سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد
تولید 250 هزار تن پسماند صنعتی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: روزانه 250 هزار تن پسماند صنعتی در این استان تولید می‌شود و خوزستان رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

خبرگزاری فارس: تولید 250 هزار تن پسماند صنعتی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تورج همتی ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای صنعتی و زباله‌سوزها گفت: روزانه 250 هزار تن انواع پسماند صنعتی در خوزستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان بیشترین حجم تولید پسماندهای صنعتی را در کشور دارد، مهمترین انواع پسماندهای صنعتی تولیدی در استان را پسماندهای ناشی از حفاری‌های نفتی و پسماندهای نفتی همچنین بخش‌های مختلف صنایع فلزی عنوان کرد.

همتی با تاکید بر جمع آوری اطلاعات مبنایی از بخش‌های مختلف صنعت در زمینه کمیت و کیفیت پسماندهای تولیدی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع در مرحله اول، خوزستان به عنوان نخستین استان کشور راه‌اندازی بانک اطلاعاتی و شناسایی مراکز تولیدکننده پسماندهای صنعتی را در سال گذشته به انجام رساند.

وی افزود: بر این اساس اطلاعات مربوط به 60 واحد صنعتی اولویت دار در مرحله نخست این طرح در بانک اطلاعاتی ثبت شد.

همتی بند ب ماده 192 قانون برنامه توسعه پنجم را یادآور شد و گفت: بر اساس این قانون، تمام صاحبان صنایع ملزم هستند تجهیزات مربوط به خود اظهاری را ‌نصب و اطلاعات خود را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کنند.

این مقام مسئول افزود: برنامه پنجم توسعه این سازمان را موظف به پایش و نظارت بر صنایع می‌داند که بر این اساس نظارت بر صنایع از 60 واحد کنونی فراتر می‌رود.

وی همچنین از ابلاغ و اجرای طرح ساماندهی پسماندهای ناشی از تصفیه روغن در سال جاری خبر داد و افزود: شیوه‌نامه ساماندهی پسماندهای الکترونیک و کشاورزی نیز ابلاغ شده است.

به گفته وی، PBC یا پسماندهای آلوده به بی فنیل‌های پلی کلره نیز باید در این روند مورد توجه قرار گیرند.

همتی با اشاره به اولویت‌های استان در سال‌جاری تصریح کرد: مدیریت پسماندهای شهری از برنامه‌های اصلی امسال است به نحوی که تا پایان امسال هیچکدام از شهرها نباید دفن غیربهداشتی زباله داشته باشند. همچنین تمام بیمارستان‌ها باید نسبت به بی خطرسازی زباله‌های عفونی خود اقدام کنند.

به گفته وی، به دلیل تعداد زیاد صنایع تمام اهداف در این بخش امسال محقق نمی‌شود و به صورت مرحله به مرحله به اجرا در می‌آید.

وی استفاده از تکنولوژی جدید در صنایع و مدیریت پسماندها به منظور حفظ محیط زیست و کاهش اتلاف انرژی را خواستار شد.

دبیرکارگروه پسماند استان در ادامه گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای تقویت بخش نظارتی خود، نیروهای کیفی و تخصصی خود را در سال‌جاری دو برابر می‌کند.

وی شاغلان بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) را متولیان و حامیان محیط زیست در شرکت‌ها و صنایع دانست و افزود: این سازمان دیگر از دانشگاه‌ها به عنوان ناظران محیط زیست استفاده نمی‌کند و بر اساس بخشنامه‌ای که

امسال ابلاغ شده، شاغلان HSE، بازرسان و معتمدان این سازمان هستند.

کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای صنعتی و زباله سوزها به مناسبت هفته زمین پاک با حضور دکتر تقی عبادی عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر برگزار شد. مسئولان HSE شرکت‌ها و کارخانجات در این کارگاه آموزشی شرکت داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد