سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

با شش میلیون نفر ورودی؛
رشد 30 درصدی مسافرت‌های نوروزی برای خوزستان ثبت شد

 
 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: آمار ورودی‌های استان خوزستان امسال از مرز شش میلیون نفر گذشت که رشدی 30 درصدی را نشان می‌دهد.

 پرویز پورفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: ما در هفته اول تعطیلات بیشترین میزان ورودی را به شهرستان‌ها داشتیم. ورودی اندیمشک پرترددترین ورودی‌ استان بود که به سمت شوش و دزفول سرریز داشته است. بعد از آن ورودی بهبهان، ایذه، هندیجان و اندیکا بودند که در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. البته ورودی‌های فرعی دیگری هم وجود دارد که درصد ورودشان پایین‌تر است.وی افزود:: ما در کمپ‌ها و ورودی‌ها 2 نظر سنجی تفصیلی و کوتاه را انجام دادیم که بر اساس ان مردم از نظر تامین راحت ارزاق و امنیت کمپ‌ها رضایت داشتند. علاوه بر آن، ما توانستیم بیش از 2 میلیون برگه اطلاع‌رسانی پخش کنیم که همین امر باعث رضایت بیش‌تر مهمانان نوروزی شد.پورفرخی گفت: همچنین مسافران از امنیت جاده‌ها راضی بودند که این به دلیل رفع نقاط حادثه‌خیز بود. همچنین امسال صدا و سیمای مرکز خوزستان هم تمام جشنواره‌های شهرستان را پوشش داد.اوادامه داد: امسال جشنواره اولین منطقه توریستی و تفریحی زراس را در نیمه دوم تعطیلات برگزار شد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت. همچنین تور دریایی ما به آبادان و خرمشهر با کشتی‌هایی با ظرفیت 260 نفر برگزار شد.  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: نوروز امسال گلایدر ‌پروازی برفراز رامهرمز را با شعار امسال یعنی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" داشتیم. برپایی جشنواره‌های سنتی غذا در باغ موزه صمیمی از برنامه‌های امسال بود. جشنواره اقوام در شهرهای مختلف استان و موزه‌های مردم شناسی هم در این ایام برگزار شد.

 پورفرخی گفت: جمعیت هلال احمر خوزستان در ورودی‌ها بیش از 65 چادر برپا کرد که نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری داشت. همچنین تعداد کمپ‌های ما امسال بیشتر شد. در کنار آن امسال میزان بازدید از پایگاه چهارم شکاری دزفول هم افزایش بسیار زیادی داشت. همچنین ورودی یادمان‌های ما امسال از شکل عادی خودش ارتقا پیدا کرد و ورودی آن نسبت به پارسال حدود 40 درصد زیاد شد.

 وی ادامه داد: طبق آخرین برآوردهای ما آمار اردوهای متمرکز راهیان نور در پایان سال کم شد چون این اردوها طی شش ماهه دوم ادامه پیدا می‌کنند. اما با این کم شدن، ورودی ماشین‌های شخصی بالا رفت. در روزهای آتی نیز اردویی متشکل از طراحان و دانشجویان معماری سراسر کشور به ظرفیت 170 نفر را داریم که بخشی از آن‌ها وارد شدند و بخشی هم در چند روز آینده وارد می‌شوند تا بافت‌های ما را مورد مطالعه قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد