سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

رییس اداره ارشاد دزفول:
خطاط خوش ذوق دزفولی خطی فانتزی ابداع کرد
 
دزفول-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از ابداع خطی فانتزی به نام ستاره و نوآوری در سبک خط لاتین توسط هنرمند و خطاط خوش ذوق دزفولی خبر داد.
 
' غلامعلی تاج' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'شهرام ستاره' یکی از خطاطان برجسته شهرستان دزفول و کشور است که در سال های اخیر تلاش های زیادی را در خوشنویسی و کار تحریری که هنر بسیار با ظرافتی است کرده است.
وی گفت: این هنرمند دزفولی با مجوز ارشاد به عنوان مدرس در کارهای فرهنگی و هنری مشغول به کار است و در جشنواره های مختلف مقام هایی را کسب کرده است.
' شهرام ستاره ' نیز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا کاربرد خط فانتزی ستاره را برای نوشته های عنوان و یا سرفصل بویژه درحرفه تابلونویسی ،طراحی آرمه و لوگو عنوان کرد و گفت: این خط ابداعی از نظر شکل ظاهری و فرم و شیب کلمات با دیگر خطوط مشابه تفاوت دارد.
وی افزود: حروف و کلمات در این نوع خط دارای شیب ملایم به سمت راست می باشند لذا رعایت خط زمینه بسیار ضروری است.
این هنرمند دزفولی در ادامه به جزییات نحوه جای گیری حروف روی خط زمینه در خط فانتزی ستاره اشاره کرد.
این خطاط برجسته کار خود را به خط و فونت فارسی بسنده نکرده و به گفته وی در خط تحریری لاتین نیز نوآوری هایی داشته است.
وی در این خصوص گفت: خطوط غیر ایرانی هم مانند خطوط ایرانی از انواع و اشکال متفاوتی برخوردار می باشند که در کتاب تالیفی خود آموزش کامل خط تحریری لاتین پیچی پرداخته شده که از نظر ظرافت و آزادی عمل و در عین حال زیبایی خاصی که داراست بیشتر از سایر خطوط لاتین مورد توجه علاقه مندان این رشته قرار می گیرد.
وی افزود: به دلیل اینکه تا به امروز آموزش خط لاتین و توجه به قواعد نگارش این خط در هیچ کلاس و جزوه ای بطور کامل و جامع صورت نگرفته است ، لذا بواسطه سال ها تلاش وتفحص در سبک های مختلف این خط توانستم سبکی نو و متمایز از سایر شیوه های خط پیچی ابداع کنم که ضمن زیبایی و لطافتی موزون که در پیچ و تاب حروف و کلمات جاری است، از حیث فضای هنری و هندسه خط که در ذهن بیننده تداعی می شود بسیار شبیه به خط شکسته نستعلیق ایرانی است و مورد توجه و تایید کارشناسان و هنرمندان صاحب نام قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: آموزش دو فونت یاد شده به همراه آموزش خط تحریری نستعلیق ، شکسته و نسخ در کتاب 'آموزش کامل خط تحریری' با خط و تالیف خود و انتشارات فرهنگسرای میردشتی در پنج هزار نسخه در اختیار علاقه مندان قرار دارد.
ستاره افزود: گزیده اشعار سهراب سپهری به خط شکسته را زیر چاپ دارم که در اسرع وقت در اختیارهنر دوستان و علاقه مندان قرار می گیرد.
شهرام ستاره خطاط برجسته دزفول به موفقیت های زیادی در هنر دست یافته از جمله هفت بار رتبه اول جشنواره هنرهای تجسمی استان خوزستان را کسب کرده و به مناسبت روز معلم در سال 68 رتبه اول کسب کرد.
ستاره همچنین در مسابقه طراحی آرم و لوگو در سال 82 رتبه برتر کشور را ازآن خود کرد و موفق به کسب دو دعوتنامه از موسسات هنری Art and framming لوس آنجلس و لاس وگاس در سال های 79 و 80 شده است.
شرکت در جشنواره بزرگداشت سعدی در زمینه خط لاتین در کشور هند، چاپ نفیس کتاب گزیده اشعار قیصر امین پور ، تالیف کتاب آموزش کامل خط تحریری شامل پنج خط و کتاب آموزش خط تحریری لاتین برای اولین بار در کشور و کتاب رباعیات حکیم خیام به خط لاتین، ابداع خط فانتزی ستاره و نوآوری در سبک خط لاتین و آموزش خوشنویسی به علاقه مندان از سال 70 تاکنون از دیگر موفقیت های وی در زمینه خط و هنر بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد