سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی

همزمان با 10 اردیبهشت
کودکان خوزستانی نام خلیج‌فارس را یکصدا فریاد زدند

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با روز ملی خلیج‌فارس اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری در استان خوزستان با برگزاری جشن‌های مختلف، نام خلیج همیشه فارس را یکصدا فریاد ‌زدند.

خبرگزاری فارس: کودکان خوزستانی نام خلیج‌فارس را یکصدا فریاد زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی، مسابقه ادبی و معرفی خلیج همیشه فارس در قالب نشریه دیواری، معرفی کتاب و کتاب‌خوانی از برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس در مراکز کانون خوزستان است.

این برنامه‌ها با حضور کودکان و نوجوانان خوزستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دفاع از نام جاودانه خلیج تا ابد فارس برگزار می‌شود.

به همین مناسبت با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 3 آبادان و روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و مساعدت کانون استان‌های بوشهر و هرمزگان مسابقه اینترنتی با عنوان «خلیج تا ابد فارس» همزمان با این روز در سایت مسابقات اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال شده است.

در این مسابقه 14 سوال چهارگزینه‌ای مطرح شده است تا میزان آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ و مستندات تاریخی خلیج فارس مورد ارزیابی قرار گیرد.

مخاطبان علاقه‌مند به شرکت در این رقابت اینترنتی تا روز 14 تیر ماه 1391 می توانند به این سایت به نشانی www.kanoonquiz.ir مراجعه و در مسابقه‌ "خلیج تا ابد فارس" شرکت کنند.

سوالات این مسابقه برگرفته از کتاب " خلیج فارس از گذشته تا حال" تحقیق و تالیف : محمود نوروزی فر است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این کتاب و مطالعه آن به سوالات این مسابقه پاسخ بدهند.

این مسابقه در دهم اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس فعال و به شرکت‌کنندگان برای پاسخ‌گویی به سوال‌ها 20 دقیقه فرصت داده شده است.

پس از پایان مهلت تعیین شده، جوایزی از سوی برگزار کنندگان به برگزیدگان این رقابت اینترنتی اهدا خواهد شد.

آلبوم "رقص باد" در اهواز رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین آلبوم موسیقی حوزه هنری خوزستان با هدف حمایت از کودکان سرطانی ساعت 18 امروز در گالری اشراق اهواز رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: آلبوم

ابراهیم حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه هزینه تولید لوح و بسته این آلبوم هزار تومان و قیمت فروش آن 4 هزار تومان است، اظهار داشت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این کار خیر می‌توانند علاوه بر خرید این لوح، با سرمایه‌گذاری در انتشار مجدد این آلبوم، هزینه‌ای معادل چهار برابر سرمایه‌گذاری‌ خود را برای درمان کودکان سرطانی تقدیم کنند.

وی افزود: "رقص باد" نخستین آلبوم تولید شده در دفتر هنر موسیقی حوزه هنری خوزستان است که با دونوازی ابراهیم حاجتی، آهنگ ساز و نوازنده سه تار، و مسلم سلیمانی‌پور، نوازنده تنبک و کوزه، در قالب موسیقی توصیفی اجرا شده است.

حاجتی با تأکید بر اینکه درآمد ناشی از فروش این آلبوم صرف کمک به هزینه‌های درمان کودکان سرطانی می‌شود، ادامه داد: این آلبوم حاوی 9 قطعه موسیقی تلفیقی است که با ترتیب خاص برای رساندن منظور آهنگ‌ساز در به تصویر کشیدن زندگی کودکان سرطانی و والدین آن‌ها تولید شده است.

ابراهیم حاجتی تیرماه سال گذشته با کمک دفتر موسیقی حوزه هنری خوزستان، کنسرتی را در حمایت از کودکان سرطانی برگزار کرده بود.

آلبوم "رقص باد" امروز در گالری اشراق حوزه هنری خوزستان واقع در اهواز، خیابان شریعتی، طبقه بالای سینما اکسین رونمایی می‌‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این آلبوم و شرکت در این برنامه در ساعت یاد شده در گالری اشراق حوزه هنری خوزستان حضور یابند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در اهواز برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در اهواز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر چنانی در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه نقاشی منتخب نسل نو در موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: امسال یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در اهواز برگزار می‌شود که مقدمات لازم نیز در این زمینه فراهم شده است.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی برای ما رویدادی مهم و با ارزش است زیرا از این طریق هنرمندان تجسمی استان و ظرفیت‌های موجود در این زمینه معرفی می‌شوند.

چنانی با بیان اینکه هنرمندان در ساختن ایران اسلامی همکاری خوبی داشتند و توانستند به خوبی غرور ملی جوانان را ترسیم کنند، گفت: موزه هنرهای معاصر در اهواز و آبادان برای نمایش فکر و اندیشه و آثار هنرمندان ایجاد شده است و آمادگی داریم از ظرفیت‌های هنری موجود بیشتر بهره ببریم.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: این مراسم برای ارج نهادن به رویدادهای هنری برگزار می‌شود.

وی از چاپ آثار هنرمندان استانی در قالب کتاب خبر داد و گفت: موضوع چاپ کتاب آثار هنرمندان خوزستانی در دستور کار قرار گرفته است تا بستر اقتصادی برای هنرمندان ایجاد شود.

چنانی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی مردم با آثار هنری و تقویت دوستی مردم با هنر عنوان و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه‌ها می‌توانند بستر تعامل اقتصادی و تجارت هنری خوبی را فراهم کنند.

ششمین نمایشگاه نقاشی منتخب سال نو با 100 اثر نقاشی از 50 هنرمند و بیش از 20 اثر خوشنویسی از مجید محمد خواه، در موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافت و به مدت یک ماه، صبح و عصر پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد