سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون خبر داد
تاثیر نوسانات ارز بر صنعت کشتی‌سازی / تامین شناورهای صنعت نفت از شرکت‌های اقماری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون گفت: وزارت نفت به جای استفاده از ظرفیت داخلی شناورهای خدماتی مورد نیاز خود را از طریق شرکت‌های اقماری خود از خارج از کشور خریداری و تامین می‌کند.

خبرگزاری فارس: تاثیر نوسانات ارز بر صنعت کشتی‌سازی / تامین شناورهای صنعت نفت از  شرکت‌های اقماری

محمود راستکار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در کشور ظرفیت بسیار خوبی برای تولید انواع شناور وجود دارد که متاسفانه از این ظرفیت استفاده بهینه و حمایت کافی نشده است.

وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از صنعت کشتی سازی افزود: ما بدون هیچ گونه مساعدت و به سختی روی پای خود ایستاده‌ایم اما اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند از پا خواهیم افتاد.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون در ادامه در مورد پروژه‌های در حال ساخت در این شرکت گفت: در حال حاضر ساخت یک فروند هزار و 800 تنی در شرکت شناورسازان کارون در حال انجام است که به آب اندازی شده و در مرحله نصب تجهیزات ناوبری قرار دارد و امیدواریم این شناور را تا پایان فروردین ماه تحویل دهیم.

وی همچنین به ساخت یک فروند شناور خدماتی(سوپلای بوت) با قدرت چهار هزار اسب بخار در این شرکت اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این شناور منتظر اعطای وام مصوب از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی گفت: با جذب وام مصوب و خرید تجهیزات این شناور تکمیل و ظرف هشت تا 9 ماه آینده تحویل خواهد شد.

راستکارگفت: براساس اعلام مسئولان ذی‌ربط چنانچه بخواهیم ارز مورد نیاز را با نرخ بانکی خریداری کنیم باید به گشایش ال سی و ارائه پروفرما اقدام کنیم و این در حالی است که در شرایط فعلی و با محدودیت‌های اعمال شده؛ امکان گشایش ال سی برای ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نوسانات ارزی اخیر کمر ما را شکسته و تولید ما را فلج کرده است و دولت در این زمینه هیچ همکاری با این صنعت نداشته، اظهار داشت: انتظار می‌رفت در این زمینه از تولید کنندگان حمایت شود اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون افزود: ما در حالی ساخت دو شناور را در دست انجام داریم که امکان ساخت همزمان 20 فروند انواع شناور خدماتی و شناورهای متوسط تا ظرفیت 20 هزار تن در این مجموعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه شناورسازی کارون با 10 هکتار مساحت و برخورداری از اسکله مناسب از توانایی فنی بالای برخوردار است گفت: تیم فنی این شرکت را افرادی تشکیل می‌دهند که در ساخت ناو جماران مشارکت داشته‌اند.

راستکار افزود: به رغم زیرساخت‌هایی که در این شرکت ایجاد شده اما ساخت غیراستاندارد و غیر اصولی دو دهنه پل در رودخانه کارون با ارتفاع کم؛ باعث شده تا نتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که ما از توانایی و امکانات خوبی برای ساخت شناورهای خدماتی مورد نیاز سکوهای نفتی و گازی کشور برخورداریم اما بخش نفتی کشور ترجیح می‌دهد به جای تامین این شناورها از داخل، آنها را از طریق شرکت‌های اقماری خود از خارج از کشور خریداری و تامین کند.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون در پایان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با اعطای وام از محل وجوه اداره شده حمایت‌های خوبی را از بخش کشتی سازی کشور انجام داده است، گفت: دولت می‌تواند همانند سایر کشورها با اعطای وام‌های کم بهره از این صنعت حمایت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد