سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جند مطلب خواندنی

حاشیه ای بر اثرات گفتن بسم الله شاید در ذهن بعضی از افراد این سوال پیش بیاید که آیا شفا طلبیدن از قرآن و دعا جائز است و می توان برای دردها به آن تمسک جست؟ خداوند تعالی در قرآن می فرمایند:« ما آن چه از قرآن فرستادیم شفا و رحمت الهی برای مومنین است (اسراء آیه 82)» با توجه به آیات و روایات ذکر شده شفا جستن از آیات و دعاهایی که از اهل بیت (ع) وارد شده هیچ اشکالی ندارد ولی باید زمینه را که توجه به لقمه حلال، پاک ساختن باطن و ذکر و فکر از وسوسه های شیطانی است برای تاثیرگذاری این دعاها آماده کرد.عبدالله بن یحیی که از دوستان امیرمومنان علی (ع) بود به خدمتش آمد و بدون گفتن بسم الله بر تختی که در آن جا بود نشست، ناگهان بدن وی منحرف شد و بر زمین افتاد و سرش شکست!!امام علی (ع) دست بر سر او کشید و زخم او التیام یافت بعد فرمود: آیا نمی دانی که پیامبر (ص) از سوی خدا برای من حدیثی نقل کرد که هر کار بدون نام خدا شروع شود بی سرانجام می ماند.گفتم: پدر و مادرم به فدایت باد می دانم و بعد از این ترک نمی کنم. امام علی (ع) فرمود: در این حال بهره مند و سعادتمند خواهی شد.امام صادق (ع) می فرمایند: بسیاری اتفاق می افتد که بعضی از شیعیان ما بسم الله را در آغاز کارشان ترک می گویند و خداوند آنها را با ناراحتی مواجه می سازد تا بیدار شوند و ضمنا این خطا از نامه ی اعمالشان شسته شود.
معادله ریاضی چای مطبوع!
دانشمندان به منظور اثبات این نکته مهم که علم ریاضی از یک سری اعداد و فرمول های خشک و کسل کننده ساخته نشده است، در سال گذشته فرمول ها و نتایج تحقیقات آمارهای ریاضی را در خصوص موضوعات سرگرم کننده ای چون طرز تهیه یک چای مطبوع ارائه کردند. چای یکی از بهترین نوشیدنی هاست. ممکن است بسیاری از مردم تصور کنند که تهیه یک چای عالی هنر است. در سالی که گذشت گروهی از دانشمندان دانشگاه اومبریای شمالی در انگلیس نشان دادند که تهیه یک چای خوب بیش از آن که هنر باشد، علم است.این دانشمندان با ارائه یک فرمول ریاضی راز تهیه یک فنجان چای مطبوع را نشان دادند. برپایه این فرمول ریاضی، دمای مطلوب برای نوشیدن چای 60 درجه سانتیگراد است که 6 دقیقه پس از ریختن این نوشیدنی در فنجان به دست می آید. اما پس از گذشت 17 دقیقه و 30 ثانیه، دمای چای به 54 درجه سانتیگراد می رسد که بهترین دما برای لذت بردن از آن است.فرمول ریاضی یک فنجان چای مطبوع:( TB+ (H2O) 2mins BT+ C(10 ml) 6 mins BT= PC(OT 60°c)توضیح علائم اختصاری: TB یک چای کیسه ای، BT زمان دم کردن/ در این فرمول دو دقیقه، H2O آب، C شیر/ در این فرمول 10 میلی لیتر، PC یک فنجان چای مطبوع و OT دمای مناسب برای نوشیدن چای/ در این فرمول 60 درجه سانتیگراد،!!
ریشه یابی جالب رویترز از وحشیگری سرباز آمریکای
در حالی که جهان اسلام هنوز از شوک عمل نفرت انگیز سربازان خبیث امریکایی در سوزاندن قرآن بیرون نیامده بود، فاجعه ی دیگری رخ داد. سرباز 38 ساله امریکایی که تا کنون نامش منتشر نشده است با هجوم شبانه به خانه غیرنظامیان افغان 16 نفر از جمله 9 کودک را به رگبار بست و به قتل رساند. در خبرگزاری رویترز می خوانیم؛ برخی کارشناسان در پاسخ به این سوال که چرا یک سرباز امریکایی باید شبانه پایگاه خود را ترک کند و 16 غیرنظامی افغان را در خانه های خود بکشد، احتمال بیماری روحی یا آسیب مغزی را وارد دانسته اند. یک افسر ارتش در گفتگویی اظهار داشت:« این سرباز در یک حادثه رانندگی در سال 2010 در عراق دچار آسیب مغزی شده و پس از درمان دوباره به خدمت بازگشته است.» عامل دیگری که بر ایجاد بیماری روحی تأثیر می گذارد، طول مدت زمان بین اعزام هاست که به آن ”زمان سکونت" می گویند. ارتش، درباره مدت زمان بین برگشتن این سرباز 38 ساله از عراق و اعزام جدیدش به افغانستان در دسامبر گذشته، خبری منتشر نکرده است.وقتی فردی که دارای بیماری روحی است دست به اعمال خشونت آمیز می زند، در واقع تمرکز خود را از دست داده و غیرمنطقی تر شده است، به همین دلیل خطرناک تر می شود
گوشه چشمی به هزینه های سیگار
سیگار در طول قرن بیستم باعث مرگ بیش از 100 میلیون نفر شد. برآورد می شود این تعداد در قرن بیست و یک به رقم شگفت انگیز یک میلیارد نفر برسد.براساس تازه ترین گزارش اطلس دخانیات، سیگار کشیدن سالانه هزینه ای معادل یک تا دو درصد از کل تولید ناخالص جهان را تشکیل می دهد و در عین حال می تواند باعث مرگ یک میلیارد نفر در طول قرن فعلی شود.خسارات اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم سیگار کشیدن شامل مواردی مانند هزینه های بهداشت و درمان، ترک اعتیاد، مبارزه با مواد مخدر و غیره می شود.برخی گزارش ها حاکی از آن است که هزینه های ناشی از سیگار کشیدن حتی ممکن است بیشتر از برآوردهای فعلی باشد.، چین در حال حال بزرگترین مصرف کننده سیگار در جهان بوده و در سال 2009 این کشور سهمی 38 درصدی در کل مصرف جهانی سیگار داشت.
شماره پیامک های مهم و ضروری ایران
داشتن شماره پیامک های های ضروری، به قول معروف کار راه انداز است. این چند شماره را به یاد داشته باشید.شاید مفید فایده افتد:
گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت رو بفرستید)،گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246( شماره پلاک ماشین متخلف رو بفرستید)، رهگیری نامه پستی : 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی رو )،مشکلات شهرتهران (شهرداری) : 3000137، اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرارگرفتن در سایت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبی رو بفرستید)،لغت نامه آریان پور : 2000444 Word-to-translate ،گرفتن قبض موبایل : 30009 ( با فرمت زیر بنویسید : تاریخ شروع ؛ تاریخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 یعنی از اول سال 86 تا 23 فرودین ماه)،خدمات بانک ملت : 200033،خدمات بانک اقتصاد نوین : 200050،خدمات بانک سپه:200020 – 200021-200022،خدمات،بانک کشاورزی : 2000911- 200093،خدمات بانک سامان : 20000،خدمات بانک صادرات :200060،خدمات بانک تجارت : 200070( برای استفاده از خدمات بانک ها اول باید در شعب درخواست را پر کنید)،اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با این فرمت : پرواز Filight-code)، نرخ ارزهای رایج : 2000444 با این فرمت : Currency-name،اطلاعات هوا : 1000305 ( پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر رو بفرستید)،ساعت کشورها : 1000392 (نام کشور رو بفرستید)،مکان های دیدنی هر شهر : 1000394،مسافت بین شهر ها : 1000396 و اوقات شرعی : 2000916
با سبوس برنج از پیری پوست جلوگیری کنید
فیتواسترول‌ها، توکوترینول‌ها و توکوفرول‌ها به همراه ویتامین (ای) موجود در سبوس برنج آنتی اکسیدان‌های بالایی هستند که دارای خواص ضد سرطانی بوده و از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها می‌تواند جلوگیری نماید.این ترکیبات به همراه ویتامین (E) در سلامت پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خاصیت ضد پیری و چروکیدگی برای پوست است و می‌تواند از پیری زود رس پوست جلوگیری نماید. که این ترکیبات در تهیه برخی از ماسک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.سبوس برنج رطوبت پوست را حفظ می‌نماید و از خشکی و ترک و آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. مصرف این ماده مغذی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اسید سیتریک موجود در سبوس به رشد سلول‌های پوست کمک می‌کند و به علت دارا بودن ویتامین (B5) برای رشد موبسیار موثر است.توصیه می‌شود افراد دو قاشق مربا خوری سبوس برنج را در غذای خود اضافه نمایند. مصرف بیش از حد سبوس فرد را دچار انسداد روده می‌نماید. فیبر خاصیت جذب بالایی دارد، در صورت مصرف سبوس و هر ماده غذایی که مقدار فیبر بالایی دارند باید دقت شود که مقدار زیادی مایعات (آب) مصرف شود.
اشاره ای به خواص سوره مبارکه فاتحة الکتاب
این سوره مبارکه به جهت رفعت و شرافتش تقریباً بیست و اندی اسم دارد ، یکی از آنها به نام حمد است که به مناسبت حمد و ستایشی است که در این سوره از پروردگار یکتا خداوند تبارک و تعالی به عمل آمده است.امام صادق (ع) می فرمایند: « سوره حمد سوره ای است که اول آن ستایش و میانه آن اخلاص و آخر آن نیایش می باشد.» از امام صادق (ع) نقل شده است که ؛ «هر کسی در صبح قبل از آن که حرف بزند هفت بار سوره مبارکه حمد را بخواند هر ناخوشی و مرضی که دارد برطرف گردد و هرگاه در آن روز ناخوشی و مرضی زایل نگردد در روز دیگر بعد از نماز صبح و قبل از حرف زدن هفتاد مرتبه این سوره را با اعتقاد کامل بخواند من ضامن شفا او خواهم بود.»پیامبر (ص) می فرمایند: « هر کس سوره حمد را بخواند چنان است که دو سوم قرآن را خوانده و ثواب آن کسی که بر همه مومنان تصدق کرده باشد به او داده می شود »و نیز ایشان می فرمایند: «هر کس به صدای قاری این سوره گوش دهد به اندازه یک سوم ثواب آن به وی داده می شود.»در خواص این سوره از پیامبر (ص) نقل است که« هنگام خواب بر پهلو بخوابید و سوره های حمد و توحید را بخوانید از همه بلایا ایمن خواهید بود و هر کس در حین ورود به منزل خود سوره های حمد و اخلاص را بخواند خداوند فقر و تنگدستی را از او برطرف و خیر و رکت بسیار به وی عطا می کند.»در روایتی امام صادق (ع) می فرمایند:« هرگاه که هفتاد مرتبه سوره حمد را بر یک دردی خواندم آن درد تسکین یافت.» نقل است شیطان در مدت عمر خود چهار ناله جانکاه کرد: وقتی که طناب لعنت بر گردنش افتاد و زمانی که از بهشت رانده شد و وقتی که رسول اکرم (ص) به رسالت مبعوث شد و هنگامی که سوره حمد نازل شد.
پیش‌بینی ایست قلبی با بررسی فشار خون دو دست
پژوهشگران اعلام کردند : تفاوت فشار خون دو دست، نشانه ای از خطر بروز سکته و ایست قلبی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا محسوب می شود و می توان با بررسی این موضوع، خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی را کاهش داد.محققان در این تحقیقات میزان فشار خون در مرحله انقباضی در یک دوره عملکرد قلب - عدد بالاتر در فشار خون - را در دویست و سی بیمار مبتلا به فشار خون مورد مطالعه قرار دادند.طبق این تحقیقات، اندکی تفاوت در عدد بالای فشار خون بین دست راست و چپ، نشانه ای از افزایش خطر بروز بیماری عروقی ثانوی تنگ شدن و یا انقباض رگهایی است که خون را به اعضای تحتانی بدن می رسانند می باشد.پژوهشگران توصیه کردند پزشکان در زمان معاینه بیماران بویژه بیماران مبتلا به فشار خون بالا، فشار خون هر دو دست را اندازه گیری کنند.رئیس بخش قلب بیمارستان وینتروپ در نیویورک در این خصوص گفت: «ممکن است میزان فشار خون در دو دست اندکی متغیر باشد؛ اما اگر این اختلاف زیاد باشد نشانه ای از بروز مشکل و همچنین هشداری برای پزشک محسوب می شود و پزشک باید خود را برای پیشگیری از حمله و یا ایست قلبی آماده کند.»وی افزود: «بررسی فشار خون دو دست وقت چندانی نمی گیرد، اما می توان با استفاده از این اقدام جان یک بیمار را نجات داد.»
ماجرای رسوایی یک عارف‌نما
در سایت حوزه نیوز آمده است:چندی است بازار عارف نماها داغ است و برخی فرصت طلبان به نام مقدسات، عده ای ساده لوح را دور خود جمع کرده و به نام عرفان، دکان باز کرده‌اند، اما عقلانیت و کیاست شیعه بالاتر از این است، به سادگی در دام این گونه باندهای تبهکار بیفتند .برای اثبات این ادعا، توجه شما را به ماجرای رسوایی عارف نمای شیاد توسط یکی از بانوان باهوش شیعه، جلب می کنیم.«شیخ عبدالسلام» سر سلسله صوفیه سنی مذهب بود. وی کارش بالا گرفت تا جایی که در پرچم‌های لشگری می‌نوشتند: «لا اله الا الله محمد رسول الله الشیخ عبد‌السلام ولی الله!!!»روزی شیخ در مسجد بصره در بین نماز گفت: کِخ کِخ (معرب چِخ چِخ) چون از نماز فارغ شد مریدان به او گفتند: این چه کلامی بود که در بین نماز بر زبان راندی؟!وی جواب داد: سگی را دیدم که نزدیک باب کعبه می‌آمد، من آن را دور کردم، مریدان از این سخن او و این که از بصره، مکه را می‌بیند شگفت زده شدند. یکی از مریدان او همسری شیعه داشت و این کرامت شیخ را برای وی بیان کرد.آن زن گفت: سزاوار است که چنین شخص بزرگواری را به خانه خود دعوت نمایی تا از او پذیرایی کنیم. شوهر اجابت کرد و شیخ را با عده‌ای از مریدان دعوت نمود.آن زن غذایی مهیا کرد، هنگام خوردن غذا، سفره را گسترد و سینی‌هایی حاضر نمود و در هر سینی مرغ بریان کرده ای روی نان‌ نهاد و در سینی شیخ مرغ بریان را زیر نان مخفی کرد، بگونه ای که مرغ دیده نشود. شیخ، مرغ را ندید و خشمگین و دست بسوی طعام نبرد و گفت: چرا به من توهین کردید و مرغ در سینی من نگذاردید؟!آن زن شیعه داخل مجلس شد و مرغ را از زیر نان‌ها بیرون کشید و گفت: ای شیخ؛ تو از بصره سگ را در مسجد‌الحرام دیدی و نمازت را باطل کردی، چگونه مرغ بریان زیر نان را ندیدی؟!شیخ از این ظرافت و زیرکی زن متوجه شد و فهمید که این زن شیعه است؛ پس از آن شیخ و مریدان او خارج شدند و همسر آن زن نیز شیعه شد.
چند مورد از انجمن حجتیه
سران انجمن حجتیه دغدغه های نه چندان مهمی را فراروی مریدان خود و مردم می گذاشتند تا آنها را از اصل دور نگاه دارند. یکی از آن موارد تأکید و توجه شدید سران انجمن به مبارزه با شوروی و مارکسیسم در ایران بود. علیرغم این که امام(ره) بارها و بارها آمریکا را بعنوان شیطان اکبر معرفی کرده بودند و علیرغم اینکه ایشان بر مبارزه اصلی با آمریکا تأکید داشتند، اما انجمنی ها بیشتر قوای خود را صرف مبارزه با مارکسیسم و ایادی اتحاد جماهیر شوروی می کردند و حتی برخی از آنها به اشاعه این باور می پرداختند که خطر شوروی از آمریکا بالاتر است. علت آنهم اینست که آمریکائیان لااقل مسیحی هستند ولی سران و هواداران نظام سوسیالیستی شوروی به هیچ دینی اعتقاد ندارند، بنابراین مبارزه با آنان در اولویت قرار دارد.
در طی 8 سال دفاع مقدس،ا نجمن حجتیه بعنوان یک مجموعه منسجم و تشکیلاتی که نیروهای فراوانی را تحت نفوذ خود داشت به هیچوجه در جریان دفاع مقدس نقش فعالانه نداشت. آن گونه که امام(ره) به مسأله جنگ بعنوان یک مسأله کلیدی بها می دادند و آن گونه که ایشان همواره ملت و رزمندگان را مورد خطاب و دعوت قرار می دادند، انجمن حجتیه و سران آن نه اعتقاد جدی به مسأله دفاع مقدس داشتند و نه هواداران خود را در این جهت به دفاع مقدس فرا می خواندند. در طول مدتی که ایران به شدت درگیر عملیاتهای مختلف و مسأله اخراج نیروهای تجاوزگر بعثی بود، یک سکوت سنگین و معناداری بر محیط تشکیلاتی انجمن حاکم بود. لذا بسیاری از نیروهای جوان انجمن که ارتباط قوی ای با تشکیلات انجمن نداشتند، در طول دفاع مقدس شخصا به جبهه می رفتند و با مشاهده سکوت و بی رغبتی انجمن نسبت به دفاع مقدس کم کم از انجمن بریدند،
ترکیه هم صاحب حزب حیوان شد!!
جمعی از طرفداران حیوانات در ترکیه به منظور دفاع از حقوق پایمال شده حیوانات در این کشور در صدد تاسیس حزب حیوان برآمده اند.نسلی خان دمیر یکی از اعضای هیات موسس حزب حیوان در همین رابطه اظهار داشت که هدف وی و دوستانش از تاسیس این حزب، مطرح کردن حقوق پایمال شده حیوانات و بحث آزار و اذیت سایر جانداران است. وی با اشاره به این که اولین اقدامات برای تاسیس حزب حیوان در ترکیه در ماه اکتبر گذشته شکل گرفته، افزود: طی ماه آتی میلادی برای تاسیس این حزب به طور رسمی به وزارت کشور ترکیه مراجعه می کنند و قصد دارند همانند سایر احزاب سیاسی در این کشور از مزایای قانون احزاب سیاسی بهره مند شوند.این طرفدار حیوانات خاطرنشان کرد که در ترکیه برای اولین بار چنین اقدامی صورت می گیرد و این در حالی است که در برخی کشورهای اروپایی اقدامی مشابه برای حمایت و حفظ حقوق حیوانات صورت گرفته و در کشورهایی نظیر هلند، اسپانیا و آلمان این احزاب وارد رقابت های انتخاباتی شده و حتی در کشور هلند حزب حیوان این کشور دو نماینده وارد مجلس هلند کرده است.خانم دمیر همچنین تاکید کرد که یکی دیگر از اهداف وی و دوستانش از تاسیس حزب حیوان، تضمین حقوق حیوانات در چارچوب قانون اساسی ترکیه است.وی افزود که اعضای حزب در اولین برنامه خود قصد دارند اولین کنفرانس "سگ" را برگزار کنند!!
خاطرات یک جاسوس انگلیسی در باره وهابیت
کتاب «"دست های ناپیدا» مجموعه خاطرات همفر؛ جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی است که با تلاش های خود ایجاد فرقه وهابیت را به عنوان ماموریتی پنهانی خود ، متاسفانه با موفقیت به انجام رسانید. دوران ماموریت همفر به زمانی بر می گردد که امپراطوری عثمانی ضعیف شده و دشمنان در صدد ویران کردن پایه های اعتقادی مسلمانان هستند.در خلال جنگ حهانی دوم، آلمانی ها خاطرات همفر را به صورت مجموعه ای دنباله دار با عنوان اعترافات همفر در مجله اشپیگل منتشر کرده و از چهره امپریالیسم انگلیس پرده برداشتند.کتاب همفر اشاره می کند که دو هدف مد نظر حکومت بریتانیا بود. آنها بر این باور بودند که Yدر مناطقی که دست اندازی کرده ایم باید حاکمیت خود را حفظ کنیم و بخش هایی که هنوز زیر سلطه ما نیستند به مستعمرات خود بیفزاییم. بنابراین برای رسیدن به این اهداف باید کارگروه هایی تشکیل داده و افراد مربوطه را مشخص کنیم. همفر در سال 1710 از طرف وزارت به کشورهای مصر، عراق، تهران، حجاز و استانبول روانه می شود تا اطلاعات کافی را جهت ناتوان کردن مسلمانان بدست آورد. او می گوید که هم زمان نه نفر دیگر نیز مثل من به این کشورها اعزام شده و ما از لحاظ پول، اطلاعات لازم، نقشه های مربوطه و نام های حاکمان، سران و قبایل از سوی وزارت مجهز شده بودیم. قبل از شروع ماموریت می بایست زبان های ترکی، عربی و پهلوی را می آموختیم. با ورود همفر به بصره، با محمد بن عبدالوهاب آشنا می شود . همفر تاکید می کند که من گمشده ای را که در جستجویش بودم یافتم. او محمد بن عبدالوهاب بود. بلندپروازی، آزاد اندیشی، ناخشنودی از عالمان زمان و نیز استقلال رای مهمترین نقاط ضعف او بود که می شد از آنها سود جست. جاسوس انگلیسی سپس با زیر سوال بردن اعتقادات محمد بن عبدالوهاب و نفوذ در عوالم وی، وی را نسبت به اعتقاداتش سست و بعد اقدام به فاسد کردن او از طریق یک زن که از طرف وزارت بریتانیا مامور چنین اقداماتی بود کرد و در آخر نوشیدن شراب را به او پیشنهاد می دهد و محمد با کمال میل می پذیرد.
چگونه اسرائیل جاسوس استخدام می‌کند؟
روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، فاش کرد: ارتش اسرائیل یگان ویژه ای را ایجاد کرده تا سربازان را با جدیدترین ابزار و فناوری ها برای زیرنظر گرفتن اوضاع در کشورهای عربی آشنا کند.بر اساس این گزارش، اطلاعات نظامی اسرائیل از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و تویتر، برای آشنا شدن سربازان زن اسرائیلی با جوانان عرب استفاده می کند، تا ارتش اسرائیل بتواند از این راه با این جوانان ارتباط پیدا کند.هدف از این اقدام "سقوط جوانان عرب در باتلاق مزدوری و جاسوسی است.این یگان موظف است انقلاب های عربی را زیر نظر بگیرد، سربازان زن و مرد که به زبان های عربی و فارسی آشنا هستند، به صورت 24 ساعته تحولات خاورمیانه را زیر نظر می گیرند و تلاش می کنند تا مزدوران جدیدی را به کار گیرند.هاآرتص تأکید کرد: هنگامی که یک عضو تویتر یا فیس بوک شناسایی شد، یکی از افسران بررسی این فرد را آغاز کرده و تشخیص می دهد که از چه راهی می توان او را به ورطه انداخت .. هدف از این اقدامات تأثیر بر آینده انقلابهای عربی از طریق ایجاد آشوب بین کاربران، و فتنه انگیزی بین آنهاست.

چرا در ژاپن گدا وجود ندارد؟
جامعه ژاپن در عین این که جمع گراست، در امور اقتصادی فردگراست و هر کسی مسئول نتایج و رخدادهای فعالیت اقتصادی خود به حساب می آید. از همین رو است که فعالیت اقتصادی برای فرد منافع اقتصادی به دنبال داشته و فرد نیازهای زندگی خود را تأمین می کند. گدایی در ژاپن ناهنجاری اجتماعی شناخته می شود. شخصی که نیاز دارد باید از طریق فعالیت اقتصادی بتواند نیازهایش را تامین کند. اما کسی که چاره اش از همه جا قطع است چه می کند؟ این شخص در ژاپن یا می رود دزدی می کند، یا خودکشی می کند یا از گرسنگی تلف می شود.در جوامع اسلامی و در ایران این وضعیت متفاوت از ژاپن است. خودکشی به خاطر گرسنگی و مشکلات اقتصادی به ذهن هیچ کس خطور هم نمی کند. ضمن این که گناه کبیره هم محسوب می شود. در اسلام بیشتر بر جمع گرایی و مسئولیت اجتماعی در فعالیت های اقتصادی تأکید شده است و دائماً فرضیه زکات و خمس و صدقه و دستگیری از مستمندان یاداوری می شود. حس مسئولیت اجتماعی و این که فرد خوشبختی خود را نه فقط برای خود بداند حائز اهمیت فراوان است. اما این خطر نیز وجود دارد که وجود عامل باعث پیدایش معلول شود و منجربه پیدایش فرهنگ گدایی و گداپروری شود.شاید برای اجتناب از مشکلات اجتماعی ناشی از فقر و تنگدستی است که دولت و جامعه ژاپن خود را متعهد می داند هرساله برای خیل جمعیت فارغ التحصیل دبیرستان و دانشگاه های ژاپن کار ارائه کند. تا هم چرخ زندگی خود را بچرخانند و هم چرخ اقتصاد ژاپن را.
نگاهی به روند تبدیل خزینه به سونا و جکوزی!
دکتر حسین روازاده متخصص قلب و از چهره‎‎های فعال درحوزه معرفی طب اسلامی می گوید:‎ بعد از هجوم انگلیس به ایران در دو قرن پیش، این‎ها در کشور ما یک حالت برزخ درست کردند. یعنی چه؟ یعنی این‎که ما قبلا یک دوره بهشتی داشتیم و این‎‎ها که آمدند یک دوران برزخ درست کردند. در این دوران برزخ بلا‎های زیادی بر سر ملت ایران آمد. ولی این دوران برزخ متعلق به که بود؟ متعلق به انگلیس بود. مثلا ما حمامی داشتیم به نام حمام گنجعلی‎خان. همان حمام‎‎های سنتی. این حمام‎‎های سنتی‎ قسمت‎‎های متفاوتی داشت که هر کسی با توجه به مزاجش به آن قسمت‎ها می‎رفت. یک قسمت حوضچه داشت، یکی کیسه‎کشی داشت، یکی دلاکی داشت و... این‎‎ها به‎جای خود بود، یک خزینه‎ای داشت که آن خزینه از یک دیگ بسیار بزرگ مسی درست شده بود که الان علم امروز دارد می‎گوید برای رفع خستگی‎‎های مزمن شما بیایید از وان‎‎های مسی استفاده کنید.اینها می‎رفتند در این حمام‎‎ها خودشان را کامل می‎شستند و تمیز که می‎شدند در آخر باید می‎رفتند در آن خزینه و با آن حال در خزینه می‎ماندند؛ با توجه به این‎که مس حرارت کمی می‎خواهد برای گرم شدنش و میکروب‎زداست، یعنی شما هر بیماری‎ای که داشتید می‎خواستید از بدن شما خارج می‎شد، به‎نوعی وارد آب و تبدیل به واکسن برای نفر بعد می‎شد. به این دلیل است که رسول خدا در 20 مورد در جا‎های مختلف در حدیث می‎گوید که شما از موارد مشترک هم استفاده نکنید ولی راجع به کاسه آب خوردن و کاسه مسی می‎‎گویند که مستحب است که خورده شود. چون به محض این‎که شما لبت را می‎زنید به یک کاسه ویروسی همان لحظه این ویروس تضعیف می‎شود و بعد هم می‎میرد این می‎شود واکسن برای نفر بعد. خب این‎‎ها آمدند این را تبدیل کردند به یک حمام‎‎های جدیدی که الان در سطح تهران هست. این‎‎ها سنتی نیستند، برای 50 سال پیش یا 60 سال پیش است. وقتی می‎روی وارد این حمام‎‎ها می‎شوی می‎بینی که می‎گویند این‎جا خزینه‎اش بوده و خزینه‎اش را خراب کرده‎اند از بس که مردم کچلی گرفته‎اند و از بس که بیماری گرفته‎اند و از بس که از لنگ‎‎های مشترک استفاده کرده‎اند. اما این برای طب اسلامی نیست، این برای دوران برزخ است. بعد همکاران دانشگاهی این را که نمی‎دانند. این را می‎گذارند به حساب علم ما. می‎گویند آن‎طوری بود. الان آمده‎اند چه‎کار کرده‎اند؟ حمام را آوردند داخل منزل و بهداشت را آوردند داخل منزل. حمام‎‎های مدرن یا سونا درست کرده‎اند و هزاران تعریف از آن می‎کنند. حالا می‎رویم می‎بینیم که ای دل غافل در همین سونا‎ها هم همان‎چیزها اتفاق می‎افتد. حوله و لنگ‎شان زیرپا افتاده و لگد می‎کنند و آبش هم که 10 نفر می‎روند در جکوزی؛ این می‎رود و آن می‎آید؛ اما دیگر الان مشکلی هم ندارد. آمارهای‎شان هم غلط است و علمی نیست. آیا الان شما در میان مردم انسان‎‎های 120 ساله می‎بینید. الان با ذوق و شوق عنوان می‎شود که حد متوسط عمر خیلی خوب شده و رفتیم مثلا روی مرز 70 سال؛ سن عمر ما که همه‎اش روی 100 سال و 120 سال و 140 سال بود و یک بازمانده‎شان که تازگی‎‎ها فوت کرد 146 سال سن داشت.
راوماگا چیست؟
اسرائیل به موازات تجاوز نظامی به کشورهای همسایه‌اش و مشارکت در تجاوز به سایر کشورها، نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترده‌‌‌ای را در چند دهه اخیر در دول بزرگ دنیا برای خود رقم زده است . در این میان یک بخش از منظر عموم دولت‌ها و بخش‌های سیاسی و امنیتی مغفول مانده است و آن ورزش است. کراوماگا (Krav Maga) سیستم مبارزاتی است که اسرائیلی‌ها به عنوان پایه‌گذار و مروج آن، برای توسعه‌اش هزینه و انرژی فراوانی را پرداخت کرده‌اند. کراوماگا عبارتی عبری، به مفهوم "مبارزه همراه با تماس" است و مشتمل بر یک سیستم دفاع شخصی و جنگ تن به تن می‌باشد که از وسعت قابل توجهی برخوردار است .این سیستم توسط ایمی اسده ار (Imi Sde-Or) یک یهودی از اسلواکی ابداع و سپس توسط "لمی لشینفیلد" ابتداً برای نیروهای پلیس و ارتش اسرائیل و در سطح پیشرفته برای نیروهای امنیتی این رژیم از جمله بخشی از نیروهای سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل (Mossad seal) به کار گرفته شد. به نظر می رسد موساد در قالب این رشته حتی بهره‌برداری‌های اطلاعاتی نیز انجام می‌دهد. پیش از انقلاب اسلامی ، در پی سفر محرمانه ارتشبد فردوست به اسراییل٬ چندین خبره نظامی‏ اسرائیل به ایران فرستاده شدند تا نیروهای ویژه ایران را آموزش دهند. این آموز‏ش‏ها در ایران انجام و تکمیل شد و ایران با معرفی نیروی ویژه و چریک خود و شرکت در رزمایش معروف «صبح اوریل» به رده دوم جهان صعود کرد. کراوماگا پس از تغییر ماهیت ابتداً در اسرائیل آموزش داده شد و سپس در کشورهای مختلف توسعه یافت و به مرور زمان تکمیل شد .بنابر اطلاعات مندرج در سایت رسمی فدراسیون بین المللی این رشته در حال حاضر علاوه بر اسرائیل که حتی در دبیرستان‌ها نیز این رشته مورد تدریس قرار می‌گیرد، در40 کشور مشتمل بر 7 کشور آسیایی، 26 کشور اروپایی، 2 کشور در اقیانوسیه، 5 کشور در قاره آمریکا به صورت رسمی فعالیت می‌شود و از تشکیلات منسجمی برخوردار است که روز به روز نیز در حال توسعه یافتن است.در کنار این مسئله می‌توان به استفاده گسترده FBA ،SWAT ،NYPD ،LAPD و همچنین پلیس‌ و ارتش‌های بسیاری از کشورهای جهان از این شیوه به عنوان یکی دیگر از عوامل توسعه این رشته در کشورهای مختلف، علی الخصوص کشورهای پیشرفته اشاره کرد.یکی از مهم ترین دلایل توسعه روزافزون این رشته حمایت بی‌حد و حصر هالیوود از این رشته است، به گونه ای که در شرایطی که روزگاری تکنیک‌های رشته های رزمی آسیای شرقی همچون کونگ‌فو، معیار طراحی صحنه های ورزشی بود، امروزه کرواماگا از این فرصت بهره برده و کم‌کم جای این رشته ها را می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد