سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

بی خیالی 16 ساله مسئولین جهاد کشاوری خوزستان  

تا هنگامی که آب در رودخانه کارون جاری است، زندگی در خوزستان باقی و مردم خوزستان احساس زنده بودن می‌کنند.به گزارش «شوشان»، سید شریف حسینی گفت: کارون پر آب است، منتها زمانی که مسئولین می‌خواهند بیایند. در نوروز کارون پرآب است؛ اما دریغ از اینکه یازده ماه از سال کارون بی‌رمق حرکت می‌کند. این کاری سیاسی است. مدیریت سد‌ها در اختیار خوزستان نیست، بلکه در اختیار آب نیروست که مستقیم با تهران کار می‌کند. آب نیرو یک مجری بود که دارد به بهره‌بردار تبدیل می‌شود. ذهنیت‌ها را دارند آماده می‌کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب کارون به فلات مرکزی مشکلات عدیده‌ای درست کرده است، تأکید نمود: در سالی که سال حمایت از تولید است، باید کشاورزی خوزستان را تقویت کرد، نه اینکه با زور در استان‌هایی که قابلیت کشت و کار ندارند، سرمایه‌گذاری کنیم. استان خوزستان دارای زمین‌های مستعد با قابلیت سه فصل کشت،‌ مسطح و آماده است.

در کنار این موضوع، رهبر انقلاب نیز دستور ایجاد هشتصد هزار هکتار زمین کشاورزی در استان را داده‌اند. متأسفانه تمایلی به اجرای دستور ایشان نیست. شانزده سال است از دستور ایشان می‌گذرد، ولی کاری انجام نگرفته است. باید به سمت اصلاح امور رفت. انتقال‌هایی که تاکنون صورت گرفته، مشکلی ندارد، ولی طرح بهشت آباد نباید اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: انتقاد من به کسانی است که این تصمیم را گرفته‌اند. مسیر انتقال آب به سمت زادگاه مسئولینی است که در زمان این تصمیم‌گیری، از مقامات بالادستی بوده‌اند. این پروژه انتقال آب، یک پروژه از پیش شکست خورده است و باید فکری اساسی برای آن کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد