سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات

رنگ امید پاشیده بر در و دیوار ترک خورده شهر

خبرگزاری فارس: امروز پوسترها و بنرهای تبلیغاتی انتخاباتی برای بار دوم رنگ امید و دلگرمی به در و دیوار ترک خورده شهرمان پاشیده و ذره ذره وجودمان را به تب و تاب انداخته است.

خبرگزاری فارس: رنگ امید پاشیده بر در و دیوار ترک خورده شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با وجود اینکه انتخابات در این منطقه به دور دوم کشیده شد اما مردم همچنان در تب و تاب آن این روزها پرسه می‌زنند.

انتخابی با رنگ و لعاب آتشین و از جنس دومین‌بار همچنان فضای این روزها را حال و هوایی خاص بخشیده؛ گرمای این روزهای آبادان با شور بی‌وصف تبلیغاتی ادغام شده و گوشه و کنار این شهر را با خود درگیر کرده است.

لابه‌لای درب منازل، کف حیاط و کوچه پس کوچه‌های خیابان‌ها، در و دریوار ترک خورده شهر را همچنان فضای صدچندان تبلیغات برای انتخاباتی از جنس دومین‌بار پررنگ‌تر کرده است.

کودکانی منتظر دست در دست پدران و مادرانشان همچون شکوفه‌های نارس و کال تنها نظاره‌گرند این هیاهوی بی‌ازدحامی را ...

فرزندانی از خاک همین خاک، مهر سکوت بر لبانشان حک شده و همچنان فریادگرند این نوستالژی پرتراژدی را ...

در و دیواری شکسته و ترک خورده تنها ملتمسند به این روزهای زرق و برق و پر امید ...

صدای موسیقی و شعارهای ملی و آهنگین هر نماینده‌ای در شهر گوش را می‌نوازد و این زیبایی‌ها کاش فردا روز در چهره منتخبانمان نیز به‌معنای واقعی منعکس و نمایان شود!

با اینکه تنها سه روز از آغاز تبلیغات در شهرمان گذشته، اما کاغذها و بیلبوردهای انتخاباتی در جای جای شهر و منطقه‌امان خسته و نفس زنان مشغول جلوه‌نمایی به خاص و عام هستند.

ژست‌ها و مدل‌های مختلفی برای پوستر و بیلبوردهای انتخاباتی تعریف شده و شعرهای پر آب و رنگی چشم و دل هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند.

اما این تنها نسیمی‌ است آشکار از این روزهای داغ و پرحرارت گذرا و باید چشم‌ها را شست و نظاره‌ کرد، دید پس این پرده‌هایی که نه غفلت در آن جایی دارد، نه خاموشی و نه فراموشی!

با نزدیک‌تر شدن به روز 15 اردیبهشت‌ماه رنگ و بوی انتخابات نیز در همهمه جمعیت کوچه و خیابان‌های شهر بیشتر و بیشتر شده و این امر نشان‌دهنده علاقه و امیدی‌ است که در دل پیر و جوان این خطه به امید زنده شدن شهرشان نواخته می‌شود.

و اما فردایی دوباره جوانان و مردم بسیاری مثل من می‌خواهند با چشمانی باز رأی خود را در صندوق امیدواری شهرشان بیندازند تا بلکه کالبد بی‌روح آبادان، آبادی تازه‌ای را نظاره‌گر باشند.

... تو ای دوست اگر توانستی این روزها سری به ستادهای تبلیغاتی بزن، در کنار آنها کمی تأمل و توقف کن تا فردا روز پشیمان نشوی از ناکرده‌ها و نادیده‌ها، دل و دیده‌ات را یکی کن و پیروز و با اقتدار گام بردار... زیرا از ماست که بر ماست.

_____________________

یادداشت از مریم خبازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد