سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

اشتغال پایدار ؛ اولویت نخست مسئولان خوزستان در سال جدید / اولتیماتوم حجازی در سال 91:

واحدهای مشکل دار تا پیش از سفر چهارم هیات دولت تعیین تکلیف شوند / ایجاد نمایشگاه بین المللی خوزستان برای حمایت از تولید

شوشان: استاندار خوزستان، اولویت نخست مسوولان اجرایی در سال جاری را اشتغال پایدار در بخش های مختلف تولید و صنعتی خوزستان عنوان کرد.

سیدجعفر حجازی افزود: شعار محوری تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تبیین شده و بعد از تعطیلات نوروزی به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی نیز موظف هستند بعد از دو هفته از دریافت ابلاغیه، برنامه های خود را در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه بر ضرورت تداوم فعالیت کمیته ارزیابی واحدهای مشکل دار استان تاکید کرد و خواستار سفر اعضای این کمیته به شهرستان ها و بررسی و رفع مشکلات این واحدها شد.

حجازی افزود: کارخانه ها و واحدهای مشکل دار تا پیش از سفر چهارم هیات دولت به استان خوزستان می بایست تعیین تکلیف شود و نباید به یک معضل تبدیل گردد.

استاندار خوزستان بر ضرورت مراقبت و صیانت از اشتغال در کارخانه ها و واحدهای فعال استان تاکید و پیشنهاد کرد: نیروهای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار در واحدهایی که هم اکنون فعال هستند و ظرفیت پذیرش نیروی جدید را دارند مشغول به کار شوند.

وی همچنین لزوم فعالیت کارگروه توسعه کشاورزی را برای پیگیری و نیز افتتاح طرح های آماده را یادآور شد و گفت: طرح هایی که توجیه اقتصادی و فنی دارند باید هرچه سریع تر مصوب شود تا از اعتباراتی که در بانک ها وجود دارد استفاده کنند و عملیاتی شود.

حجازی سپس بر ضرورت شناسایی ظرفیت های موجود واحدهایی که قابلیت افزایش ظرفیت دارند تاکید کرد و گفت: لازم است در سال جاری بهره وری را ارتقا بخشیم و ضمن شناسایی ظرفیت ها ، آنهایی را که قابلیت افزایش دارند بدون سرمایه گذاری پایه انجام دهیم که ضمن حفظ اشتغال موجود، اشتغال جدید نیز به وجود آید.

استاندار خوزستان با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و سیاست های کلی توسعه بخش‌های غیردولتی از طریق واگذاری فعالیت ها و بنگاه‌های دولتی خواستار نقش فعال تر مسوولان ذیربط در واگذاری ها شد و تاکید کرد: در امر واگذاری ها باید مراقبت کنیم که واحدها به افرادی واگذار شود که دنبال توسعه و ایجاد اشتغال باشند.

وی همچنین خواستار افزایش کیفیت تولیدات داخلی و فرهنگ سازی برای حمایت و خرید محصولات داخلی شد و از ایجاد چند نمایشگاه در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و نمایشگاه بین المللی خوزستان برای حمایت از تولید و تولید کنندگان داخلی خبر داد.

استاندار خوزستان در پایان از تولید فکر و ایده نو و خلاق برای ورود به بخش کار و تولید و کسب ثروت در استان حمایت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد