سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

شهردار اهواز:تولید برق از زباله در سال آینده شروع می شود
 
اهواز- شهردار اهواز از شروع تولید برق از زباله در سال 1392 در اهواز خبر داد.
 
به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز 'منصور کتانباف ' در این ارتباط افزود: وزارت کشور اختصاص سه دستگاه زباله‌سوز به استان خوزستان را وعده داده و از این تعداد حتما یک دستگاه به شهر اهواز اختصاص خواهد یافت.
وی در حاشیه بازدید از سایت جدید دفع پسماند در منطقه 'سفیره' اهواز افزود:بدلیل عمل نکردن پیمانکار به تعهدهای خود، سایت جدید با سه ماه تاخیر، در شهریورماه افتتاح خواهد شد البته در صورتی که 16 خردادماه طبق وعده‌های پیمانکار و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند سایت جدید آماده بهره‌برداری باشد از این موضوع استقبال می‌کنیم.
شهردار اهواز افزود: سایت جدید با این هدف راه‌اندازی می شود که از دفن حدود 50 درصد زباله‌های شهر اهواز جلوگیری شود و این زباله ها بازیافت شود.
وی گفت: وزارت کشور اختصاص سه دستگاه زباله‌سوز به استان خوزستان را وعده داده و از این تعداد حتما یک دستگاه به شهر اهواز اختصاص می یابد. با تهیه این دستگاه دیگر دفن پسماند نخواهیم داشت و با تحویل گرفتن دستگاه زباله‌سوز در سال جاری، عملیات تولید برق از پسماندها را در سال آینده آغاز می کنیم.
کتانباف بیان کرد: زباله یک سرمایه ملی است و ورود روزانه یک هزار و 250 تن زباله به این سایت یک فرصت است که باید از آن بخوبی استفاده شود. در سایت جدید دفع پسماند 40 درصد پسماندها به کمپوست و حجمی هم به مواد قابل بازیافت تبدیل می‌شود بقیه پسماندها نیز برای تولید برق به دستگاه زباله‌سوز منتقل می‌شود و به این ترتیب زمین مخصوص دفن زباله نیز در آینده تغییر کاربری پیدا می‌کند.
شهردار اهواز درباره نخاله‌های ساختمانی خاطرنشان کرد: در گذشته نخاله های ساختمانی بدون هیچ گونه نظمی در سطح شهر اهواز رها می شد که برای جلوگیری از این امر گشت مخصوص برخورد با رهاسازی نخاله در سطح شهر فعال شده است.
وی گفت: ماموران این گشت در سطح شهر تردد دارند و در صورت مشاهده مورد تخلف، با افراد متخلف بر اساس قانون برخورد جدی انجام می دهند ، جابه جایی نخاله به میزان 100 کامیون جریمه افراد متخلف است این جریمه بر اساس حکم قاضی اعمال می شود و اجرای آن هم با قاطعیت صورت می‌گیرد.
کتانباف با بیان اینکه مکانی که کاربری آن فضای سبز باشد و با این کاربری مورد استفاده قرار نگیرد، به محلی برای تخلیه نخاله تبدیل می‌شود ادامه داد: در سال گذشته حدود 100 هکتار از زمین‌های خالی که کاربری فضای سبز داشته است به فضای سبز تبدیل شد و امسال نیز این روند ادامه پیدا می کند ، همچنین صنایع ملزم به ایجاد فضای سبز در محدوده فعالیت خود هستند که این امر مصوبه قانون است و باید به آن عمل شود.
'تورج همتی' مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در حاشیه بازدید از سایت جدید دفع پسماندهای شهر اهواز در منطقه سفیره گفت: دفع اصولی پسماندها و زباله های شهری در استان خوزستان یکی از مهمترین اولویت های کاری در سال 1391 است و به این ترتیب تا پایان سال جاری دیگر شاهد دفع غیراصولی پسماند در استان نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه امسال تکلیف شهرهایی که ضوابط محیط زیستی را رعایت نمی کنند مشخص می‌شود افزود: با مسوولان شهرهای متخلف قطعا طبق قانون دفع پسماند برخورد می شود و قوانین محیط زیست را به دقت در استان اعمال می‌کنیم. امسال نگاه و رویکرد استان به سمتی است که با زباله به عنوان یک سرمایه برخورد شود و به عنوان مواد دور ریختنی با آنها برخورد نشود ، با اعمال این رویکرد سلامت جامعه و استان تامین می شود.
سایت جدید دفع پسماند اهواز از پروژه‌هایی است که در کاهش حجم پسماندهای شهر و دفع اصولی زباله ها می تواند بسیار موثر باشد.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، این سایت 16خردادماه افتتاح می شود. باسکول سایت، قفسه‌های تفکیک پسماندها و یکی از سه سرند کارخانه تفکیک به تازگی در سایت جدید دفع پسماند شهر اهواز نصب شده و مسیر دسترسی به سایت، تعدادی از سلول‌های دفن زباله، حصارکشی 125هکتار از فضای سایت و برق آن تکمیل شده است ، نصب تجهیزات تا 20 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و می‌توانیم تا نیمه خردادماه سایت را برای بهره‌برداری آماده کنیم.ک/1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد