سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

امسال حدود 300 میلیارد تومان در مجموعه برق خوزستان سرمایه‌گذاری می‌شود
اقتصادی  15/1/1391  12:06:16
911-2774-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در سال 90 بیش از 200 میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای خوزستان برای احداث پست‌ها، خطوط انتقال و بهینه‌سازی هزینه شده که این رقم در سال‌جاری به حدود 300 میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنای خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان، محمد بهزاد در نخستین سفر خود به خوزستان در سال 91 در بازدید از سه پروژه برق منطقه‌ای در شهرستان بهبهان، اظهار کرد: در طول 30 سال اخیر پروژه‌های زیادی کار شده، اما دست‌اندرکاران صنعت برق خوزستان با جهادی همه جانبه، پروژه‌های مهمی را آغاز کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث پست 400 کیلوولت ارجان، 132 کیلوولت شاهد و 132 کیلوولت خیبر در شهرستان بهبهان اشاره کرد که از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در خردادماه امسال  فاز اول هر سه پست وارد مدار شوند تا شاهد پایداری بیشتر برق در شهرستان بهبهان باشیم.

بهزاد همچنین درباره فروش اوراق مشارکت سال گذشته و سهم برق منطقه‌ای خوزستان از این اوراق، گفت: در اسفندماه سال گذشته از 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح‌های انتقال 100 میلیارد تومان به فروش رفت و سهم خوزستان از این میزان به‌زودی پرداخت خواهد شد. در سال جاری نیز از محل فروش 1300 میلیارد تومان (1000 میلیارد تومان سال جاری و 300 میلیارد تومان سال گذشته) اوراق مشارکت 180 میلیارد تومان نیز به برق منطقه‌ای خوزستان اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص احداث نیروگاه 1000 مگاواتی بهبهان نیز اظهار داشت: کارهای احداث نیروگاه در حال انجام است و ما در تهران پیگیر آن هستیم که اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهیم.

وی تصریح کرد: پیمانکار ساختمانی برای احداث این نیروگاه مشخص و کار اجرایی آن آغاز شده و برنامه‌ریزی کردیم در خردادماه وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مپنا بازدیدی از روند اجرای کار و پیشرفت پروژه داشته باشند که طرح با سرعت بیشتری اجرا شود.

بهزاد درباره افزایش قیمت برق با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: پیشنهادها را به ستاد هدفمندی دادیم و تقریبا نهایی شده و هر وقت رییس‌جمهور تاریخ اجرای قانون را اعلام کند، قیمت برق نیز اعلام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد