سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اجتماعی از اهواز

در پی رهاسازی یک نوزاد در مرکز شهر اهواز؛
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان عنوان کرد:
سالانه کمتر از 10 نوزاد در اهواز رها می‌شوند
حدود 20 نوزاد بی‌سرپرست در شیرخوارگاه‌های استان وجود دارد

اجتماعی  3/2/1391  17:05:26
912-1314-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: رهاسازی نوزادان معمولا در مناطق حاشیه‌ای شهر مشاهده می‌شود و میزان آن در شهر اهواز کمتر از 10 مورد در سال است.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنای خوزستان اظهار کرد: کودکان و نوزادانی که در خیابان رها می‌شوند،‌ابتدا به کلانتری تحویل داده می‌شوند و پس از بررسی موضوع در دستگاه قضایی این نوزادان به صورت موقت به بهزیستی تحویل و در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: موقت بودن زمان نگهداری این کودکان به این دلیل است که افراد متقاضی فرزندخواندگی می‌توانند با دریافت حکم قضایی سرپرستی این کودکان را بر عهده بگیرند. همچنین والدین این کودکان در صورت تایید هویت و صلاحیت می‌توانند فرزند خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

عباسی با بیان اینکه رهاسازی نوزادان و کودکان در مرکز شهر و در ملاء عام کار نادرستی است و معمولا این موضوع در مرکز شهر اهواز مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: رهاسازی نوزادان و کودکان معمولا در مناطق حاشیه‌ای شهر مشاهده می‌شود و سالانه کمتر از 10 نوزاد در شهر اهواز رها می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر حدود 20 نوزاد بدون سرپرست در شیرخوارگاه‌های استان وجود دارد.

به گزارش ایسنای خوزستان، صبح امروز یک نوزاد در مرکز شهر اهواز (خیابان نادری) و در مقابل یک مجتمع تجاری رها شد و تعدادی از شهروندان و کسبه محل این نوزاد را پیدا کردند. شهروندان و کسبه محل پس از مشاهده این نوزاد موضوع را به پلیس اطلاع و نوزاد را به ماموران کلانتری محل تحویل دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد