سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس:
زیرساخت‌های اقتصادی خرمشهر متوقف مانده‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: هنوز زیرساخت‌های اقتصادی این شهر که مبتنی بر بندر، ‌خدمات بندری و تجاری بوده به شکل سال ۱۳۵۹ بازنگشته است.

خبرگزاری فارس: زیرساخت‌های اقتصادی خرمشهر متوقف مانده‌اند

مصطفی مطورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در سال 1359 با وجود اینکه ملت و دولت ایران آمادگی دفاع در مقابل دشمن و آغاز جنگ را نداشتند، جنگ از طرف استکبار جهانی و به ماموریت صدام حسین، به قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

وی افزود: بعد از اینکه خرمشهر به دست دشمن اشغال شد مردم این شهر 10 سال دربه‌دری، مهاجرت و غربت را در بدترین شرایط سپری کردند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم خرمشهر بعد از بازگشت به شهر، از کمترین امکانات رفاهی چون آب، برق و ... بی‌بهره بودند به‌طوری که بیمارستان آنها یک مدرسه بود و آب با تانکر میانشان توزیع می‌شد، تصریح کرد: اما با توجه به همه کمبودها مردم به شهر بازگشتند تا ثابت کنند، اگر هزاران بار دیگر شهرشان اشغال و تخریب شود آنها برای‌ نشان دادن توانمندی و ایمانشان به شهرشان برمی‌گردند و آن را می‌سازند.

به گفته وی به هر حال امروز با گذشت 21 سال از بازگشت مردم و گذشت 30 سال از آغاز جنگ، مردم خرمشهر هنوز با وجود همه دلسوزی‌ها و مساعدت‌های دولتمردان از مشکلات زیادی در رنج هستند و هنوز زیرساخت‌های اقتصادی این شهر که مبتنی بر بندر، ‌خدمات بندری و تجاری بوده به شکل سال 1359 بازنگشته است.

مطورزاده تصریح کرد: 100 سال دیگر هم اگر بگذرد وضعیت فعلی بر خرمشهر حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم خرمشهر از وضعیت فعلی به مرحله‌ای در خور شأن و منزلت این مردم برسد باید تلاش بیشتری را از طرف مسئولان شاهد باشیم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرمشهر در 40 روز مقاومت مردم که حماسه‌ای تاریخی را رقم زد، شهره جهان شد و فتح این شهر در سوم خرداد این پیام را به دوستداران انقلاب در سراسر دنیا داد که انقلاب قدرتمند است و می‌تواند از حریم کشور دفاع کند.

وی بیان کرد: خرمشهر، این پیام را به دشمنان انقلاب داد که این ملت به تنهایی می‌تواند حقوق خود را به دور از توسل به نهادهایی مثل سازمان ملل و شورای امنیت که بازیچه دست‌استکبار هستند استیفاد کند.

مطورزاده با بیان اینکه مسئولان باید دریابند که خرمشهر یک شهر عادی نیست و یک شهر ویژه بوده و است، گفت: خرمشهر متعلق به جمعیت 200 هزار نفری این شهر نیست بلکه این شهر متعلق به همه ملت ایران است و هر چه حماسه و افتخار در طول انقلاب وجود داشته خلاصه و تابلویش در خرمشهر نمایان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد