سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری انتخابات شورای اجرایی هلال احمر در 22 اردیبهشت‌ماه خبر داد.
 
به گزارش ایسنا علی‌عسگر ظاهری، اظهار کرد: مهمترین وظیفه جمعیت هلال احمر، تلاش برای کاهش مشکلات افراد جامعه است؛ این مجموعه مانند یک پل است که می‌تواند توان توانمند را به نیاز نیازمند ارتباط دهد.
 
وی با بیان اینکه جمعیت هلال به پشتوانه مردم خدمت می‌کند، افزود: داوطلبان اعضای اصلی جمعیت هلال احمر هستند و برای انجام بیشتر فعالیت‌ها از داوطلبان استفاده می‌شود. در حال حاضر 110 هزار داوطلب در مجموعه هلال احمر خوزستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 65 هزار نفر در سازمان جوانان هلال احمر و بقیه نیز در دیگر بخش‌های هلال احمر فعالیت دارند.
 
ظاهری تصریح کرد: نژاد و جنسیت برای جمعیت هلال احمر اهمیتی ندارد و هرجا که به کمک نیاز باشد، این مجموعه وارد عمل می‌شود؛ به عنوان مثال در حادثه سومالی 40 میلیارد تومان به حادثه‌دیدگان کمک شد و که این کمک‌ها از سوی فعالان جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: از سال 89 یک تحول عظیم در مجموعه هلال احمر ایجاد شد و تجهیزات مورد استفاده در این مجموعه پیشرفت کرد. در این مدت 36 خودرو به ناوگان جمعیت هلال احمر استان افزوده شد که هر یک از خودروها نیز با هزینه‌ای معادل 150 تا 200 میلیون تومان تجهیز شده‌اند و اکنون بیش از 100 خودرو امدادی در استان فعالیت می‌کنند. همچنین 12 پایگاه‌ جاده‌ای در استان مستقرند و 19 شعبه نیز در سراسر استان وجود دارد؛ به تازگی نیز شعبه هفتکل به این شعبه‌ها افزوده شده است.
 
وی با بیان اینکه 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه با عنوان هفته هلال احمر نام‌گذاری شده است، ادامه داد: 18 اردیبهشت با عنوان "زندگی به رنگ صلح" نام‌گذاری شده که در این روز مانور امداد روستایی برگزار خواهد شد. روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت نیز به نام "همراهان مهر و دوستی" نامگذاری شده که در این روز از سوی داوطلبان خدماتی ارائه می‌شود.
 
ظاهری گفت: 20 اردیبهشت با عنوان "امدادگران، پیشگامان صلح و دوستی"، 21 اردیبهشت با عنوان "یاد یاران هلال"، 22 اردیبهشت با عنوان "انتخابی برای همه"، 23 اردیبهشت با نام "فرشتگان نجات" و 24 اردیبهشت با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری شده است. در این یک هفته مانورهایی در سطح شهرهای استان برگزار می‌شود و یک روز از این هفته به صورت نمادین به 936 نفر از امدادگران درجه اعطا می‌شود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه انتخابات شورای هلال احمر استان در روز 22 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: 200 نفر از اعضای هلال احمر در استان برای شرکت در این انتخابات نامزد شده‌اند و به این ترتیب در هر شهرستان چهار نفر به عنوان اعضای اصلی شورای اجرایی شهرستان انتخاب خواهند شد و اعضای شورای استانی نیز از میان این افراد برگزیده می‌شوند. همچنین یک نفر از اعضای شورای استانی هلال احمر به عنوان نماینده در شورای عالی کشور شرکت می‌کند.
 
وی افزود: در حال حاضر 164 صندوق در استان پیش‌بینی شده و اقدامات عملی مورد نیاز برای برپایی انتخابات انجام شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد