سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

یک ورزشگاه به نام شهید سوداگر نامگذاری شد
دزفول - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی واقع در منطقه علی کله به نام مجتمع جانباز شهید سرلشکر دکتر حاج احمد سوداگر نامگذاری شد.

حسین گلستان باغ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای نامگذاری برخی میادین و مجتمع های فاقد نام شهرستان دزفول نامگذاری شد که بر این اساس مجتمع فرهنگی ورزشی واقع در منطقه علی کله به نام مجتمع جانباز شهید سرلشکر دکتر حاج احمد سوداگر نامگذاری شد.

وی عنوان کرد: همچنین پارک ۳۰ هکتاری روبروی شرکت دزنوش به نام پارک لادن، بلوار دزفول - اندیمشک به نام بلوار سرداران شهید، میدان مقابل پمپ بنزین واقع در بلوار سرداران به نام چهارم خرداد، خیابان ورودی اصلی به کوی مهر شهر به نام سردار شهید صالح نژاد، خیابان ۱۵ متری حد فاصل خیابان احرار و کارخانه آرد به شهید ظهرابی، خیابان ۴۵ متری اول مهر شهر به نام سردار شهید سید جمشید صفویان، و خیابان ۴۵ متری دوم مهر شهر به نام خیابان سردار شهید عبدالحمید بادروج نامگذاری شد.

گلستان باغ ادامه داد: از سوی دیگر میدان ورودی به مهر شهر به نام میدان مهر، میدان جنوبی مهر شهر به نام میدان بهار، میدان خیابان ۶۰ متری منتهی به خیابان ۳۲ متری به نام میدان جوان، خیابان ۳۲ متری حد فاصل میدان جوان و بلوار سید جمشید صفویان به نام خیابان منتظران، خیابان ۲۰ متری مهر شهر به نام خیابان بشارت، کوی مهر شهر دارای سه خیابان ۱۶ متری می باشد که این سه خیابان به نامهای  آسمان، آوان و آفتاب، بلوار حد فاصل پل غدیر ( پنجم ) تا شهدای گمنام اندیمشک به نام بلوار شهید دانش، خیابان شهید دانش به نام خیابان شهید دانشیار و پارکینگ و مجتمع تجاری واقع در خیابان سید محمود به نام نیایش نامگذاری شدند.
 
سردار احمد سوداگر از فرماندهان ارشد جبهه ها که روز 21 بهمن به دیار باقی شتافت. وی در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده مذهبی در شهر دزفول در استان خوزستان به دنیا آمد. از دوران کودکی در مساجد و هیئتهای مذهبی حضور داشت. دوران راهنمایی را در مدرسه سعدی گذراند، دوران دبیرستان او مصادف با شروع انقلاب مقدس اسلامی بود.

سوداگر به گواهی فرماندهان و همرزمانش نابغه اطلاعاتی و نظامی دفاع مقدس و کشور بود. بسیار در آرزوی شهادت به سر می برد تا اینکه پس از سالها مجاهدت بر اثر تالمات ناشی از جراحات متعدد در دفاع مقدس با 55 درصد جانبازی در بیست و ششمین سالگرد عملیات والفجر هشت دار فانی را وداع گفت و به خیل یاران شهیدش پیوست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد