه ریزی کنند.

وی در خصوص تامین آب کشت تابستانه در حوزه سد کرخه، با اشاره به کمبود ذخایر آب برای کشت زمستانه، افزود: در وضعیت موجود قادر به تامین آب کشت تابستانه نیستیم و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده فقط برای تامین آب شرب‌خانگی، مصارف صنعتی و آبیاری باغ‌های مرکبات و نخل‌های خرما است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: باید در حوزه کرخه هماهنگی‌های بیشتری بین جهادکشاورزی و کشاورزان، سازمان آب و برق و سایر مصرف‌کنند‌گان از جمله آبفای شهری و روستایی صورت گیرد تا بهره‌برداری بهینه از این منابع محدود امکان‌پذیر شود.

دهکردی با بیان این‌که تا 10 اردیبهشت‌ماه امسال، میزان آورد آب در حوزه کارون چهار میلیارد و 683 میلیون بوده و این آمار نشان‌دهنده 39 درصد کاهش نسبت به سال‌های نرمال است، خاطرنشان‌کرد: در حوزه دز 2 میلیارد و 213 میلیون مترمکعب آورد آب داشتیم که در این حوزه نیز شاهد کاهش 59 درصدی آورد آب هستیم.

وی با اشاره به میزان آورد آب در حوزه مارون به میزان 977 میلیون مترمکعب، وضعیت آبی در این حوزه را مطلوب‌تر از حوزه‌های دیگر عنوان‌کرد و گفت: در حوزه کارون بزرگ با کاهش 47 درصدی آورد آب نسبت به سال‌های نرمال، حدودا 6 میلیارد و 897 ملیون مترمکعب آورد آب داشته‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد