سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی- هنری

دو خبر از حوزه هنری آبادان
 
آبادان -فیلم کوتاه یک استکان زندگی ساخته منصور گل گلی در نشست هفتگی اردیبهشت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان به نمایش در می آید.
 
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی حوزه ی هنری مرکز آبادان،این فیلم از تولیدات هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان است که در دوازدهمین جشنواره منطقه ای فیلم افلاک در خرم آباد حضور دارد.ک/1 7102
***
به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی حوزه ی هنری مرکز آبادان، سید 'محمد میرفصیحی' مسوول روابط عمومی حوزه هنری مرکز آبادان روز پنجشنبه در اولین نشست گروه علمی و پژوهشی اندیشه های آشنا ضمن معرفی دکتر 'مهدی محسنیان راد' آثار و پژوهش های وی در عرصه علوم ارتباطات و رسانه را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: این محقق در معرفی نقش ایرانیان در کهکشان های ارتباطی و نظریه کهکشان دارمانی تاثیر گذار بوده است.
میرفصیحی گفت: به نظر دکتر محسنیان، ایرانیان پس از گذراندن دوران کهکشان شفاهی وارد مسیر ارتباطی تازه ای شده اند که توسط دو شخصیت تاریخی، 'داریوش هخامنشی' و 'مانی' پایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: برافراشتن برج های ارتباط نوری و انتقال پیام به وسیله نور آتش و ابداع الفبای خاص آن و در نتیجه سرعت حیرت انگیز انتقال اخبار و تولید پیام کار سترگی بوده که در عمل ایرانیان را وارد مسیر ارتباطی تازه ای کرده است.
مسوول روابط عمومی حوزه هنری مرکز آبادان گفت:محسنیان راد در بخش دیگری از نظریه خود کتیبه بیستون را بزرگترین روزنامه سنگی تاریخ می داند که مثل روزنامه های امروزی طراحی شده و برپیشانی کوه در معرض دیدجهانیان قرار گرفته است.
وی ادامه داد:مانی شخصیت تاریخی دیگری است که با تکثیر پیام های ارتباطی در تیراژ بالا از نخستین صنعتگران این عرصه در تاریخ به شمار می رود.
میرفصیحی در ادامه به بخش دیگر تحقیقات دکتر محسنیان راد اشاره کرد و توقف ناکافی و دیرهنگام در کهکشان گوتنبرگ و ورود دیرهنگام صنعت چاپ و انتشار روزنامه در ایران و سرعت فراوان اما ناپخته ایرانیان در ورود به کهکشان ارتباطی مارکنی و دریافت گیرنده های رادیویی و تلویزیونی را که باعث ناهنجاری هایی در شخصیت ارتباطی ایرانیان شده را باعث نگرانی های امروزه محققان علوم ارتباطات و رسانه دانست.
گفتنی است دکتر مهدی محسنیان راد نظریات خود در زمینه سیر تحول ارتباطات در ایران را در مجموعه کتاب سه جلدی ایران در چهار کهکشان ارتباطی منتشر کرده است.ک/1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد