سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

وعده ای که عملی نشد / وضعیت نامطلوب آب شرب در اهواز / مشکل اشتغال در خوزستان با شعار حل نمی شود

شوشان: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با وجود تمامی وعده ها، هنوز هیچ اقدامی برای حل مشکل ریشه ای ریزگردها در خوزستان انجام نشده است.سید شریف حسینی اظهار کرد: برای حل این مشکل یک میلیارد دلار اعتبار در بودجه سال ۹۰ مصوب شد ولی تاکنون اقدام عملی که بتواند این مشکل را حل کند انجام نشده است.وی افزود: البته در برخی جاها مالچ پاشی هایی انجام شده و به گفته منابع طبیعی از ۲۰۰ هزار هکتار مالچ پاشی که قرار بود صورت گیرد، حدود ۵۰ هزار هکتار انجام شده است که ما منتظریم این سرعت عمل بیشتر شود و در هماهنگی با دولتهای همسایه این مشکل مرتفع شود.عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس، آب شرب را یکی دیگر از مهمترین مشکلات در شهرستان اهواز عنوان کرد و گفت: در این شهرستان آب شرب مناسبی وجود ندارد و مردم ناچار به استفاده و خرید آب تصفیه هستند. با توجه به مصوبه سفر دوم هیئت دولت و منظور کردن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز ما منتظریم اعتبارات این پروژه هر چه زودتر مصوب شود تا مشکل آب شرب در اهواز هم حل شود.

وی به مشکل بیکاری در حوزه انتخابیه خود نیز اشاره کرد و گفت: بیکاری مشکلی است که در همه کشور وجود دارد اما نمود آن در خوزستان خیلی بیشتر است. این در حالی است که با توجه به شرایطی که استان خوزستان دارد و زمینهایی که در سه فصل با یک سوم آبهای جاری استان کشت می شود، بیکاری معضل قابل قبولی برای این استان نیست.

حسینی اضافه کرد: با وجود شرایط صنعتی که استان خوزستان دارد و حدود ۳۴ درصد آهن و فولاد کشور را در خودش جای داده و تولید ۴۶ درصد شکر کشور، ۸۵ درصد نفت در استان و همچنین تولید گاز، بیکاری از معضلاتی است که گریبانگیر تمام خانواده های استان شده است.

وی ادامه داد: درخواست ما از روز اول به عنوان نماینده این بوده که اگر نتوانیم همه مشکلات را حل کنیم، برای مرتفع کردن بعضی مشکلات مهم تلاش کنیم. ما معتقدیم شعارگونه هم نمی شود مشکلات را حل کرد و اینکه فلان تعداد شغل ایجاد می کنیم مشکلی را حل نمی کند و واقعا باید ایجاد اشتغال شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ فرصتهای موجود، تصریح کرد: اگر شرکتی با ۷۰۰ نیرو تعطیل شود و ما ۵۰۰ اشتغال ایجاد کنیم، باز هم ۲۰۰ شغل عقب هستیم. بنابراین اشتغال موضوعی نیست که بتوان آن را با شعار و صحبت حل کنیم بلکه ایجاد زیرساختها و ایجاد فرصتهای جدید شغلی این را می طلبد که ما بتوانیم تولیدکننده را در همه زمینه های کشاورزی و صنعتی به تولید ترغیب کنیم و این انگیزه را داشته باشد که هم سود خوبی دارد، هم از سوی دولت حمایت می شود و هم در سرمایه‌گذاری ثبات و امنیت دارد و اگر این اتفاق بیفتد می توانیم بیکاری را از بین ببریم و در غیر اینصورت مشکلات بیکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد