سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار قضایی استان

دادستان انتظامی قضات کشور: ازقضات شجاع و قانونمند دفاع می کنیم

اهواز- دادستان انتظامی قضات کشور گفت: دادسرای انتظامی قضات از مواضع قانونی و عملکرد منطبق با مقررات قضات، به سختی دفاع می کند.

دادستان انتظامی قضات کشور: ازقضات شجاع و قانونمند دفاع می کنیم

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حجت الاسلام 'احمد شفیعی ' در نشست قضات دادگستری خوزستان در اهواز افزود: وظیفه این دادسرا تنها تنبیه و درخواست مجازات نیست بلکه وظیفه خود می دانیم که از قضات قانونمند، شجاع و سریع العمل دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در بازرسی امسال از دادگستری تهران و 10 استان دیگر، 250 نفر از قضات کشور تشویق شدند.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه برخی از تخلفات انتظامی که به واسطه کمبود کادر اداری و کم تجربگی رخ می دهد، قابل اغماض است اظهار کرد: در این دادسرا با جرایم عمدی و تخلفات ناشی از تعمد و سوءاستفاده از جایگاه مقدس قضاوت، برخورد جدی می کنیم.

حجت الاسلام شفیعی گفت: قوانین دادسرای انتظامی قضات در گذشته سخت گیرانه تر بود و در برخی موارد به اعتبار و آبروی قضات خلل وارد می کرد اما در قانون جدید بسیاری از مسایل اصلاح شده است ، به طور مثال تنها در جرایم عمدی برای قاضی تقاضای تعلیق می شود.

وی با بیان اینکه خوزستان به واسطه وجود شرایط آب و هوایی خاص و کمبود امکانات، جزو استان های محروم است بیان کرد: امسال جذب نیروی قضایی در دستگاه قضایی بیشتر از سال های گذشته بود و امیدواریم با آموزش آنان و ورود به چرخه قضاوت، شرایط بازنشستگی برای قضات باتجربه آسان تر شود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در گذشته پاداش پایان خدمت قضات تنها هنگام بازنشستگی و ترک دادگستری، به آنان پرداخت می شد اما در قانون جدید این پاداش به قضاتی که به رغم داشتن شرایط بازنشستگی به قضاوت در دستگاه قضایی ادامه می دهند، در پایان سال سی ام خدمت آنان پرداخت می شود.

عضو شورای قضایی کشور با بیان این که سخن از عدالت در قرآن و احادیث به عنوان یکی از دلایل حکومت و فرستادن پیامبران بوده است، اظهار کرد: در قرآن کریم، اساس حکومت و ملک و نظام ، بر اساس عدالت است.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در آموزه های دینی قرآن کریم، لسان وحی و کلام ایمه اطهار نیز آموخته ایم که اجرای عدل و عدالتخواهی از آرمان های انبیاء بوده است.

وی افزود: حکومت با کفر دوام می آورد اما با ظلم و نابرابری دوام نخواهد داشت بعد از 1400 سال با مجاهدت و خواست مردم و لطف خداوند، اسلام، عدالت و قانون اساسی بر اساس آموزه های قرآن درخشید و شعاع آن از مرزهای کشور فراتر رفته و مسلمانان را متوجه گوهر وجود خود کرده است.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: وحشت صهیونیسم و استکبار جهانی نیز ناشی از همین عدالتخواهی و مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه چشم جهانیان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است گفت: عملکرد قضات می تواند سرنوشت نظام و انقلاب را رقم بزند و به دنیا ثابت کند عدالتی که از آن سخن می گوییم و احکام نورانی اسلام، قابل اجراست.

حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: جهادی که در دهه 60، نظامیان، بسیجیان و پاسداران در مرزهای جنوب غرب کشور انجام دادند، امروز شکل دیگری در سنگر مسایل فرهنگی، اقتصادی و قضایی نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اصل خدمت در کسوت قضا، کاری سخت و خطیر است چرا که انسان در معرض همه گونه خطرات قرار دارد و نام، ناموس، عرض وجان مردم در قلم اوست.

رییس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت این دادگستری گفت: دادگستری خوزستان این ظرفیت را دارد که در سطح مدارج بالاتری قرار گیرد و با کسب رضایت مردم، اعتماد جامعه را به دستگاه قضایی افزایش دهد.

'محمدباقر الفت' افزود: همکاران قضایی در دادگاه های تجدید نظر استان به رغم فراوانی کار و کمبود شدید کارد قضایی، از توان و روحیه بالایی برخوردارند و این دادگاه ها در رتبه های پنجم تا هفتم دادگستری های کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه دادگستری خوزستان در دادگاه های حقوقی با کمبود شدید شعب و کادر قضایی روبرو است افزود: این کمبودها موجب می شود آن چنانکه باید خدمت رسانی نشود.

الفت ادامه داد: دادسرهای عمومی و انقلاب استان در رتبه دوم قرار دارند و در بخش های مختلف کاری از جمله نظارت بر ضابطان قضایی و ارتباط و نظارت بر زندان ها عملکرد مثبتی داشته اند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نیز خواستار تسهیل گردش نیروی کار در دستگاه قضایی شد و گفت: برخی دادیاران و بازپرس ها، نزدیک به 10 سال است که در دادسرا مشغول به خدمت هستند و با توجه به کندی اختصاص نیرو از مرکز و تمایل نداشتن سایر همکاران برای خدمت در دادسرا، ناچار به ماندن در دادسرا هستند.

'فرهاد افشارنیا' افزود: قضات خوزستان با پرونده های امنیتی متعددی روبه رو هستند که مورد توجه سرویس های جاسوسی بیگانه و دشمنان است ، همچنین درآمدزایی استان خوزستان که قریب به 90 درصد بودجه کشور از نفت این استان تامین می شود موجب تشکیل پرونده های اقتصادی متعددی می شود که رسیدگی به آنها دشوار است و باتوجه به سختی کار، قضات تمایلی به پذیرفتن این پرونده ها ندارند.

معاون آموزش دادگستری استان خوزستان نیز خواستار تخصیص امتیاز ویژه برای فرزندان قضات در آزمون های جذب قضات شد.

حجت الاسلام 'سعید سعدی 'گفت: خوزستان باتوجه به برخورداری از تنوع اقلیم، مرز آبی و خشکی، گمرکات متعدد و مراتع و جنگلها، داراری پرونده های متنوعی در زمینه زمین خواری و دیگر مفاسد اقتصادی است.

در ادامه این نشست جمعی از قضات دادگستری استان به بیان مسایل و مشکلات موجود پرداختند که دادستان انتظامی قضات کشور به آنها پاسخگویی و برای انتقال آن به شورای قضایی کشور قول مساعد داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد