سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

دولت مجوز افزایش قمیت حاملهای انرژی را ندارد
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در سه ماهه اول امسال دولت هیچ مجوزی برای افزایش قمیتهای حاملهای انرژی کشور را ندارد.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اگر قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش باید، مبلغ یارانه نقدی آن نیز باید به همان نسبت رشد کند.

وی با بیان اینکه مجلس به دولت مجوز داده بود تا در سال ۹۰ قیمت حاملهای انرژی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد، افزود: اگر دولت بخواهد در فاز دوم هدفمندی قیمت حاملهای انرژی را افزایش دهد، باید همان ۲۰ درصد مصوب مجلس را لحاظ کند.

حسینی ادامه داد: برای افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال آینده، مجلس هنوز هیچ مجوزی به دولت نداده و با توجه به تصویب تن خواهی که مجلس در آخرین نشستهای سال ۹۰ خود در دستور کار داشت، دولت هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی تا سه ماه ابتدایی سال را ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با بیان اینکه دولت نباید به یکباره قیمت حاملهای انرژی را افزایش دهد، گفت: زمانی که قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس تصویب می شد نظر برخی نمایندگان این بود که جدول افزایش قیمت حاملهای انرژی برای هر سال تدوین شود اما متاسفانه برخی با این موضوع مخالفت کردند و در شرایط کنونی دچار بلاتکلیفی در  تعیین نرخ حاملها شده ایم.

حسینی افزود: اگر دولت کار اشتباهی انجام می دهد باید در همان مقطع، تذکر لازم داده شود تا اشتباه و تخلف دولت تبدیل به عادت و رویه ای همیشگی نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد