سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

برگی از تاریخ خوزستان

آرامگاه دو پیامبر الهی در خوزستان قرار دارد
اهواز - خبرگزاری مهر: سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان از وجود آرامگاه دو پیامبر الهی در استان خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان خوزستان 204 بقعه متبرکه داریم که از میان آنها دو بقعه متعلق به دو پیابر الهی به نامهای حضرت دانیال و حضرت حزقیل هستند.

وی افزود: آرامگاه حضرت دانیال در شوش قرار دارد که از معروفیت و محبوبیت بالایی در میان مردم استان خوزستان برخوردار هستند و با وجود اینکه این پیامیر از قوم یهود است ولی از جایگاه بالایی در بین مردم برخوردار هستند.

میرمحمدی تصریح کرد: دانیال در باور ادیان ابراهیمی یکی از پیامبران بنی اسرائیل(قرن هفتم پیش از میلاد) است. دانیال به زبان‌عبری به معنای «خدا قاضی من است» است که در سال 606 پیش از میلاد وی را به دربار «بخت النصر» پادشاه بابل به اسارت بردند. وی در آنجا به علوم کلدانیان و زبان مقدس واقف شد و در حکمت از آنان پیشی گرفت.

وی ادامه داد: اولین واقعه ای که سبب نفوذ دانیال نبی شد تعبیر خواب نبوکد نصر بود. بدین گونه ادعای پیغمبری کرد و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. وی به همراه عده ای از قوم یهود به ایران مهاجرت کرد و در شوش ساکن شد و در آنجا درگذشت.

میرمحمدی اضافه کرد: آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. بنای زیارتگاه او شامل دو حیاط است بر روی گنبد مخروطی – پله ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به محل دفن حضرت حزقیل که پدر حضرت دانیال نبی است، اظهار کرد: بقعه حزقیل نبی (ع) در شهرستان دزفول خیابان 30 متری شریعتی واقع شده است. این بقعه را مدفن حضرت حزقیل (ع)، از پیامبران بنی‌اسرائیل می دانند که پدر بزرگوار دانیال نبی (ع) بوده است.

میرمحمدی در خصوص حضرت حزقیل نیز عنوان کرد: در قرآن از این پیامبر به نام ذوالکفل ذکری به میان آمده است. او سومین پیامبر بعد از حضرت موسى (ع) بود. حزقیل، کاهنی از خانواده صادوق و از پیامبران بنی اسرائیل بود. حزقیال در سال ۶۲۷ قبل از میلاد ولادت یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد