سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

الگوی مصرف مشترکان مناطق "گرم یک " ازجمله استان خوزستان ماهانه ۳ هزار کیلووات ساعت در ۹ ماه گرم سال از فروردین تا آذرماه در نظر گرفته شده است که برای مصارف صفر تا یکهزار کیلووات ساعت ۱۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت، مازاد مصرف تا ۲ هزار کیلووات ساعت برای هر کیلووات ساعت ۱۱۰ ریال و مصرف بین دو هزار تا سه هزار کیلووات ساعت ۱۲۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه و دریافت خواهد شد
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه تا زمان اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها برای آغاز مرحله دوم هدفمندی هیچ تغییری در تعرفه ها و نرخ های برق ایجاد نخواهد شد گفت: نحوه محاسبه تعرفه مشترکان خانگی مناطق گرم فعلا مثل سال گذشته اعمال خواهد شد.

محمد بهزاد در گفت و گو با فارس افزود:در حال حاضر هیچ تغییری در تعرفه‌ها و نرخ های برق اعمال نخواهد شد و تا زمانی که ستاد هدفمندی یارانه‌ها مرحله دوم را ابلاغ نکند،تعرفه‌های برق امسال همانند سال قبل اعمال خواهد شد.

بهزاد در پاسخ به این سوال که آیا تا زمان اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها برای آغاز مرحله دوم تعرفه های مناطق گرم سال نیز تغییر نخواهد کرد،تصریح کرد:تا زمانی که ستاد هدفمندی یارانه ها اجرای مرحله دوم را اعلام نکند،تعرفه مناطق گرم سال نیز همانند تعرفه ها و مقررات سال قبل اعمال خواهد شد.

بهزاد مصرف کنندگان برق در بخش خانگی را به دو قسمت مشترکان مناطق عادی و مناطق گرم تقسیم بندی و خاطرنشان کرد: متوسط تعرفه مصرف برق برای مشترکان خانگی مناطق عادی از هر کیلووات ساعت ۴۵۰ ریال در سال ۸۹ به ۴۸۵ ریال در هفت ماهه نخست سال ۹۰ اصلاح شد.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف نیز در این دوره از ماهانه ۲۰۰ کیلووات ساعت به ۳۰۰ کیلووات ساعت افزایش یافت.

وی اظهار داشت: مشترکان مناطق عادی در هفت ماهه نخست سال گذشته به ازای مصرف ماهانه از صفر تا ۱۰۰ کیلووات ساعت (سه دهک نخست) به ازای هر کیلووات ساعت ۳۰۰ ریال پرداخت می کنند که این مقدار در مقایسه با تعرفه های سه ماهه آخر سال ۸۹ فقط ۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت.

بهزاد گفت: قیمت برق برای مازاد مصرف تا ۲۰۰ کیلووات ساعت (شامل دهک های چهارم تا ششم) هر کیلووات ساعت از ۳۲۰ به ۳۵۰ ریال و برای مصارف ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت نیز به ازای هر کیلووات ساعت از ۷۲۰ به ۷۵۰ ریال رسید.

نحوه محاسبه تعرفه های مشترکان خانگی مناطق گرم

بر اساس برنامه سال ۹۰ برای دوره گرم سال، الگوی مصرف مشترکان مناطق "گرم یک " ازجمله استان های بوشهر، هرمزگان و خوزستان ماهانه ۳ هزار کیلووات ساعت در ۹ ماه گرم سال از فروردین تا آذرماه در نظر گرفته شده است که برای مصارف صفر تا یکهزار کیلووات ساعت ۱۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت، مازاد مصرف تا ۲ هزار کیلووات ساعت برای هر کیلووات ساعت ۱۱۰ ریال و مصرف بین دو هزار تا سه هزار کیلووات ساعت ۱۲۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه و دریافت خواهد شد.

تعرفه های این مناطق به گونه ای است که در شرایط عادی ۷۲ درصد مشترکان ماهانه به طور متوسط ۱۳۳ هزار ریال و ۹۰ درصد مشترکان ماهانه به طور متوسط ۲۱۰ هزار ریال برای صورت حساب برق پرداخت خواهند کرد که برای مصارف تا ۳ هزار کیلووات ساعت در ماه قیمت های بسیار مناسبی است.

الگوی مصرف مشترکان مناطق "گرم ۲ " دو هزار کیلووات ساعت در ماه اعلام شده و مشترکان این مناطق برای مصارف صفر تا یکهزار کیلووات ساعت به ازای هر کیلووات ساعت ۲۲۰ ریال پرداخت می کنند و پیش بینی می شود صورت حساب ۷۲ درصد مشترکان این مناطق به طور متوسط ۱۲۱ هزار ریال در ماه و ۹۱ درصد نیز ۲۲۰ هزار ریال در ماه باشد.

الگوی مصرف مشترکان مناطق "گرم ۳ " نیز یکهزار کیلووات ساعت در ماه بوده و پیش بینی می شود ۷۰ درصد مشترکان این مناطق ماهانه به طور متوسط ۸۷ هزار ریال و ۹۰ درصد نیز ماهانه به طور متوسط ۱۷۵ هزار ریال بابت صورت حساب برق مصرفی پرداخت کنند. یک پله صرفه جویی در مصرف برق مشترکان این مناطق صورت حساب مصرفی از ۱۷۵ هزار ریال به ۱۳۷ هزار ریال و دو پله صرفه جویی هزینه پرداختی تا ۱۱ هزار ریال کاهش خواهد یافت.

گیلان و مازندران جزو مناطق گرم ۴ محسوب می شوند

میزان الگوی مصرف مناطق "گرم ۴ " ۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و سال گذشته استان هایی نظیر مازندران و گیلان نیز به دلیل افزایش استفاده از لوازم سرمایشی در ماه های تیر تا شهریور در ردیف این مناطق قرار گرفته اند که حدود ۷۰ درصد مشترکان این مناطق به طور متوسط ماهانه حدود ۱۰۰ هزار ریال و ۹۲ درصد مشترکان نیز ماهانه به طور متوسط ۲۳۹ هزار ریال صورت حساب دریافت کردند.

متوسط قیمت برق مناطق گرم ۱۵۱ زیال

طول دوره گرما در مناطق گرم براساس میزان رطوبت و درجه حرارت متفاوت است و در مجموع قیمت هر کیلووات ساعت برق مصرفی در مناطق گرم به طور متوسط ۱۵۱ ریال است که کمتر از یک سوم تعرفه مناطق عادی محسوب می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد