سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

 

چه روزی شرف الشمس است؟نقش شرف شمس شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آنها را کلمات مبارکه؛ الله جمیل رحمن مومن و نور گفته اند . به جای نقش از پنج حرف اول آنها به صورت« ا.ج.ر.م.ن »می توان استفاده کرد.این نقش را علاوه بر عقیق زرد بر روی پارچه یا کاغذ زرد رنگ نیزمی توان نوشت. این کار فقط در یک روز سال امکان پذیر است ،در اکثر کتاب ها 19 فروردین را برای این کار مناسب می دانندو بدین مناسبت آن را روز شرف الشمس لقب داده اند. اگر یک بار شرف الشمس به طریق مخصوص نوشته شود، دیگر احتیاجی به تکرار در سال بعد ندارد و اثرش باقی است .گویند؛شرف الشمس از علوم غریبه است و این حروف شکل، اسم اعظم است .می گویند که شرف الشمس باید در روز 19 حمل که مطابق با روز 19 فروردین است از طلوع آفتاب تا ظهر برعقیق زرد ودر صورت عدم امکان بر کاغذ زردی نوشته شود .حضرت آیت الله شیخ حسین مظاهری در پاسخی کوتاه و گویا، با اشاره به قابل اعتماد بودن شرف الشمس، فرمودند: "شرف الشمس مورد اعتماد است و اگر کسی داشته باشد تجدید لازم نیست." از انگشتر شرف الشمس برای : گشایش امور ومشکلات، باز شدن ابواب رزق وروزی ،عزت ومقام رفیع یافتن ،حفاظت از شر بلایا ودشمنان ،حفاظت اموال ،حفاظت در مقابل بد گویان زبان بند ،بخت گشای بسیار موثر،جلب محبت واحترام ومجذوب نمودن افراد استفاده می گردد.
آیا می دانید خون یک افغانی با یک غربی چه تفاوتی دارد؟یک یا چند سرباز آمریکایی جمعی از اهالی یکی از آبادی های قندهار افغانستان را به شکل فجیعی قتل عام کردند.ارتش آمریکا برای مقابله با افکار عمومی پرداخت غرامت را پذیرفت. دولت افغانستان با پولی که عنوان می‌شود ارتش آمریکا در اختیارش قرار داده به ازای هر فرد کشته شده در این حادثه 46 هزار دلار و به مجروحان نیز 10 هزار دلار پرداخت کرده که جمعاً رقم این غرامت بالغ بر 860 هزار دلار می‌شود. در نگاه اول شاید پرداخت 46 هزار دلار به ازای هر فرد کشته شده آن هم در حالی که اکثر 17 کشته شده از 3 خانواده بوده‌اند، رقم زیادی برای خانواده‌های این منطقه محروم باشد، اما با مقایسه‌ای بین حوادث مشابه رخ داده در کشورهای دیگر به خصوص اروپا و آمریکا در می‌یابیم که این رقم بسیار ناچیز است. در حادثه لاکربی، هواپیمای بوئینگ 747 شرکت هواپیمایی "پان‌امریکن" که در سال 1988از لندن به مقصد نیویورک درحال پرواز بود، بر فراز آسمان شهر لاکربی اسکاتلند منفجر شد و 259 مسافر کشته شدند. در پی این حادثه دولت‌های آمریکا و انگلیس لیبی را مقصر اعلام کرده و تحریم‌های بین‌المللی را علیه این کشور اعمال کردند. این فشارها به قدری زیاد بود که سرانجام دولت قذافی وادار به تسلیم و پرداخت غرامت شد و عامل حادثه را که آمریکا "عبدالباسط مقراحی" می‌دانست، تسلیم انگلیس کرد که مقراحی در این ماجرا توسط دستگاه قضایی بریتانیا به حبس ابد محکوم شد. در سال 2003 قذافی با پذیرفتن مسئولیت این حادثه مبلغ 3 میلیارد دلار به عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان پرداخت کرد که به ازای هر فرد بیش از 11 میلیون دلار می‌شود. در آن حادثه کشوری مقصر اعلام و فردی به حبس ابد محکوم و 3 میلیارد دلار غرامت مطالبه شد، در حالیکه نه لیبی و نه فرد مظنون هیچگاه مسئولیت حادثه را نپذیرفتند و دولت لیبی تنها به دلیل فشارهای بین‌المللی و تحریم، مجبور به این کار شد. اما حادثه قندهار به کلی متفاوت است. در این حادثه که گفته می‌شود یک یا چند سرباز آمریکایی به محله‌ای رفته و ضمن تجاوز به 2 زن، 17 نفر را که اکثر آنها کودک و زن بودند را کشته و سپس اجساد آنها را آتش زده‌اند. "رابرت بیلز" فردی که از سوی ارتش آمریکا به عنوان مظنون اصلی حادثه قندهار معرفی شده برای محاکمه خود به آمریکا رفته و قرار است به زودی محاکمه شود که احتمالاً این قضیه با طرح مشکل روانی سرباز مذکور، با چند سال حبس او همچون نمونه‌های قبلی در زندان‌های ابوغریب عراق و بگرام افغانستان فیصله یابد.
آشنایی با انواع گردشگری های جدیداین روزها بحث توجه به صنعت گردشگری به طور ویژه ای در کشور مطرح است.جالب است بدانید که برخی از انواع گردشگری شاید تا امروز به گوش ما نخورده باشند یا به عنوان یک نوع مستقل از گردشگری از آن اطلاعی نداشته باشیم. برخی از این انواع گردشگری عبارتند از:گردشگری ماجراجویانه (سفر به منظور انجام کاری مخاطره آمیز مانند سفرهای خطر ناک کوهنوردی)، گردشگری نیاشناسی ( به منظور شناخت شجره نامه و پیشینه نیاکان )، گردشگری نشسته یا گردشگری مجازی(بدون سفر و حضور فیزیکی به جایی گردشگر مقصد خود را از راه اینترنت، کتاب و مجلات سیر می کند.) ، گردشگری سیاه(برای بازدید از محل های حوادث و فجایع یا گورستان ها)،گردشگری افیونی ( به منظور تهیه یا مصرف مواد مخدر. جزیره گوا در هندوستان از مهمترین مقاصد این نوع گردشگری است) ،گردشگری آموزشی (به منظور کسب مهارتی خاص نظیر پخت یک غذای خاص یا کار کردن با یک آشپز معروف)، گردشگری قمار(به منظور شرکت در قمار و قمار خانه ها. معروفترین مقاصد این نوع گردشگری در دنیا عبارتند از؛ آتلانتیک سیتی، کالیفرنیا، ماکائو و مونت کارلو)، گردشگری باغبانی (به منظور بازدید از باغ ها و باغچه های زیبای دنیا مانند تاج محل )،گردشگری خاص (مخصوص معلولین یا بیماران با شرایط خاص )، گردشگری پیوسته( برخی از افراد بسیار ثروتمند برای فرار از مالیات پیوسته در سفر هستند تا مشمول قوانین اقامت در محلی خاص نشوند.)،گردشگری تنها (سفر به تنهایی)وگردشگری فضایی (سفر به فضای خارجی زمین)
 چهار خوراکی چربی سوز

لاغر شدن و تناسب اندام امروزه تبدیل به یکی مهمترین مسائل برای بسیاری از انسان ها شده است.بعضی از خوراکی ها چربی سوز هستند . بر اساس جدیدترین تحقیقات که در سال 2011 صورت گرفت است ، مشخص شده است که کاکائو حاوی آنتی اکسیدانی به نام epicatechins است که باعث می شود تا اولاً رگ ها و مویرگ ها در قلب تقویت و ترمیم بشوند و ثانیاً از میزان ذخیره سازی چربی در بدن انسان کاهش پیدا کند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه تنسی در آمریکا مشخص شده است که افرادی که روزی 3 بار از مواد غذایی لبنی استفاده می کنند چربی بیشتری می سوزانند . فراموش نکنید که لبنیات حاوی کلسیم فراوانی است که برای استخوان سازی بسیار مهم و حیاتی است و افرادی که کلسیم کافی دریافت نمی کنند عموما چربی بیشتری ذخیره می کنند.بد نیست بدانید روغن نارگیل دارای نیز دارای خاصیت چربی سوزی است ، در تحقیقاتی که در سال 2009 در کشور برزیل بر روی زنان انجام شده است مشخص شده است که روغن نارگیل باعث کاهش کلسترول مضر خون نیز می شود. انواع خشکبار مثل ؛ بادام ، گردو ، فندق ، پسته و.. حاوی اسید چرب مفید امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت قلب انسان بسیار مفید است. در عین حال این خوراکی ها با فعال کردن سیستم متابولیسمی بدن انسان باعث می شوند که روند چربی سوزی در بدن انسان تسریع شود.این خوراکی ها هم چنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث می شود تا انسان کمتر احساس گرسنگی کرده و بالطبع کمتر غذا مصرف کند.
فیشینگ (Phishing)یعنی چه؟فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌ وسیله یک هکر یا حمله‌کننده برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند؛ نام کاربری، رمز عبور و رمز کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود در این حالت حمله‌کننده وانمود می‌کند یک شخص یا یک سازمان مورد اعتماد است.یک هکر یا یک حمله‌کننده می‌تواند هرکسی را به راحتی در دام کلاهبرداری فیشینگ خود بیندازد البته تمام این مسئله به کاربر بستگی دارد که برای شناسایی و ممانعت به عمل آوردن فیشینگ، هوشمندانه عمل خواهد کرد یا خیر!! هرچند فیشینگ یک بَدافزار نیست، ولی به این معنی نیست که خطر کمی برای کاربر دارد. هر کاربر اینترنت باید از خطرات این گونه کلاهبرداری آگاه باشد.در عالم مجازی اینترنت شاهد انواع مختلف حملات فیشینگی هستیم.در فیشینگ فریبنده یک هکر از ایمیلی فریبنده برای کلاهبرداری از کاربر استفاده می‌کند. او حجم زیادی از این ایمیل‌های به ظاهر جذاب که کاربر را مجاب می‌کند روی لینکی که در ایمیل قرار داده شده است کلیک کند، ارسال می‌کند. سپس هکر از کاربر می‌خواهد اطلاعات حساب خود را در جایی وارد کند و بعد از آن تنها کاری که هکر نیاز است انجام دهد، جمع‌آوری اطلاعاتی است که کاربر در اختیار او قرار داده است.جعل وب‌سایت‌ها معمول‌ترین راه برای کلاهبرداری از کاربران اینترنتی است. در این روش، هکر، مسیر کاربر را به یک وب‌سایت جعلی که بسیار شبیه وب‌سایت اصلی است، تغییر می‌دهد. هکر همچنین می‌تواند از آسیب‌پذیری وب‌سایت سوءاستفاده کند و کاربر را به دام بیندازد. آنها می‌توانند یک جاوا اسکریپت را به‌ منظور تغییر نوار آدرس به وب‌سایت تزریق کنند یا از نقاط ضعف اسکریپت‌نویسی بین سایتی نهایت استفاده را ببرند.درفیشینگ تلفنی یک هکر خود را به‌عنوان شخصی مورد اعتماد و نماینده موسسه یا شرکتی معتبر معرفی ‌کرده و اطلاعات مهم را از طریق تلفن از شنونده دریافت می‌کند. این روش نه به وب‌سایت نیاز دارد و نه به هیچ‌گونه ایمیل. روش قاپیدن تب روش جدیدترین روش فیشینگ است. قاپیدن تب، روشی است که وقتی یک کاربر چند تب باز دارد، به‌طور خودکار (و البته کاملا آرام) آن کاربر را به سایت یک حمله‌کننده هدایت می‌کند.در هر حال هیچ‌گاه به ایمیل‌های مشکوک که از شما اطلاعات شخصی‌تان را می‌خواهد پاسخ ندهید. از کلیک کردن روی ابرلینک‌ها پرهیز کنید.
انسان قرن 21 ضد گلوله می شود!!تصور کنید روزی را که شما در برابر تیراندازی ها مصون باشید و اگر کسی به سوی شما تیر اندازی کند آسیبی به شما نرسد .دانشمندان هلندی با الگو برداری از برخی انواع تارهای عنکبوت که به لحاظ انعطاف پذیری ده برابر فلز گداخته فولاد است، در آستانه ساخت پوست مصنوعی ضد گلوله هستند. به نظر می رسد دانشمندان هلندی با به خرج دادن این ابتکار ، یکی از چشم اندازهای تخیلات علمی را محقق کرده اند اگرچه هنوز با موانع زیادی در این راه روبرو هستند .دانشمندان در اتاقی صدا گیر در مرکز پزشکی قانونی این کشور در حال آزمایش پوست مصنوعی ضد گلوله هستند و امیدوارند این رویا بزودی به حقیقت بپیوندد .
گسترش نفوذ ایمیل و شبکه های اجتماعینتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در 24 کشور جهان نشان می دهد که بخش زیادی از جمعیت جهان توانسته اند به مدد فناوری ایمیل و شبکه های اجتماعی با هم ارتباط برقرار کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی در سراسر جهان به طور متوسط از هر ده نفر شش نفر از شبکه های اجتماعی بازدید می کنند.. در حال حاضر 85 درصد از مردم در سراسر جهان به فناوری های آنلاین دسترسی دارند و با یکدیگر به تبادل ایمیل می پردازند و 62 درصد نیز از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند. شبکه های اجتماعی در کشورهای اندونزی، آرژانتین وروسیه بالاترین درصد کاربران را به خود اختصاص داده است. در اندونزی از هر ده نفر هشت نفر از شبکه های اجتماعی بازدید می کند. در آرژانتین، روسیه و آفریقای جنوبی این رقم 75 درصد است. کشور مجارستان از نظر استفاده از ایمیل برترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. در این کشور94 درصد از مردم از ایمیل برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. کشورهای سوئد، بلژیک، اندونزی، آرژانتین و لهستان نیز از این نظر رتبه بالایی را از آن خودکرده اند. اگر چه فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و فروم های اینترنتی همگی در آمریکا متولد شده است، اما کاربران این پایگاه ها در آمریکا کمتر از 60 درصد است. کشور ژاپن نیز از نظر تعداد کابران شبکه های اجتماعی جایگاه پایینی دارد. این مطالعه نشان می دهد فقط 35 درصد از مردم ژاپن از شبکه های اجتماعی بازدید می کنند.کشورهای عربستان سعودی، هند و ژاپن از نظر استفاده مردم از ایمیل در جایگاه پایین تری قرار دارند. نسبت کاربران ایمیل در این سه کشور به ترتیب 46، 68 و 75 درصد است.کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، بریتانیا، مجارستان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، لهستان، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، ترکیه و ایالات متحده آمریکا 24 کشوری هستند که این نظرسنجی در آنجا انجام شده است.
پنج ماده غذایی برای طول عمربا استفاده از پنج ماده غذایی می توان بر امید به زندگی طولانی تر به شکلی چشمگیر افزود. شکلات سیاه یکی از این مواد غذایی است که دارای آنتی اکسیدان و فلاونید بالا بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.چای سبز نیز نقش مهمی در بهبود سلامت قلب و عروق دارد، فشار خون را تنظیم و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از سوی دیگر کلسترول بد را کاهش می دهد. روغن زیتون حاوی چربی های غیر اشباع تک زنجیره ای است و می تواند یکی از پایه های اصلی تضمین سلامت باشد. مصرف منظم این روغن خطر سکته و بیماریهای قلبی را کاهش می دهد. ماهی های روغنی نیز بیشترین رقم امید به زندگی در جهان را برای ژاپنی ها به ارمغان آورده اند. ماهی های روغنی منبع غنی ویتامین های A و D هستند و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند، هم چنین حاوی امگا 3 می باشند که این ماده نیز در کاهش خطر بیماری های قلبی، مغزی و سکته نقش دارد.میوه های رنگی و سبزی نیز حاوی مواد مغذی منحصر به فرد می باشند و در پیش گیری از ابتلا به سرطان نقش دارند.
اولین چرخ خیاطی کی وارد ایران شد؟شغل خیاطی از پیشه های قدیمی در تهران روزگار قاجار بود . خیاط به کسانی گفته می شد که در کار دوخت و دوز البسه از زنانه و مردانه دست داشتند .اولین چرخ خیاطی را مظفرالدین شاه همراه با یک خیاط قفقازی به عنوان سوغات از فرنگستان به تهران آورد تا لباس درباریان توسط چرخ دوخته شود. در آن دوره، بازار امیر، معروف ترین خیاط های دارالخلافه را در خود جای داده بود که بدون استفاده از چرخ خیاطی، با نخ و سوزن لباس و پوشاک مردم را می دوختند. تهرانی ها در ابتدا نسبت به این ابزار فرنگی روی خوش نشان ندادند چرا که بر این باور بودند این وسیله ساخت فرنگستان است و دوختن لباس با آن جایز نیست و پارچه نجس می شود و این که دندانه های چرخ خیاطی باعث جویده و بی دوام شدن پارچه می شود.با همه این تفاصیل چرخ خیاطی های گلدفینگر که عوام به آن گل فینگل می گفتند در یک مغازه عتیقه فروشی شخصی ارمنی تبار در انتهای خیابان لاله زار به معرض فروش گذاشته شد که در کمتر از شش ماه، توسط خیاطان خریداری شد. بعد از گذشت چند سال، به تدریج چرخ خیاطی توانست در میان وسایل منزل جای خود را پیدا کند و زن ها به دلیل خودنمایی و چشم و هم چشمی از عمده ترین خریداران این وسیله بودند که کنار اتاق مهمانخانه چرخ را روی میزی قرار می دادند و رویش را با روچرخی می پوشاندند و به دیگران فخر می فروختند.
نخستین دانشمند جهان کیست؟کلمه دانشمند (scientist) از سال 1834 وارد زبان انگلیسی شده و از آن زمان تاکنون تلاش‌های زیادی برای شناسایی اولین دانشمند جهان صورت گرفته است. توافق کمی در مورد این شخص وجود دارد؛ طبق بسیاری از گزارش‌ها، آناکسیماندر، نخستین شخصی بود که درمورد شناور بودن زمین در فضا، برخوردار بودن تمام موجودات زنده از یک جد مشترک و بی‌ارتباط بودن وقوع پدیده‌های هواشناسی با خدایان یونانی سخن گفت. چنین داستان‌هایی نشان دهنده آن است که آناکسیماندر می‌تواند دانشمند بزرگی در زمان خود باشد. او مطمئنا از بسیاری از ویژگی‌هایی که فیلسوفان علمی از فرانسیس بیکن گرفته تا کارل پوپر در خود داشته‌اند، ‌برخوردار بوده است: وی مصمم، کنجکاو، شکاک و بالاتر از همه تا حدی مستقل و تکرو بود. تنها چیزی که از کار اصلی آناکسیماندر باقی مانده، چهار خط نوشته است که با وجود الهام بخش بودن از دامنه محدودی برخوردار است. آناکسیماندر احتمالاً به خوبی از دیگر نقاط قوت مورد نیاز یک دانشمند برخوردار بوده است. کمبود میراث ملموسی از کارهای آناکسیماندر باعث شده که تلاش برای نامگذاری وی به عنوان نخستین دانشمند جهان تا حدی بلندپروازانه جلوه کند.
حاشیه ای بر سفید شدن لباس عروسدر دوران باستان عروس ها برای نشان دادن شادی خود، از رنگ های شاد و روشن برای لباس عروس استفاده می کردند. رنگ سفید مدتی طولانی است که به عنوان رنگی سنتی و رایج برای پیراهن عروس پذیرفته شده است، اما پیراهن عروس همیشه به رنگ سفید نبوده است.در غرب رسم پوشیدن لباس عروس به رنگ سفید، به دوران ملکه ویکتوریا برمی گردد. پیش از آن عروس ها، بسته به موقعیت اجتماعی خود، انواع متنوعی از رنگ ها و مواد را برای لباس عروس انتخاب می کردند. در آن روزگار رنگ سفید نشانه پاکی و عفت نبود، بلکه رنگ آبی دارای این معنا بود. در حقیقت بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را برای لباس عروسی خود انتخاب می کردند. از طرفی رنگ سفید نشانه ثروت و توانگری بود.ملکه ویکتوریا نخستین فرد سلطنتی نبود که پیراهن عروس سفید رنگ پوشید، اما نخستین فرد در دوره مدرن بود. رنگ سفید، رنگ مرسوم برای مراسم سوگواری سلطنتی بود و اگرچه همیشه به این عنوان استفاده نمی شد، اما به عنوان رنگی مناسب برای مراسم عروسی شاهانه هم محسوب نمی شد. ملکه و یکتوریا با ازدواج در لباسی سفید، چرخ ها را به حرکت درآورد.رنگ سفید عموماً برای لباس عروسی انتخاب نمی شد و لباس ویکتوریا باعث شگفتی شد. البته این لباس، غافلگیری ناخوشایندی نبود، زیرا به زودی زنان در سرتاسر اروپا و آمریکا از لباس های سفید برای عروسی خود استفاده کردند. اگرچه عروس هایی هم وجود داشتند که همچنان در لباس هایی به رنگ های دیگر ازدواج می کردند؛ اما رنگ سفید به عنوان رنگی مناسب و عالی برای لباس عروس تعیین شده بود و از آن زمان تا کنون ادامه یافته است. در حقیقت بسیار نادر است که عروسی در لباسی به رنگی غیر از سفید ازدواج کند. در کتابی مربوط به بانوان، در سال 1849 این جمله چاپ شد:« بر اساس رسم و سنت و عرف، از چندین سال قبل رنگ سفید به عنوان مناسب ترین رنگ برای لباس عروسی انتخاب شده است. این رنگ نمادی از پاکی و خلوص و عفت دخترانه است و نشانه ای از قلب سالم و دست نخورده ای است که به همسر آینده خود تقدیم می کند.»در زمان جنگ جهانی دوم بسیاری از عروس ها احساس کردند که ازدواج در لباس سفیدی مجلل، شایسته نیست، بنابراین لباس های ساده ای را برای مراسم عروسی خود انتخاب می کردند.
گنجینه های دنیای علم کجایند؟در دنیای علم و فناوری شاهدیم که گاهی در اثر اتفاق یا به عمد برخی از دستاوردها گم شده‌اند!! کشف مجدد آنها می‌تواند به سوالات مهمی در مورد حیات بر روی زمین و منشا انسان کمک کند. این گمشده ها را می توان ؛ گنجینه های گم شده دنیای علم لقب داد. سنگواره آرکئوپتریکس ماکسبرگ،یکی از نادرترین سنگواره‌های آرکئوپتریکس (نیاپرنده) است که متاسفانه پس از مرگ مالک آن در سال 1991 ناپدید شد. فضاپیمای AWOL ناسا در سال 1995 برای بررسی آب‌وهوای مریخ و احتمال وجود یخ به سوی این سیاره ارسال شد، اما تاکنون هیچ خبری از فرود یا مکان دقیق آن دریافت نشده و دانشمندان هنوز امیدوارند بتوانند این کاوشگر را در نزدیکی‌های قطب جنوب سیاره سرخ پیدا کنند.در مورد دیگری شاهدیم که؛ در سال 1943 ارتش نازی به دنبال بانک بذر،که هیتلر آن را سلاحی برای فتح جهان می‌دانست، به 18 موسسه علمی شوروی حمله کرد. نیکولای واویلوف، متخصص گیاه شناسی روس به جمع‌آوری 250 هزار بذر و گیاه در یک موسسه خود در لنینگراد پرداخته بود که می‌توانست به تغذیه شوروی سابق کمک کند؛ اما در پی حمله ارتش هیتلر 40 هزار نمونه دزدیده شداز این نمونه های دیگر خبری به دست نیامد!!.بدنیست بدانید که ؛ آپولو 14 در پرواز خود در سال 1971 با خود 500 بذر درخت را برای بررسی امکان تاثیر جو این قمر بر روی آنها به ماه برده و سپس به زمین بازگرداند. این بذرها شامل درختان عنبر سائل آمریکایی، کاج، چنار، درخت ماموت و صنوبر داگلاس بودند که اکثرا جوانه زده و در اطراف جهان از جمله آمریکا، بزریل، فرانسه، ژاپن و سوئیس کاشته شدند؛ اما مکان دقیق بسیاری از آنها مشخص نیست.قابل ذکر است که دانشمندان قسطنطنیه در قرن 12 میلادی بمب آتشزای ترسناکی موسوم به بمب روم شرقی ساختند. مواد تشکیل دهنده و فناوری ساخت این بمب که بصورت یک راز خانوادگی در میان شیمیدانان و مهندسان قسطنطنیه قرار داشت در قرن 12 میلادی با مرگ آنها گم شد.وجود هیولای لخ نس معمای دیگر است.با وجود سالها ادعا در مورد مشاهده هیولاهای لخ‌نس تا کنون نمونه‌ای از آنها دیده نشده اما در دهه 1600 نمونه‌هایی از یک موجود گردن دراز بدست آمد که می‌توانست اسرار پشت افسانه‌های هیولای آبی را روشن سازد. در اواخر قرن 17 میلادی در کتابی، اولین توضیح علمی از پوستی که به یک فیل دریایی غیرعادی تعلق داشت، منتشر شد که از گردن بلندی برخوردار بود. از آن زمان به بعد این پوست دیگر دیده نشده و همچنین نمونه دیگری نیز شناسایی نشد.جنگ باعث ناپدید شدن استخوان انسان پکن شد!.در سال 1941 در میان جنگ چین و ژاپن از جمله چیزهای از دست رفته،‌جعبه‌های چوبی حاوی جمجمه‌های انسانی از جمله جمجمه انسان پکن بود که دیگر هیچ گاه دیده نشدند. اکنون پس از گذشت بیش از نیم قرن هنوز باستان‌شناسان در پی دستیابی به این گنجینه برای پاسخ به سوالاتی در مورد آدم خواری در میان انسانهای اولیه و منشا آغاز سخن گفتن در انسان ها هستند.گفتنی است که راز ساخت فولاد معجزه‌آسای دمشق هم به رازها پیوسته است!!صلیبیون اروپا پس از بازگشت از جنگ خود با مسلمانان به نقل داستان هایی از شمشیرهای کاربردی آنها پرداختند که می‌توانست دستمال ابریشمی شناور را برش دهد، ‌90 درجه خم شده و بدون هیچ آسیبی به عقب خم شود. پس از سال ها پیشرفت در علم مواد، هنوز ساختار این سلاح ناشناخته باقی مانده است.در آخر جهت اطلاع متذکر می شویم که ؛بسیاری از سنگ‌های ماموریت‌های آپولو 11 و آپولو 17 که به ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا هدیه داده و سپس به ناسا بازگردانده شده بود، گم شده یا توسط افراد ناشناس دزدیده شدند.

*** روایت تاریخی کریم سنجابی از منتظری

سنجابی از چهره های ارشد جبهه ملی و همراه مصدق است که پیش از انقلاب مدتی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به عنوان وزیر خارجه دولت بازرگان انتخاب گردید و بعد استعفای دولت موقت به یک ضدانقلاب تمام عیار تبدیل شد و از ایران گریخت.

وی در 21 اکتبر 1983 و در گفتگو با بخش تاریخ شفاهی دانشگاه هاروارد، پیرامون سوالی درباره آیت ا... منتظری چنین می گوید:

"بنده ایشان را آدم فوق العاده ساده و سطحی می دانم ... ."

 

***«ستایش» به 6 سال حبس محکوم شد!؟ نرگس محمدی، همکار شیرین عبادی و عضو ارشد گروهک موسوم به 'کانون مدافعان حقوق بشر' به دلیل انجام فعالیت های خارج از ضابطه و فعالیت علیه نظام، به زندان محکوم شد.

شبکه تجزیه طلب "آسو.ست" (ASOsat) سه شنبه 6مارس (16اسفند) هنگام اعلام خبر محکومیت "نرگس محمدی" نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، در بخش خبری خود از تصویر یک هنرپیشه مشهور استفاده کرد!
توضیح اینکه دست اندرکاران ناشی بخش خبر شبکه آسو.ست، به دلیل تشابه اسمی نتوانستند میان نرگس محمدی (فعال فمینیست) که به جرم فعالیت های غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب به تحمل 6 سال زندان محکوم گردیده است و نرگس محمدی (بازیگر) که به دلیل ایفای نقش در سریال پربیننده "ستایش" از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است، تمییز قائل شوند!!
گفتنی است نرگس محمدی، همکار شیرین عبادی و عضو ارشد گروهک موسوم به "کانون مدافعان حقوق بشر" به دلیل انجام فعالیت های خارج از ضابطه و فعالیت علیه نظام و نشر اکاذیب در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل 11 سال زندان محکوم شده بود، که این حکم در شعبه 54 تجدیدنظر به 6 سال زندان تقلیل یافت. حکم مذکور در تاریخ 25 دی ماه صادر و در 14 اسفند به وکیل وی ابلاغ شده است.
خاطرنشان می شود که شبکه تجزیه طلب "آسو.ست" با رویکرد تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و ترویج اندیشه های انحرافی و حمایت از گروهک های ضدانقلاب فعالیت می کند.

  

 ***رفتار زننده مسئولان داروخانه هلال احمر با بیماران کلیوی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به مشکلات عدیده بیماران کلیوی در تهیه دارو از داروخانه مرکزی هلال احمر از برخورد و رفتارهای زشت و زننده متصدیان این داروخانه با بیماران انتقاد کرد. 

مصطفی قاسمی  با انتقاد از معاونت دارویی وزارت بهداشت در عدم تخصیص داروهای تخصصی بیماران کلیوی به دیگر داروخانه ها برای تسهیل کار مراجعه این بیماران اظهار داشت: در حال حاضر داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر توزیع کننده این داروهای تخصصی بیماران کلیوی است که متأسفانه با بیماران رفتار بسیار بدی دارد.

***داستان جارو برقی و یحجال 35هزار تومانی آنچه می خوانید کلاه گشادی است که فرد شیادی به نام فرهاد صاحب شبکه 'کلیک ست'، هر روز بر سر هزاران ایرانی ساده دل و زود باور می گذارد.

یکی یکی کانال های ماهواره را عوض می کنید، ناگهان توجهتان به یک برنامه جلب میشود؛"یک سوال سه گزینه ای وجایزه ای یک میلیون تومانی"، تمام هزینه اش هم ارسال یک پیامک است، با خودتان می گوئید به جایی که بر نمی خورد، سنگ مفت گنجشک هم مفت.
دو یا سه روز بعد خانمی خوش صدا به موبایل شما تماس می گیرد ومژده می دهد که شما برنده مسابقه شده اید، از خوشحالی بال در می آورید و در کسری از ثانیه هزاران نقشه برای خرج کردن یک میلیون تومان می کشید اما طولی نمی کشد آن خانم خوش صدا می گوید که جایزه شما گرچه یک میلیون تومان است اما نقدی نیست بلکه جوایزی است به ارزش یک میلیون تومان که برای شما پست خواهد شد و بعد شروع می کند به شرح جوایز: یک عدد جاروبرقی، یک عدد چرخ خیاطی و کلی وسایل دیگر....
با خود می گوئید اسب پیشکشی که دندان هایش را نمی شمارند، این هم خودش نعمتی است. سوال می کنید که این جوایز کی به دست من میرسد؟، خانم هم می فرمایند پس از واریز مبلغ سی و پنج هزار تومان به فلان شماره حساب، این جوایز به دست شما میرسد و مبلغ فوق هم جهت هزینه های پستی میباشد. در کمتر از یک ساعت سی و پنج هزار تومان را به شماره حساب مورد نظر واریز می کنید و کد رهگیری را هم به خانم مربوطه اعلام می فرمائید، ایشان هم ضمن تبریک مجدد به شما می فرمایند که جوایز شما در ظرف یک هفته به آدرس تان ارسال خواهد شد.
و درست یک هفته بعد طبق قولی که به شما داده شده، بسته ای به آدرس شما فرستاده میشو؛د اما آن بسته آنقدر کوچک است که از تعجب خشکتان میزند. با خود می گوئید مگر میشود جاروبرقی و چرخ خیاطی در این بسته کوچک جا شوند؟
با اعصابی خراب؛ بسته را باز می کنید، یک عدد بابلیس هزار تومانی، دو عدد پوستر رضا صادقی، یک عدد فیلم هندی، چهار عدد کش مو،تنها وسایل درون بسته هستند.
فورا تماس می گیرید و به خانم خوش صدا اعتراض می کنید این چه چیزی است که فرستاده اید؟ پس چرخ خیاطی کو ؟ جاروبرقی کجاست؟ ارزش همه اینها که پنج هزار تومان هم نمیشود!! وخانم در کمال خونسردی می فرمایند احتمالا اشتباهی صورت گرفته و شماره ای را به شما می دهند و می گویند جهت اعتر اض با این شماره تماس بگیرید، تماس می گیرید اما کسی جواب نمیدهد و باز به خانم زنگ می زنید اما این بار او هم جواب نمیدهد و شما می مانید وسی و پنج هزار تومان ضرر.
آنچه خواندید کلاه گشادی است که فرد شیادی به نام فرهاد " صاحب شبکه کلیک ست"، هر روز بر سر هزاران ایرانی ساده دل و زود باور می گذارد، گرچه این شیاد در خارج از ایران است اما میتوان از شخصی که هموطنان به حساب وی پول واریز می کنند، شکایت کرد."
 ***مزاح با زنان در مجلس نهم سخنگوی جبهه پایداری درباره اظهارات عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره ریاست زنان بر مجلس نهم گفت: برخی از اظهار نظرها در این خصوص البته در حد نظر شخصی است و ظاهرا آقای حسینیان گفته‌اند این قسمت مصاحبه به نوعی مزاح بوده است.
 سخنگوی این جبهه پیرامون موضوع استیضاح وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی تاکید کرد: این استیضاح در حال حاضر به روند امور اجرایی کشور کمک نمی‌کند و تنها فرصت‌هایی را که مجلس هشتم باید صرف رسیدگی به امور فوری کشور به ویژه مسئله بودجه سال جاری نماید به هدر می‌دهد.

 ***تجلیل من و تو از خواننده گروهک منافقین!شبکه من و تو از یکی از خوانندگان دوران طاغوت که بعد از انقلاب به سازمان منافقین پیوسته بود تجلیل کرد!

شبکه من و تو به بهانه سالروز تولد یکی از خوانندگان زن دوران طاغوت که بعد از انقلاب به سازمان منافقین پیوست از وی تجلیل کرد.
مجری اتاق خبر شبکه من و تو ضمن تعریف و تمجید از اشرف السادات مرتضایی معروف به مرضیه گفت: «از مرحوم مرضیه یادی می کنیم به خاطر اینکه در همین روزهای فروردین متولد شد و اگر زنده بود الآن 88 ساله بود.»
گفتنی است، درحالی که دست سازمان منافقین به خون هزاران مرد و زن و کودک ایرانی آلوده است، شبکه من و تو ضمن تجلیل از یک زن خواننده طاغوتی که به این سازمان پیوسته است، به حمایت از این گروهک تروریستی می پردازد.
***پیتزا چلوکباب هم آمد! یک پیتزافروش خوش ذوق ایتالیایی پس از سفر به ایران ، با تلفیق دو غذای ملی ایتالیایی و ایرانی ، پیتزاچلوکباب را ابداع کرد.

استفانو کوپارونی که در شهر ساحلی انکونا رستوران دارد ، با افزودن برنج زعفرانی و کباب به پیتزا ، مشتریان خود را با این غذای جدید آشنا کرد.

یک خانم ایتالیایی در حالی که با فرزند خود سرگرم خوردن این پیتزا بود گفت: من و پسرم پیتزاچلوکباب را خیلی دوست داریم و چند بار به ایران سفر کرده ایم و از نزدیک با غذاهای خوشمزه و مردم مهمان نواز این کشور اشنا هستیم.

وی تاکید کرد: با خوردن این غذا ، خاطرات خوب ایران را زنده می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد