سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

پیامکهای انصراف از یارانه مردم را سردرگم کرد/فرمانداریها بی اطلاع 
اهواز - خبرگزاری مهر: به دنبال ارسال پیامک برای برخی از مردم مبنی بر انصراف از یارانه دریافتی و واریز نشدن مابه التفاوت یارانه مرحله دوم هدفمندی برای آنها، اغلب این افراد بین مکانهای مختلف سرگردان شده اند و هنوز پاسخ شبهات خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل دولت مابه التفاوت مرحله دوم یارانه ها به مبلع 28 هزار تومان برای هر نفر را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد ولی برای افرادی که پیامکی مبنی بر انصراف از دریافت یارانه ارسال شده بود این مبلغ واریز نشد؛ این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد این افراد که به گفته دولت از اقشار مرفه جامعه هستند از افراد آسیب پذیر یا کارمندان دولت به شمار می روند و به هیچ وجه نمی توان به آنها افراد مرفه لقب داد.

در همین خصوص مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها با اعلام دلیل واریز نشدن مابه التفاوت 28 هزار تومانی مرحله اول و دوم هدفمندی برای اقشار توانمند و مرفه، گفت: برای این گروه ها فقط یارانه 45500 تومانی ماهیانه واریز شده است.

بهروز مرادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به پیامکهای ارسال شده برای برخی از سرپرستان خانوار، گفت: در قالب آن پیامکها از افراد خواسته شده بود تا با مراجعه به سایت سازمان هدفمندی یکی از چهار گزینه پیشنهادی را انتخاب کنند.
 
مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: به تشخیص دولت و توجه به وضعیت درآمدی افراد، برای اقشار مرفه 28 هزار تومان مابه التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندی به ازاء هر فرد واریز نشده است.
 
بر همین اساس مبنای این تشخیص مرفه بودن یا نبودن برای هیچ کس روشن و مشخص نیست و معلوم نیست اسامی این افراد چگونه از سوی دولت به عنوان افراد مرفه معین شده است ولی آن چیزی که مشخص است این است که مابه التفاوت یارانه پرداختی مرحله اول و دوم برای این افراد واریز نشده است.

در این پیامکها به افراد توصیه شده در صورتیکه قصد انصراف از یارانه پرداختی را ندارند به سایت http://refahi.ir مراجعه کنند ولی در این سایت که این روزها یکی از پربیننده ترین سایتهای کشور شده است هیچ اشاره ای به چگونگی عدم انصراف افراد نشده و هیچ امکانی برای ورود مردم و اعلام عدم انصراف در آن پیش بینی نشده است.

این امر مردم را این روزها بین فرمانداریها، کافی نتها، امور اقتصاد و دارایی و استانداری سرگردان کرده است و معلوم نیست تکلیف این قبیل افراد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود چیست؟ این در حالی است که شایعاتی فراوانی بین مردم کوچه و بازار منتشر می شود که اغلب آنها محلی از اعراب ندارد.

برای نمونه مردم می گویند هر کس بیش از یک خانه به اسم خود دارد یارانه اش از سوی دولت قطع شده است یا اینکه اگر کسی فرزندانی در خانه دارد که شاغل هستند شامل این وضع می شود ولی هیچ یک از این شایعات منبع رسمی ندارد و متاسفانه در این بین منابع رسمی هیچ گونه اطلاع رسانی را در دستور کار قرار نداده اند.

حتی فرماندار اهواز با اظهار بی اطلاعی از چگونگی برخورد با این وضع می گوید: اطلاعات ما در خصوص نحوه برخورد با افرادی که پیامک انصراف را دریافت کرده اند و یارانه مرحله دوم ربه حسابشان واریز نشده در حد همان گفتگوی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما است و موضوع و بخشنامه جدید در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

عبدالعزیز فدعمی افزود: ما فقط می دانیم که مردم باید به سایت http://refahi.ir مراجعه کنند ولی برخی از مردم می گویند که مراجعه به این سایت توام با سردرگمی است و موضوعی را مشخص نمی کند.

وی افزود: مراجعات فراوانی در روزهای اخیر به فرمانداری اهواز صورت گرفته ولی متاسفانه ما جواب مناسبی به آنها نداده ایم ولی منتظر هستیم در روزها آینده راهکاری برای حل این مسئله اندیشده شود.

فدعمی تصریح کرد: البته در مدت اخیر ما مراجعات فراوانی به فرمانداری اهواز در خصوص یارانه ها داریم که سه نفر از کارکنان فرمانداری صرفا مشغول پاسخگوئی به این افراد هستند. اغلب مراجعان هم شامل خانمهایی است که از همسرانشان جدا شده اند و قصد دارند که یارانه آنها به حسابشان واریز شود که این کار راهکاری مشخص و فرمهای از پیش طرحی شده ای دارد و ما این موارد را طبق تعریف انجام شده انجام می دهیم.

به هر حال انتظار می رود که دولت در کنار اجرای طرحهای خود، به پاسخگوئی به شبهات مردم نیز احترام قائل شود و راهکاری برای حل این مشکل بیندیشد نه اینکه آنها را به سایتی هدایت کنند که هیچ راهکاری برای حل مشکل مردم در آن پیش بینی نشده است این در حالی است که دولت باید به صورت معین مشخص کند که ملاکش از تعیین افراد مرفه جامعه بر اساس چه معیاری است؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد