سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

نگاهی به داوری بازی های نفت آبادان در لیگ برتر
 
آبادان - فوتبال برای مردم خوزستان و به طور اخص مردم فوتبال دوست آبادان بنا به شنیده ها از نان شب نیز واجب تر است. برای مردم آبادان این فقط حرف نیست و در عمل نیز همیشه و در همه حال از تیم خود حمایت کرده‌اند. هوادارانی که همواره زبان‌زد تیم‌های لیگ برتری بوده‌اند.
 
به طور معمول هفته‌های پایانی لیگ برای تیم‌های بالای جدول و انتهای جدول همیشه توام با حساسیت های زیادی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا از آبادان حساسیت این امر در لیگ 90-91 بیش از سال های پیش احساس می‌شود تا جایی که تیم‌هایی که تا رده 10 جدول قرار دارند نیز خطر سقوط را احساس می‌کنند.
در هفته پیش نیز بعد از اشتباه مسلم داوری در دیدار تیم‌های نفت و صبا که گواه این امر نیز برنامه وزین 90 می‌باشد هواداران نفت با حرکتی نوین با تکان دادن دستمال های سفید برای اولین بار در ایران در بازی مقابل ذوب آهن به سبک هواداران اسپانیایی به داوربازی صبا اعتراض خود را نشان دادند.
در این روز هیچ توهینی نشد و هیچ بی‌احترامی صورت نگرفت تا مردم آبادان نشان دهند که فقط خواستار احقاق حق خود می باشند و طالب چیزی بیشتر نیستند .
اما تنها یک هفته بعد در دیدار شهرداری و صنعت نفت شاهد اشتباهی عجیب‌تر از سوی داور این دیدار بودیم، در حالی که رضا خالقی‌فر می‌توانست با کنترل توپ با دروازه‌بان تک به تک شود بازیکن شهرداری با دست توپ را منحرف کرد و در عین نا باوری داور و کمک که در زاویه مناسبی قرار داشت این صحنه را ندیدند و در ادامه بازی، نفت بازی برده را واگذار کرد.
تنها دو روز بعد از این بازی کمیته انضباطی با رای خود صبری مدافع تیم نفت را از همراهی در دو بازی آینده این تیم محروم کرد و تنها دلیل آن، اعتراض مصطفی صبری به رای داور بازی صبا اعلام شد. به این ترتیب صبری دیدار نفت برابر استقلال را از دست داد.
حال جای بسی سوال است که؛ جناب حسن‌زاده اگر شما بازیکن نفت بودید به رای این چنینی داور اعتراض نمی‌کردید؟ آقای حسن‌زاده آیا جریمه اعتراض به داور نصف جریمه ضرب و شتم داوری است که بازیکن چوکا با ضرب و شتم داور تنها 4 جلسه محروم شد؟
آیا بعد از دو هفته تازه به فکر محرومیت بازیکن نفت افتاده‌اید که دو بازی محروم باشد؟ سرعت عمل صدور آرا توسط شمایی که این فصل زبان زد خاص و عام شد برای تیم نفت بعد از بیش از 14 روز انجام شد؟
اینجا آبادان است، اینجا برف نداریم که به سمت بازیکنان و داورها روانه کنیم، اینجا آبادان است، ورزشگاه ما صندلی برای شکستن ندارد تا روانه پیست تارتان کنیم تا شما با اشتباه مسلم داوری حرکت هواداران را توجیه کنید، هوادار آبادانی هست و سکوهای چوبی.
آیا با حرکت نوینی که هوادارن نفتی در دیدار با ذوب آهن به سایر هوادارن تیم‌های دیگر نشان دادند آیا این گونه رای صادر کردن صحیح است ؟ صدای مردم آبادان بلند نشد تا بگویند ما فقط خواهان رسیدگی هستیم اما شاید حق با مجید جلالی بود که می‌گفت: اینجا صداهای بلند را می‌شنوند و آدم ها رنگی را می بینند.
در این برهه از زمان و با اعلام محرومیت‌های پی در پی داوران سوال این است این اشتباهات داوری تا چه حد سهوی هستند؟ و این روند تا چه زمان ادامه دارند و آیا تا پایان فصل داوری برای قضاوت در لیگ باقی خواهد ماند؟ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد