سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

نه آب به آبادان آمد ونه فتاح در لوله شد


 محمدسعید انصاری در گفت‌وگو با سایت قانون درباره وضعیت و مشکلات شهر آبادان گفت: آبادان در زمان جنگ تحمیلی حسابی تخریب شد و در زمان بعد از جنگ نیز آنطور که در بوق و کرنا کردند، بازسازی انجام نشد و مردم ناراضی هستند.
این نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه آبادان با اشاره به حضور مسافران نوروزی و راهیان نور در این شهرستان،‌ گفت: امسال تمام کسانی که به عنوان مسافران نوروزی یا راهیان نور به آبادان سفر کردند به اتفاق ‌گفتند که این‌ آبادان به نامش نمی‌آید.
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه خواسته مردم آبادان این است که مسئولان وضعیت توسعه‌ای این شهر را به زمان قبل از جنگ برگردانند، ادامه داد: ما توسعه شهری را نخواستیم و اگر مسئولان ما را به عقب بگردانند برای ما توسعه محسوب می‌شود. وی از وضعیت آب آشامیدنی مردم آبادان انتقاد کرد و گفت: یادم می‌آید زمانی که در مکه بودم، رییس‌جمهور به آبادان سفر کرده و در آن سفر اعلام کرده بود که اگر تا فلان زمان مردم آبادان آب تصفیه شده نداشته باشند،‌ فتاح وزیر وقت نیرو را می‌گذارم در لوله، اما نه فتاح را در لوله گذاشت و نه آب را در لوله جاری کرد. مردم این منطقه تا این لحظه از آب صاف و تمیز برای آشامیدن محروم هستند.

انصاری، وضعیت آب مردم آبادان را نابسامان دانست و با پیش‌بینی‌ اینکه مردم این منطقه تابستان سختی را در پیش خواهند داشت، افزود: با کمال تاسف در این ایام که به شهر‌ها و روستاها سفر می‌کنم، درد بزرگی که احساس می‌شود این است که مردم از این آب ناسالم و غیربهداشتی ناراضی هستند و برای همین آب ناسالم نیز از مردم پول می‌گیرند. آبی که به عنوان آب شرب به مردم می‌دهند نه تنها برای آشامیدن خوب نیست بلکه به درد حیوانات و درختان هم نمی‌خورد. در اولین دوره بعد از جنگ تحمیلی نماینده بودم و ما آن زمان کار را از زیر صفر شروع کردیم ولی متاسفانه با کمال تاسف زیربنایی کار نشد. اولین آب و فاضلاب کشور را آبادان داشت اما در حال حاضر وضعیت فاضلاب نابسامان و در بسیاری از نقاط شهر فاضلاب بیرون زده است. وی در خصوص نتیجه و تاثیرات سفرهای استانی نیز گفت: واقعا هیچ تاثیری نداشته است. همه چیز دست به دست هم داد تا مصوبات به صورت کامل عملیاتی نشود. مشخص نیست چه بر سر اعتبارات ‌آمده است. در برخی از روستاها شاید در بیست و چهار ساعت، دو ساعت آب داشته باشند. در آن دوساعت چه می‌توانند کنند. آیا مسئولان به فکر نماز خواندن یا طهارت مردم نیستند؟
این نماینده دوره هفتم مجلس درباره نحوه تعامل نمایندگان مجلس این منطقه با دولت، ‌اظهار کرد: تنها کاری که بنده در مجلس هفتم و در دولت نهم توانستم انجام دهم این بود که به آبادن گازرسانی کردیم اما رییس جمهور آن را به نام خود زد. در لایحه دولت به گازرسانی به آبادان 
امسال تمام کسانی که به عنوان مسافران نوروزی یا راهیان نور به آبادان سفر کردند به اتفاق ‌گفتند که این‌ آبادان به نامش نمی‌آید.
و خرمشهر اشاره نشده بود. زمانی که در کمیته گاز و نفت کمیسیون انرژی بودم حاضر نشدم تا زمانی که آبادان و خرمشهر به لیست اضافه نشود،‌ هیچ اعتباری را تصویب کنم.
انصاری ادامه داد: دولت در ارائه لیست گازرسانی خود تعلل می‌کرد و زمانی که لیست را آورد مشاهده کردیم برای تهران و اصفهان و مازندران برای هر یک هزار روستا را در نظر گرفته اما توجهی به نقاط محروم نکرده ‌است و من آنها را به هم زدم و با پایین و بالا کردن، خوشبختانه توانستیم به‌ آبادان هم گاز برسانیم.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود گذشت حدود بیست و سه سال از جنگ تحمیلی همچنان در این شهر، ساختمان‌های مخروبه و مناطق جنگ زده دیده می‌شود، گفت: در زمان جنگ افرادی که از وضع مالی بهتری برخوردار بودند،‌ از کشور خارج شدند و دیگر به کشور بازنگشتند و منازل و زمین‌های خود را نیز نمی‌فروشند. برخی از ملک‌ها نیز با فوت صاحب زمین، به ورثه منتقل و آنها نیز با یکدیگر دعوا دارند و منتظر هستند که قیمت زمین بالاتر برود.
این نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه آبادان ادامه داد: بخش دیگری هم مربوط می‌شود به آبادانی‌هایی که به شهرهای بزرگ دیگر از جمله تهران، اصفهان و شیراز سفر کرده و به دلیل اینکه می‌خواهند زمین‌های خود را گران‌تر بفروشند،‌ زمین به همان حالت مخروبه باقی مانده و سیمای شهر را زشت کرده است.
انصاری همچنین از بی‌توجهی به کشاورزی منطقه نیز انتقاد کرد و گفت: براثر بی‌توجهی محض دولت‌ها به کشاورزی، زمین‌ها از بین رفته است و هیچ کدام کاری نکردند. فقط در اول بازسازی یک حرکت نسبتا خوبی انجام دادند اما چون نیاز به ادامه کار بود، ‌نه مردم آمدند و نه دولت ادامه داد. ما در یکی از دهستان‌های خود که در سال ۱۳۵۵ یبش از ۲۰ هزار جمعیت داشت در حال حاضر ۶۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند. به دلیل اینکه نه‌ آب، نه برق، نه گاز، نه مدرسه و هیچ چیزی نیست و بومیان به دلی ل عدم وجود امکانات رفاهی، ‌آموزشی و سلامتی مجبور به کوچ به سایر نقاط کشور می‌شوند و دیگر هم باز نمی‌گردند. دولت هم برای آن بخش‌ها نه برنامه داشته و نه برنامه‌ای دارد که این امر جای تاسف و درد است.
این نامزده راه‌یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه آبادان ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که وقتی می‌بینند نماینده‌ای می‌خواهد بیاید که به دنبال حقوق مردم است، کارشکنی‌ها آغاز می‌شود تا فرد به مجلس راه پیدا نکند و مسیر برای ورود افراد نالایق و ناتوان هموارتر شود.

انصاری در پاسخ به این پرسش که این کارشکنی‌ها باعث نارضایتی مردم می‌شود؟ اظهار کرد: باعث نارضایتی هم شده اما مدیریت شده است. داد این مردم که به بالا و به گوش رییس‌جمهور یا وزیر نمی‌رسد و چون افراد ساکتی هستند،‌ این مدیران نیز از این سکوت فیض می‌برند. این نماینده سابق مجلس به موضوع گردوغبار در آبادان اشاره کرد و گفت: آقای محمد‌زاده رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور،‌ اصالتا خوزستانی است اما چه کمکی به مردم این منطقه در خصوص آلودگی گردوغبار انجام داده است. یک هفته منطقه را خاک فرا می‌گیرد که حتی نمی‌توانید یک متر جلوتر خود را ببنید. زمانی که این گرد وخاک‌ها به تهران می‌رسد، داد و فریاد مسئولان محیط زیست بلند می‌شود در حالی که در ماه، سه-چهار روز به خاطر این گردوغبار آبادان تعطیل می‌شود.
 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد