سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل سیاسی

رژیم صهیونیستی در مدت اخیر در تحولاتی در منطقه مرزی غرب ایران دست داشته که از جمله آن می توان به زمزمه استقلال کردستان عراق از دولت مرکزی در سال جاری، انتقال ریاست اقلیم کردستان عراق از مسعود بارزانی به نوشیروان بارزانی، گسترش حضور صهیونیست ها در این منطقه و فراری دادن طارق الهاشمی، معاون مجرم رئیس جمهور عراق به پایتخت رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس اشاره کرد.

 به گزارش گروه بین الملل مشرق، بررسی روند تاریخی روابط صهیونیسم و اقلیت کرد عراق را باید در نقش استعمار در برجسته کردن این دو نحله قومی و نحوه تعامل استعمار با آن دانست، استعمار پیر و بویژه انگلیس با نحوه استفاده ابزاری خود از این دو جریان در راستای سیاست همیشگی "تفرقه بینداز و حکومت کن" از این گروه ها استفاده کرد و آنها را به عنوان اهرم فشاری علیه قدرت های منطقه ای نگه داشت.


بدین ترتیب و با این اشتراکات، این دو جریان در طول تاریخ موجودیت خود همگرایی هایی را با یکدیگر داشتند که از طرح های غرب در منطقه نشأت گرفته بود. سابقه این همکاری به دوره ملا مصطفی بارزانی، پدر مسعود بارزانی رئیس سابق منطقه کردستان عراق  باز می گردد. نخستین مرکز فعالیت موساد در شمال عراق در شهر اربیل تأسیس شد و پس از آن به طور گستردهای دفاتر دیگری برای موساد در شمال عراق از دهوک در نزدیک مرزهای ترکیه تا سلیمانیه امتداد یافتند.


نشریه لڤین، از نشریات معتبر و کثیرالانتشار کردستان عراق، در آخرین شماره پارسال خود، مصاحبه ای با عرفان قانعی فرد، مورخ کُرد با روزنامه ای فرانسوی، مبنی بر انتشار 12 کاست از صدای نخستین رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، در شبکه های ماهواره ای را منتشر کرد که وی در آن اظهار داشت: این کاست ها که مربوط به سال های 1969 تا 1973 هستند، سندهای تاریخی به شمار می روند که با فراهم شدن زمینه های لازم، بزودی از یک شبکه ماهواره ای منتشر می شوند.


این مورخ تاریخ که کتاب "پس از 60 سال" را در کارنامه خود دارد، با اشاره به سخنان مصطفی بارزانی، از سرکردگان جنبش ملی گرای کُرد در عراق و فرمانده عملیات مسلحانه برای استقلال کردستان عراق که پدر مسعود بارزانی بود- در این 12 کاست، افزود: مصطفی بارزانی در این کاست ها می گوید: "به روابط داشتن با انگلیس باوری ندارم، اما رابطه ما و اسرائیل بدان جهت بوده که دستمان به خیلی از جاها برسد و بدون امریکا و اسرائیل به جایی نمی رسیم.


مزدوران موساد که تحت عنوان شرکت Tsahal فعالیت می کردند از سرزمین فلسطین اشغالی به جیبوتی منتقل واز آنجا به کردستان عراق می آمدند، این افسران صهیونیست بتدریج پایگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در شمال عراق پایه گذاری کردند. این پایگاه ها نقش بسیار عمده ای را در فراهم کردن زمینه حمله  آمریکا به عراق واشغال این کشور از یک سو و ناامن کردن مرزهای عراق با سه کشور مزبور ایفا کردند.



مراحل حضور صهیونیست ها در کردستان عراق

به اعتقاد کارشناسان روابط رژیم صهیونیستی  با رهبران کرد عراقی را باید به چهار مرحله تقسیم کرد:


از زمان آغاز تلاش برای تشکیل رژیم صهیونیستی تا سال 1965 میلادی: در این دوره بیشتر این ارتباط بنا به درخواست کردها برای ارتباط بیشتر با غرب و بویژه آمریکا بود که صهیونیستها هم آن را فرصت مناسبی برای استفاده از این رابطه جهت انتقال یهودیان عراقی به فلسطین اشغالی سود بردند. روبین شیلوح از مسئولین برجسته بخش سیاسی آژانس یهود و موسس عملیات ویژه سرویس اطلاعاتی موساد در سال ۱۹۳۴ میلادی، مذاکراتی با رهبران کرد در نخستین دیدار خود از کردستان عراق داشته و در سال ۱۹۴۲ میلادی نیز "بائیر مریدور" در رأس یک هیئت از موساد برای سازماندهی دومین گروه مهاجران یهودی عراقی به این منطقه سفر کرد.


ریشه دار شدن حمایت (1975 ـ 1965 میلادی)؛ در این دوره شاهد شکل گیری اپوزیسیون کرد علیه دولت مرکزی عراق بودیم، در این زمان اسرائیل به شدت به دنبال خروج از فشار با وارد کردن فشاری قابل  توجه بر دولت مرکزی عراق است تا بتواند بغداد را از محور رویارویی عربی ـ صهیونیستی خارج کند.


بازگشت روابط (1999 ـ 1991 میلادی): یعنی پس از پایان جنگ دوم خلیج فارس، صهیونیست ها از فرصت به دست آمده برای شکل گیری منطقه امن برای کردهای عراقی جهت شکل گیری پایگاه پیشرو علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند.


4ـ  سازماندهی و ایجاد زیرساخت های بنیادین: که با سقوط بغداد در سال 2003 میلادی آغاز و همچنان ادامه دارد. پس ازسقوط بغداد، دامنه این فعالیت ها چندبرابر شد تا دفاتر موساد در داخل پایگاه های آمریکایی پراکنده در سرتاسر عراق مستقر شوند. در موصل، صهیونیست ها پایگاه جاسوسی خود را در مقر نیروهای آمریکایی در هتل "اسدیر" که در مجاورت کاخ ریاست جمهوری این شهر قرار دارد مستقر کردند، همچنین در کرکوک نیز پایگاهی برای خود تأسیس کرده وموفق شدند در این شهر نفتی جای پای خود را مستحکم تر و زمینه حضور شرکت های نفتی صهیونیستی که با شرکت های امنیتی صهیونیستی حمایت می شدند، فراهم سازند.


دیدار هوشیار زیباری (دایی مسعود بارزانی)

با بنیامین بن الیعازر (وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی)


روزنامه ملیت چاپ ترکیه در شماره 11 دسامبر 2003 خود فاش کرد: شخصیت های صهیونیست، وام هایی با بازپرداخت آسان را به ارزش 300 میلیون دلار در اختیار رهبران کُرد عراقی قرار دادند تا آنها بتوانند زمین های متعلق به عرب ها وترکمن ها را در شمال عراق بخرند.


شبکه الجزیره هم پیش از چرخش مواضع و در زمانی که تحت مدیریت غسان بن جدو، رویکردهای ضدصهیونیستی را دنبال می کرد روز 27 ژوئن 2004 میلادی به نقل از منابع جبهه ترکمن های عراق، خبر داد: صدها یهودی کُرد تبار، سرگرم خرید بخش های وسیعی از زمین های شهر کرکوک و حومه آن به قیمت پنج برابر قیمت واقعی آن هستند.



منافع صهیونیست ها برای حضور در کردستان عراق

از آغاز شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین، سیاست برقراری و ارتباط با اقلیت های قومی و نژادی و نفوذ درون آنها، بخشی از اهداف و راهبردهای صهیونیسم را در خاورمیانه تشکیل می داد و تحریک اقوام و طوایف گوناگون جزئی از توطئه صهیونیسم برای ایجاد نزاع قومی در جهان اسلام بود که در چارچوب "راهبرد اتحاد پیرامونی" تبلور یافت.


ـ تقویت "ناسیونالیسم غیرعربی" و "راهبرد اتحاد پیرامونی: "دیوید بن گورین" نخستین رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به منظور تأمین امنیت دولت تازه تأسیس صهیونیستی در قلب منطقه استراتژیک خاورمیانه و خروج از انزوای مطلق در جهان عرب و همچنین افزایش توان بازدارندگی در قالب اتحاد با کشورها و اقلیت های پیرامونی غیرعربی، راهبرد اتحاد پیرامونی را مطرح ساخت. وی معتقد بود سیاست خارجی رژیم صهیونیستی باید متکی بر کشورهای پیرامون و غیرعرب باشد. در نتیجه شاهدیم که این رژیم در دهه 50 مقدمات شکل گیری اتحاد با کشورهای پیرامونی غیر عرب مانند ترکیه، ایران و اتیوپی را پی ریزی کرد و از سوی دیگر، به اقلیت های نهفته در کشورهای عربی نظیر مسیحیان و دروزی ها در لبنان، و کردها در سوریه و عراق روی آورد.



ـ استقلال کردها، نقطه راهبردی منافع صهیونیسم: "نامو عبدالله" نویسنده کُردزبان عراقی در روزنامه "هاولر تریبون" می نویسد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به دنبال استقلال منطقه کردستان عراق از این کشور است. وی به سخنان "یوسی الویر" یکی از مقامات سابق موساد استناد می‌کند که گفته بود: «ما در اسرائیل، منافع خاصی در استقلال کردستان عراق داریم.»

گزینه های مطلوب صهیونیسم در عراق به ترتیب شامل ایجاد "حکومت وابسته و همسو با غرب"، "تقسیم عراق و تشکیل دولت کردی" و "حداقل نظام فدرالی" که اختیارات ویژه برای "خودمختاری کردها" را تأمین کند، خواهد بود.


ـ "ایجاد ناامنی" سیاست محوری تل آویو در قبال عراق: این مقام سابق موساد، همچنین سعی دارد تا اهمیت استقلال منطقه کردستان عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را برای افکار عمومی اسرائیل بخوبی تشریح کند. به عقیده کارشناسان، ادامه بحران و ناامنی در عراق، یکی از اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه است که پیشتر، این هدف را از طریق دولت ‌آمریکا دنبال می‌کرد. این در حالی است که فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای صهیونیست ها در این منطقه نیز بشدت افزایش یافته است و یهودی‌سازی مردم این منطقه که از اقوام مختلفی هستند، از دیگر هدف‌های حضور موساد در کردستان عراق است.


ـ منابع سرشار نفتی و معدنی: از سوی دیگر، نزدیکی کردستان عراق به ایران و وجود منابع سرشار از نفت و منابع معدنی، آن را به نقطه ایده‌آل فعالیت‌های صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.


ـ کاستن از موج اسلامگرایی در منطقه: یکی دیگر از راهبردهای صهیونیست ها در چند دهه اخیر، کاستن از موج اسلامگرایی در منطقه و تقویت رژیم ها و نظام های لائیک و سکولار بوده است. چون دولت های غیرمذهبی، تنش کمتری حداقل در سطح رسمی با اسرائیل دارند.


ـ تضعیف دولت مرکزی عراق: دولت عراق که یک کشور مسلمان و مهم منطقه است از زمان کودتا علیه نظام پادشاهی (1958 میلادی) و روی کار آمدن جمهوری های سوسیالیستی، همواره یکی از دشمنان اسرائیل بوده است که حتی در جنگهای اعراب علیه صهیونیست ها از جمله در ژوئن 1967 نیز شرکت داشته است. لذا تضعیف دولت مرکزی عراق، همواره یکی از اهداف سیاست خارجی و سرویس های امنیتی اسرائیل بوده است.



ایران مهم ترین هدف صهیونیست ها از استقرار در کردستان عراق

سیاست های پیچیده راهبردی صهیونیست ها در قبال کردستان عراق، منافعی که قبلاً به آن اشاره کردیم، برای این رژیم به همراه داشت اما محوری ترین هدفی که صهیونیست ها از تعامل با کردستان عراق به دنبال آن هستند، زیر نظر داشتن ایران و سوریه و ضربه زدن به این دو محور مقاومت در منطقه از طریق کردستان عراق است. در همین راستاست که تل آویو یکی از فعال ترین مراکز موساد را در منطقه کردستان عراق دایر کرده تا بتواند فعالیت های ایران و سوریه و طرح های مخرب خود در این کشورها را براحتی از این مراکز مدیریت کند.


"سیمور هرش" روزنامه نگار برجسته غربی، در 12 ژوئن 2004 میلادی، خبر داد که یکی از مهم ترین اهداف صهیونیست ها برای حضور در کردستان عراق، ایجاد پایگاه جاسوسی از مراکز هسته ای ایران است. تشکیل تیم 60 نفره از کماندوهای کرد که توسط موساد برای انجام عملیات تروریستی در داخل وخارج عراق آموزش های ویژه ای دیده بودند نیز در همین راستا صورت گرفته بود.


رسانه های اروپایی وخبرگزاری های جهان، روز سوم اکتبر 2007 میلادی، خبر از حضور بیش از هزار و 200 افسر موساد و سازمان های اطلاعاتی صهیونیستی در شمال عراق با هدف آموزش عناصر کُرد، داده بودند. افسرانی که بطور حتم، صرفاً برای کمک به یک گروه اقلیت درعراق برای احقاق حقوق خود به این منطقه نیامدند واهدافی فراتر را در دستور کار دارند.



همزمان با افزایش تنش میان تهران و واشنگتن با اعلام آغاز غنی‌سازی 20 درصد توسط ایران و ترور یکی دیگر از کارشناسان هسته‌ای، "جرج مالبرونو" سرمقاله نویس مشهور روزنامه فرانسوی "لو فیگارو" به گفته‌های یک مقام امنیتی عراقی استناد کرده و می‌نویسد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از همکاری مخالفان کرد ایرانی مقیم کردستان عراق برای ضربه زدن به منافع جمهوری اسلامی سود می‌برند.


فیگارو می نویسد: آمریکا و اسرائیل از طریق حضور در کردستان عراق، حجم عملیات خرابکارانه خود بر ضد تأسیسات هسته‌ای و همچنین ترور دانشمندان اتمی ایران را افزایش داده‌اند.



طول و عرض فعالیت های جاسوسی و اقتصادی موساد در عراق

مرکز مطالعاتی "دار بابِل" عراق، چند سال پیش در گزارش مفصلی به تشریح ابعاد نفوذ اختاپوس صهیونیست ها در عراق پرداخته و مشخصات کاملی از شخصیت های و شرکت های صهیونیستی فعال در عراق را ارائه کرد.


در این گزارش آمده است: اسرائیل در عراق در زمینه های سیاسی و تجاری و امنیتی نفوذ کرده است و شماری از شخصیت های سیاسی و حتی مسؤولان عراقی مانند "مسعود بارزانی" رئیس سابق حزب دموکرات کردستان، "جلال طالبانی" رئیس حزب اتحاد میهنی، کوسرت رسول رئیس سازمان اطلاعات سلیمانیه، مثال الالوسی از نمایندگان عراق و تعداد دیگری از سران این کشور از این نفوذ حمایت می کنند.


این گزارش می افزاید: "فواد بنیامین بن الیعازر"، وزیر زیر ساخت های رژیم صهیونیستی که یهودی الاصل عراقی و متولد استان بصره است بر اداره شرکت های انتقال هئیت های دینی یهودی و اسرائیلی به عراق نظارت می کند.


موساد نیز در سایه این فعالیت ها طبقه هفتم هتل الرشید در بغداد را که نزدیک منطقه الخضراست، اجاره کرده و به محل جاسوسی از مذاکرات و تماس های خصوصی نمایندگان و مقامات عراقی و مقاومت عراق تبدیل کرده و در همین هتل روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل در سال 2005 میلادی دفتر زده است، این روزنامه یک دفتر دیگر نیز در شهر اربیل دارد.


در این گزارش آمده است: علاوه بر اینها 185 شخصیت اسرائیلی یا یهودی آمریکایی نیز از مقر سفارت آمریکا در منطقه خضرا بر کار وزارتخانه ها و موسسات نظامی و امنیتی و غیر نظامی عراقی نظارت می کنند.

این گزارش به فعالیت های گسترده اقتصادی صهیونیست ها در عراق نیز اشاره کرده است، به عنوان مثال شرکت "بزان" که "یشار بن موردخای" چهره مشهور یهودی، رئیس آن است بر پالایشگاه های عراق نظارت می کند و قراردادی نفتی توسط آن امضا شده است که بر اساس آن نفت از میدان های کرکوک و منطقه کردستان خریداری و از طریق ترکیه و اردن به اسرائیل منتقل می شود.

موساد همچنین یک بانک کردی در شهر سلیمانیه تأسیس کرده که ماموریت سری این بانک، خرید گسترده زمین های کشاورزی و نفتی و مسکونی در شهرهای موصل و کرکوک است تا ساکنان اصلی عرب و ترکمان و آشوری آنها با کمک نیروهای پیشمرگ کرد اخراج شوند
شبکه الجزیره چندی پیش در گزارشی فاش کرد که تیم های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی در شمال عراق حضور مستمر داشته وفعالیت خود را با نیروهای اشغالگر هماهنگ می کنند. این تیم ها مامور برپایی ایستگاه های اطلاعاتی وشنود بسیار پیشرفته در منطقه شمال عراق بودند تا از این مناطق تمامی منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و به خصوص ایران را زیر نظر بگیرند.



موقعیت Z

شاید بتوان گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت مربوط به اول دسامبر سال 2005 را مهمترین گزارش در رابطه با فعالیت های جدید رژیم صهیونیستی درعراق ومنطقه دانست. در این گزارش آمده بود که شرکت های اسرائیلی در منطقه دور افتاده در شمال عراق مرکزی را تحت نام موقعیت Z شهرت یافته، ایجاد کرده اند و این مرکز هم اکنون کاربردی آموزشی دارد. به نوشته آحارنوت، واحدهایی از نیروهای نخبه صهیونیستی عملا از سال 2004 از طریق مرز ترکیه وارد شمال عراق شده اند.


این افراد معمولاً زیر پوشش عناوینی چون مهندس راه سازی یا کارشناس کشاورزی وارد کردستان عراق می شوند و به کار آموزش کردها در این منطقه می پرداختند تا اینکه کردها دریافتند که نیروهای اطلاعاتی ایران از حضور وفعالیت صهیونیستها در موقعیت Z مطلع شده اند. ازاین رو از بیم دستگیری یا ربوده شدن صهیونیست ها این مرکز تعطیل یا به منطقه دیگری منتقل کردند.


پایگاه فلسطینی "دنیا الوطن" هم در گزارشی تأکید کرد در این پایگاه کماندوهای اسرائیل اقدام به آموزش تک تیرانداز وانجام عملیات ترور می کردند.



مصادیق نفوذ رژیم صهیونیستی در کردستان عراق:


الف ـ فعالیتهای تجاری و اقتصادی اسرائیل در شمال عراق را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱ ـ اسامی شرکت ها و سازمان های خدماتی:

سازمان امورخیریه – اربیل

شرکت تجاری مریوان – دهوک

شرکت توسعه کردستان عراق با عنوان kodo در سلیمانیه

شرکت ترک (بازسازی مراقد پیامبران) استان کرکوک

شرکت خدمات امنیتی (بیروت) کرکوک

سازمان امور خیریه ـ دهوک ـ زاخو

شرکت لوازم پزشکی

این شرکت فعالیت خود را در سه استان اربیل ،سلیمانیه ودهوک انجام می دهدوتقریبا تمام خدمات بیمارستانی این سه استان تحت پوشش این شرکت قرار دارد .

شرکت علاج و دواء

فعالیت این شرکت در استانهای اربیل و سلیمانیه است و امور مربوط به اعزام بیماران را به خارج از کردستان عراق برعهده دارد.

شرکت کودو

فعالیت این شرکت در زمینه های فنی و الکترونیک است و در شهر های اربیل و سلیمانیه فعالیت دارد . رئیس این شرکت فردی به نام آنتون لیبکیس شاحاک اهل تل آویو است.

*کمپانی  Introp

عمده فعالیت این شرکت در زمینه سلاح و مهمات است و بیشترین قرارداد های نظامی و تسلیحاتی را با اقلیم کردستان منعقد کرده است. رئیس این شرکت فردی بنام "دنی یاتوم" است که پیش از این، رئیس بخش اطلاعات خارجی رژیم اسرائیل بوده است .

شرکت باواچی

فعالیت این شرکت در زمینه اکتشاف و استخراج نفت در شهر بیجی از حوالی کرکوک است .

شرکت سنگهای تزئینی

فعالیت این شرکت پیرامون واردات و صادرات سنگ های تزئینی است و تحت حمایت منصور بارزانی فرزند مسعود بارزانی است و دفتر اصلی این شرکت در شهر اربیل است .

شرکت ۷۷

فعالیت این شرکت در زمینه سنگهای بتنی به ارتفاع حداکثرچهار متراست که در حصار کشی اماکن و مقرات مورد استفاده قرار می گیرد و دفاتر اصلی آن در شهرهای اربیل و سلیمانیه است.

شرکت عنسولین یونیه

فعالیت این شرکت در امور راه وساختمان وشعبه اصلی آن درشهر اربیل است .

شرکت دان

فعالیت این شرکت در زمینه های اتوبوس های مستعمل و اسقاطی است و دفتر اصلی این شرکت در شهر اربیل قرار دارد.

شرکت سونول

فعالیت این شرکت در زمینه های سوخت و فرآورده های نفتی است و دفاتر و شعب اصلی آن در شهر های اربیل ٰ سلیمانیه قرار دارد.

شرکت دلتا

فعالیت این شرکت در زمینه صادرات و واردات انواع پارچه می باشد و دفتر اصلی این شرکت در اربیل است.


۲ ـ اسامی بانک ها:

بانک الثقه ( بانک قرضی)

فعالیت این بانک در زمینه پرداخت وام به یهودیان کُرد، برای خرید زمین است. رئیس این بانک فردی است به نام احمد و این بانک دارای ۱۳ کارمند است که ۹ نفر آن مرد و ۴ نفر آن زن هستند. محل بانک در سلیمانیه است.

*بانک آینده روشن در سلیمانیه

*بانک ریلیس سلیمانیه

*بانک آشتی


ب ـ فعالیتهای نظامی ـ امنیتی :

اهداف و فعالیتهای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق را می توان به شرح زیر بر شمرد.

ـ برگزاری دوره های آموزش اطلاعاتی ـ امنیتی

ـ افزایش توان نظامی پیشمرگه های کرد

ـ اقدامات اطلاعاتی ـ امنیتی

ـ برگزاری دوره های آموزش نظامی

ـ اعزام تیم های مستشاری در امور امنیتی ـ نظامی


۱ ـ مقرها و پایگاه های نیروی اسرائیلی در کردستان عراق:

ـ اربیل – هتل خانزاد

ـ اربیل – هتل شرایتون ـ اقامتگاه عناصر اسرائیلی

ـ موصل – انتهای پل قدیم

ـ خانه امن سلیمانیه – سلیمانیه – محله ابراهیم پاشا

ـ مقر صالحی – اربیل – مصیف دارالضیافه پارتی


۲ ـ پایگاههای نظامی و فرودگاه ها :

ـ پایگاه هوایی الحریه ـ کرکوک – برخی از ترددهای یهودیان اسرائیلی از طریق این پایگاه انجام می گیرد.

ـ فرودگاه اربیل: بیشتر تردد عناصر رژیم صهیونیستی از طریق فرودگاه اربیل انجام می گیرد.

ـ احداث پایگاهی در چمچمال سلیمانیه بین روستای حمزه کانی و کانی کوچک؛ این مقر، یک قلعه قدیمی و باستانی بوده و قرار است بزودی تبدیل به زندان شود.


ج ـ فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی:

اسرائیل بصورت مشترک با آمریکا به منظور جذب مردم به مسیحیت از طریق فعالیت های فرهنگی تبلیغی تلاش می کنند و در همین راستا خبری مبنی بر اینکه ۸۰۰ نفر مبلغ مسیحی وارد شمال عراق شده و کلیسای شهر حلب در سوریه مرکز مهم برای انتقال مبلغان مسیحی به شمال عراق است. همچنین در خبری نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه مرزی این کشور با کردستان عراق نیز بالغ بر 10 هزار و 986 نسخه کتاب زبور را که با هدف ارسال به شمال عراق در نظر گرفته شده را توقیف کرده اند.


اماکن فرهنگی تبلیغی:

۱ ـ جمعیت کتاب مقدس ـ اربیل

۲ ـ چاپخانه ثقافه – اربیل

۳ ـ سازمان الحیاط ـ اربیل

۴ ـ سازمان تبلیغی وتبشیری – دفاتر این سازمان در مرکز استان دهوک، اربیل و سلیمانیه بتازگی تأسیس شد.


د ـ فعالیت سیاسی

مهم ترین اقدامات و فعالیت سیاسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق، برقراری ارتباط با رهبران و عناصر بانفوذ اکراد عراقی و برقراری روابط دیپلماتیک با این اقلیم و در نهایت جذب و بکارگیری افراد همسو با اهداف صهیونیستی در بدنه سیاسی عراق خلاصه می شود.



حضور صهیونیست ها در عراق و مقدمه سازی برای پروژه "از نیل تا فرات" 

یکی از مهم ترین انگیزه های رژیم صهیونیستی برای گسترش نفوذ خود در کردستان عراق را باید در آموزه های صهیونیسم در زمینه تسلط بر مناطق سرزمینی از نیل تا فرات دانست، بر اساس این پروژه صهیونیسم در فرایند دست اندازی خود به خاک کشورهای منطقه باید سلطه خود را از رود نیل تا رود فرات گسترش دهد، بخش های قابل اسکان از مصر، تمامی فلسطین اشغالی، لبنان، اردن، عربستان سعودی و بخش اعظمی از عراق و جزایر کوچک کویت و عمان و بحرین شامل این منطقه وسیع است که صهیونیست ها چشم طمع به آن دوخته اند و از طریق آن می خواهند از سه طرف بر آب های آزاد دسترسی داشته باشند.

آرم بنیاد کیفا (دوستی کردستان ـ اسرائیل) که دفتر آن در اربیل است


تل آویو در همین راستا بهانه های واهی مذهبی نیز درست کرده و با ایجاد تاریخ جعلی مدعی هستند که باید مناطقی که جزء آثار باستانی اسرائیل است، به‌ویژه اماکن مقدس را در دست گیرند.


"وین مادسون" خبرنگار مشهور آمریکایی در گزارشی مستند حاوی اسناد محرمانه که در وبگاه شخصی اش منتشر کرده، با اعلام اینکه تل آویو قصد دارد برای تحقق رؤیای اسرائیل بزرگ بر کردستان عراق مسلط شود،  نوشت: سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) مسیحیان کلدانی را با همدستی گروه های مزدور و با هماهنگی با شبه نظامیان کرد می کشد و قتل آنها را به القاعده نسبت می دهد تا زمینه آواره سازی اجباری مسیحیان کلدانی و تخلیه این مناطق به منظور اجرای طرح اسرائیل برای تسلط بر آنها فراهم شود.

 


سوءاستفاده موساد از کردستان عراق برای مقابله با اوضاع کنونی منطقه
بذری که صهیونیست ها از چند سال پیش در کردستان عراق کاشتند اکنون به بار نشسته و بخشی از اهداف کوتاه مدت رژیم اسرائیل در منطقه را تأمین می کند و نگاهی به تحولات کنونی منطقه می تواند شاهد این مدعا باشد. با اینکه دولت عراق اعلام کرده که در موضوع سوریه، نقش بی طرف را دارد و همواره به سینه طرح های غربی علیه سوریه دست رد زده، اما کردستان عراق بر اساس همین نفوذ، طی یک سال گذشته، همواره محل توطئه چینی علیه دولت مرکزی دمشق بوده است.


در این راستا خبرگزاری عراقی "النخیل" بتازگی به نقل از منابع آگاه اردنی نوشت که دستگاه اطلاعاتی اردن که اوضاع جاری در این کشور را رصد می‌کند، ماه گذشته، انتقال بیش از 50 تُن جنگ افزارهای اسرائیلی به فرودگاه "اربیل" در کردستان عراق را ثبت کرده ‌است. این اقدام در راستای حمایت از شبه نظامیان معارض دولت سوریه صورت گرفته است.


بر اساس این گزارش، ارزش مالی این محموله بیش از 650 میلیون دلار بوده است که دولت قطر از شرکت صنایع نظامی اسرائیلی "رافائل" خریداری کرده است. این سلاح‌ها شامل خمپاره‌انداز، مین‌های ضدزره، تفنگ‌های تک تیراندازی، جلیقه‌های ضدگلوله، تجهیزات ارتباطاتی، حجم زیادی از فشنگ و سلاح‌های مختلف هستند.


توطئه ناامن کردن عراق، از دیگر محورهایی است که دستگاه جاسوسی صهیونیست ها در کردستان عراق، به دنبال آن است. در راستای فشارهای همین لابی قوی است که کردستان عراق طارق الهاشمی را که به دست داشتن در بیش از 150 عمیات تروریستی متهم است، پناه داد و وی را به دولت مرکزی تحویل نداد تا سرانجام او را با یک پرواز، به دوحه، پایتخت عربی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس فراری دهد؛ این در حالی است که پیش از این، برخی منابع از دیدار طارق الهاشمی با افسران سازمان جاسوسی موساد در کردستان عراق نیز خبر دادند.

دیدار مسعود بارزانی با طارق الهاشمی، مجرم فراری

پایگاه خبری روزنامه "البینة الجدیدة" در همین راستا نوشت که  طارق الهاشمی در محلی در کردستان عراق با هیئت ترکیه به ریاست معاون بخش اطلاعاتی ترکیه در امور عراق به همراه ۵ فرد دیگر که در میان آنها دو عنصر از موساد حضور داشتند، به مدت ۴۵ دقیقه دیدار و گفت وگو کردند.


تسهیل در روند اقدامات تروریستی درعراق برای ایجاد فتنه مذهبی و جنگ داخلی در عراق از دیگر اهرم هایی است که بویژه پس از خروج نظامیان آمریکایی به صورت گسترده در دستور کار این جریان حامی صهیونیست ها قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد