سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دشت آزادگان

رییس نظام‌صنفی کشاورزی دشت‌آزادگان ابراز نگرانی کرد؛
کشاورزی منطقه در خطر نابودی است

اقتصادی  9/2/1391  09:55:31
912-4774-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت‌آزادگان با ابراز نگرانی از خطر نابودی کشاورزی این منطقه، گفت: با افزایش حد فاصله دو بارندگی در آغاز فصل کشت و اعلام کاهش شدید بارندگی از سوی سازمان هواشناسی و همچنین اعلام ممنوعیت کشت در تابستان از سوی سازمان آب و برق، خشکسالی امسال آثار زیان‌باری را بر این شهرستان به‌جا می‌گذارد.

حسین مرمضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امرار معاش کشاورزان این شهرستان، عنوان کرد: آنچه در این خصوص قابل چشم‌پوشی نیست، معضل بیکاری جوانان این منطقه است که درپی خشکسالی سال‌های گذشته، متاسفانه کشاورزان این منطقه دچار بیکاری تحمیلی کرده است.

وی ادامه داد: جوانان این منطقه تنها از راه کشاورزی تامین معاش می‌کردند و اکنون با بحران بیکاری مواجه شده‌اند.

رییس نظام صنفی کشاورزی دشت‌آزادگان با بیان این‌که دولت با تداوم خشکسالی در سال‌های گذشته خسارت کشاورزان را از طریق صندوق بیمه کشاورزی جبران می‌کرد، تصریح کرد: متاسفانه امسال باوجود بحرانی بودن موضوع، احتمال پرداخت خسارت خیلی کم است.

مرمضی‌پور افزود: با وجود خشکسالی امسال و اعلام ممنوعیت کشت به کشاورزان این شهرستان، اگر مسئولان و دولتمردان از کشاورزان این منطقه حمایت نکنند، قطعا تبعات آن متوجه آنان خواهد شد، زیرا عدم تایید خشکسالی در این شهرستان ضمن این‌که کشاورزی این منطقه را نابود خواهد کرد، اشتیاق سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی را نیز از بین خواهد برد.

وی عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را به نام سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری کرده‌اند، از مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خوزستان تقاضا داریم که ضمن تایید خشکسالی با کشاورزان همکاری‌های لازم را به‌عمل آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد