سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی استان

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان:
موزه مردم‌شناسی امسال هم افتتاح نشد
خدمات رفاهی اداره میراث فرهنگی کم بود

فرهنگی و هنری  13/1/1391  10:22:17
911-2480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجد سلیمان گفت: با توجه به این ‌که تنها 10 درصد از کار موزه مردم‌شناسی باقی است اما افتتاح این موزه پس از گذشت پنج سال به عید نوروز امسال هم نرسید.

غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: امسال استقبال خوب و بی‌نظیری از مسجدسلیمان شد. با توجه به فصل بهار، محیط جغرافیایی مسجد سلیمان و خوش آب و هوا بودن منطقه در این فصل مهمانان زیادی وارد مسجد سلیمان شدند.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی انجمن، چاه‌ شماره یک، اولین چاه خاورمیانه، بیش‌ترین استقبال‌کننده را داشته است و شرکت نفت نیز که کنترل این منطقه را در دست دارد امسال امکانات خوبی در آن منطقه گذاشته است. این شرکت برخلاف سال‌های گذشته هم مکان را برای بازدید باز گذاشت و هم در آن محل راهنمایانی مستقر کرد.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجد سلیمان توضیح داد: معبد سرمسجد نیز که در محله سرمسجد واقع است و قدمت 2500 تا سه هزار ساله‌ای دارد با استقبال مواجه شد اما متاسفانه میراث فرهنگی خدمات مناسبی به مردم ارایه نداد. امکانات میراث فرهنگی با وجود شلوغی مکان کم بود و عده‌ای از نبود خدمات از جمله چادر و راهنما ناراضی و گلایه‌مند بودند.

 

جلیلی‌نیا اظهار داشت: منطقه اندیکا و به ویژه دشت شیمبار که یک مکان توریستی است استقبال زیادی از استان‌های هم‌جوار داشت اما با توجه به این‌که اندیکا نه اداره میراث فرهنگی و نه نمایندگی دارد و منطقه کاملا رها شده‌ای از لحاظ خدمت‌رسانی به مردم و حفظ آثار است بازهم با مشکل امکانات مواجه بود؛ البته مردم از منطقه و جاذبه‌های آن راضی بودند.

وی گفت: چشمه‌های آب گرم گلگیر، منطقه گردشگری تمبی و کلگه زرین نیز از جمله مناطق پربازدید مسجد سلیمان هستند که با کمبودهای مشابهی مواجه بودند. البته با وجود گذشت چند روز از ایام نوروز هنوز هم از این مناطق بازدید می‌شود. آب و هوای این منطقه خوب و معتدل است و قطعا بازدید تا اواخر تعطیلات خیلی بیش‌تر می‌شود.

جلیلی‌نیا در ادامه با اشاره به عدم افتتاح موزه مردم‌شناسی مسجد سلیمان پس از گذشت پنج سال، گفت: مسؤولان چند سالی است که قول افتتاح این موزه را می‌دهند و با توجه به این‌که گفته می‌شود 90 درصد کار انجام شده است اما این موزه هنوز افتتاح نشده است. در نظرسنجی‌هایی که از مهمانان نوروزی انجام شد خیلی‌ها به این مساله اشاره کرده‌اند که چند سالی برای دیدن آثار موزه به این شهر آمده‌اند اما موفق نشده‌اند. این مساله به یک مشکل تبدیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد